To je to što me zanima!

Pilot: Moguće da se rasplinjač zaledio, jer motor tada staje

Dugogodišnji pilot Miljenko Bucalović pojasnio je što je po njegovom mišljenju mogao biti uzrok kvara motora zrakoplova Cessne. Motor je u Lučkom, a pregledat će ga vještaci
Vidi originalni članak

Letim sam 20 godina i samo jednom sam, nasreću, imao neugodnu situaciju upravo iznad Gorskog kotara. Motor je počeo trokirati. Naravno da vam nije svejedno, no uspjeli smo se okrenuti i vratiti u Lučko. Priča nam to Zlatko Mateša, koji i danas leti s pet stentova.

POGLEDAJTE  VIDEO VIJESTI: 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Toliko puta je i biran na čelo Hrvatskog olimpijskog odbora. Vedar duh održava predajući mladima na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta te ljubeći četvrtu, još nevjenčanu suprugu. Pojasnio nam je i zbog čega je njemu zakazivao motor Cessne.

- U gorivu je bilo vode. To je problem jer na visinama može doći do zaleđivanja, a onda i prestanka rada motora. Kad smo sletjeli, ispraznili smo rezervoare i riješili problem – prisjeća se Mateša, koji je do danas 400 sati držao “uzde” aviona u svojim rukama.

- Nikad nisam htio postati profesionalni pilot. Let me zanimao kao hobi i letim samo kad mi dođe gušt. Zadnji put sam u zraku bio s dva svoja draga prijatelja, Rajkom Tomašićem, jednim od najboljih pilota male avijacije, i jednim od najboljih slovenskih pilota, Benjaminom Licerom iz Portoroža - priča Mateša. Letačko umijeće naučio je, dodaje, od svojih danas pokojnih instruktora i prijatelja.

- Od njih trojice, koji su bili vrhunski dečki i ljudi, jedan je život okončao pri padu zrakoplova. Često se sjetim naših druženja i zaista mi nedostaju – kaže pomalo sjetno.

'MAYDAY, MAYDAY, PADAMO' Suputnica iz Cessne: 'Kad se ugasio motor, pomolila sam se'

Pratio je i nedavni čudnovati manevar pilota Teodora Goričanca, koji je uspio prizemljiti Cessnu bez motora na autoputu prema Rijeci i pri tome nitko nije zadobio ni ogrebotinu.

'Rijetko motor otkazuje'

- Jako rijetko motor otkazuje, no zato nije rijetko da letjelice koje imaju problem piloti u nuždi spuštaju na autoput. Evo, nedavno je sličan slučaj bio i u Americi. Ja se nadam da osobno to neću doživjeti – rekao je nasmijano.

Cessna s riječkog autoputa leži sad rastavljena u Lučkom i čeka vještačenje. Vlasnik pilotske škole Ecos iz Zagreba, Miljenko Bucalović, unajmio ju je od Aerokluba Penkala. Kaže da je prije 20-ak dana bila na velikom servisu i da je odlično radila.

EKSKLUZIVNI VIDEO Avion sletio na autocestu: 'On pada, pada. Što je ovo?! Koči!'

'Livadu bi teško preživjeli'

- Šteta je velika jer je prilikom slijetanja dosta udarala. Osigurana je kasko, no vidjet ćemo što će osiguranje reći. Čekam vještačenje koje nije garancija da će se znati što se dogodilo - kaže nam Bucalović. Ograđujući se od zaključaka, pojašnjava nam što je po njegovu mišljenju mogao biti uzrok kvara:

- Moguće je da se karburator, odnosno rasplinjač zaledio, jer tad motor staje. Kad sletite i kad se odledi, motor radi kao da nikad ništa nije ni bilo. No to je samo neka moja pretpostavka. Nakon što motor pregledaju vještaci i sam ću sve još jednom pregledati - kaže Bucalović koji leti već 40 godina.

Dodaje da je u trenutku slijetanja, Cessna je imala još 50 litara goriva zbog čega je postojala velika opasnost da se pri udaru zapali. Ponosan je na reakciju svojega pilota jer smatra da je u teškim trenucima i kratkom vremenu pronašao najbolje rješenje.

DRAMA KOD RAVNE GORE U Cessni su bili instruktor leta i učenica: Otkazao im je motor

- Odlično je to izveo, jer da su išli na livadu i udarili krilom, zapalili bi se i teško da bi izašli živi. Na tom dijelu i nema livade koja bi bila pogodna za slijetanje jer je sve puno velikih kamena i rupa - rekao je.

Idi na 24sata

Komentari 71

  • bobo112233 20.08.2019.

    Meni je zanimljivo kako je par televizijskih kuća stiglo u intervjuiraju pilota a avion parkiran na autoputa. Ne bih li se prvo avion trebao odstraniti sa autoceste i pružit siguranu vožnju ostalim putnicima.

  • Rocking Roller 20.08.2019.

    Da, da... Letio je na 10000 m pa se zaledilo... Jbt, šta ovaj bulazni i koja budala to može povjerovati...

  • Zgubider 19.08.2019.

    "...Moguće da se rasplinjač zaledio, jer motor tada staje..."___Ma sigurno, na +35, možda u Gorskom kotaru +25. Pa ne letiš ti na 10 000 m u Airbusu A320. Te ribičke ti pričaj nekom drugom...

Komentiraj...
Vidi sve komentare