To je to što me zanima!

Udruga autobusnih vozača: I vozač i poslodavac su odgovorni

Ako smatraš da ne možeš, nemoj voziti. I po propisima i po praksi vozilo u cestovnom prometu je opasna stvar i to bi svi koji žele biti vozači trebali znati, tvrdi Mičević Marušić
Vidi originalni članak

Josip Mičević Marušić iz Udruge Hrvatskih autobusnih prijevoznika komentirao je nesreću u kojoj je poginulo 10 kosovskih državljana. 

- Svaki put kada vidim takvu autobusnu nezgodu uvijek se pitam čiji je autobus, jesu li stradali ljudi, koliko ih je stradalo i kako su službe reagirale. Ovo je strašna nezgoda, bilo je nekoliko takvih no ova je najnovija pa je digla pažnju u javnosti i svuda. Prvo treba dati sućut obiteljima poginulih, ozlijeđenima treba poželjeti brz oporavak, ali treba pohvaliti i hrvatske službe. To je strašna stvar, ali reakcija je bila odlična - rekao je u emisiji Newsroom televizije N1

UŽIVO IZ SLAVONSKOG BRODA Vozaču autobusa određen je istražni zatvor na mjesec dana

Poručio je i kako dvoje vozača nije dovoljno za put od 1830 kilometara te objasnio kako vozači smiju voziti 9 sati dnevno, a 11 trebaju odmarati. 

- U toku trajanja vožnje mora imati 4,5 sati vožnje, 45 minuta pauze i 4,5 sati vožnje. Tih 9 sati se može u iznimnim slučajevima rastegnuti do 10 i onda koristiti 10 sati odmora, sve je to mjerljivo tahografom - objasnio je. Dodaje kako se digitalni tahograf ne može prevariti, ali analogni se može. Odnosno, može ga se izbaciti iz vozila, ali to je onda jedan od najtežih prekršaja, poručuje. 

- Ne mogu zaključiti kakav je bio u ovom busu. Koliko je taj autobus star, mora li imati digitalni ili analogni tahogram – to se ne može reći na ove prve informacije - istaknuo je. 

Tahografe kontrolira policija, carina i inspekcija cestovnog prometa, a Mičević Marušić navodi kako se oni kontroliraju često, skoro svakodnevno. 

STRUČNJAK O STRAŠNOJ NESREĆI: 'I busevi trebaju pojaseve. Da su se putnici vezali, posljedice sigurno ne bi bile tako strašne'

- U zadnjih desetak godina to je barem tri ili četiri puta tjedno kod jednog prijevoznika. To govorimo na području Hrvatske, ali i EU jer tih kontrola imate i kada izađete iz Hrvatske - objasnio je. 

Što se tiče uzroka nesreće, napominje kako je teško o njima govoriti. 

- Posljedice smo vidjeli, a o uzrocima ćemo tek vjerojatno biti obaviješteni nakon što policija obavi posao jer se to jednostavno može zaključiti iz tahografskog listića. Čak i da je bio listić, ako je bačen, to je već još jači dokaz krivnje. U svakom slučaju, vozači su prvi pozvani da paze i na sigurnost putnika i prometa. Vozač je taj koji upravlja s vozilom, koji gleda na cestu i pazi na promet - objasnio je. 

Još jedan od problema koje navodi je činjenica da u Hrvatskoj nema dovoljno vozača. 

POGLEDAJTE VIDEO: Tragedije na A3

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- Ima dosta ljudi iz Srbije, Bosne. Ima puno stranaca jer ono što je našima u Njemačkoj, njima je to kod nas u Hrvatskoj. Ima dosta iz ovih krajeva gdje je blizu. Čovjek iz Bihaća radi oko Plitvica, recimo. Taj čovjek spava kod kuće, a radi u Hrvatskoj - objašnjava. 

Što se tiče plaća, Mičević Marušić rekao je da oni koji voze duge linije imaju plaće i do 2000 eura. Dodaje kako ljudi za ovakve dionice biraju buseve, a ne zrakoplove iz nekoliko razloga - prvenstveno je to zbog straha od letenja, ali i zbog značajno jeftinije karte. 

- Nijedna relacija nije pretjerana ako je popunjena s dovoljnim brojem vozača i ako je cijena karte dovoljna da sve ispadne u skladu s propisima - rekao je. 

VATROGASCI O NESREĆI: 'Zatekli smo strašne scene. To nije za svakoga, ništa vas ne može pripremiti. Traumatično'

Što se odgovornosti tiče, Mičević Marušić kaže kako smatra da je svatko osobno odgovoran za ono što je preuzeo. 

- Ako smatraš da ne možeš, nemoj voziti. I po propisima i po praksi vozilo u cestovnom prometu je opasna stvar i to bi svi koji žele biti vozači trebali znati. Ovaj čovjek je sigurno odgovoran kao i poslodavac - poručio je. 

Idi na 24sata

Komentari 41

  • centarfor 27.07.2021.

    Vozači to svojevoljno rade jer ako bi imao tri vozača onda bi mu se smanjila plača. Inače izgovor da bi izgubio posao ako neće tako voziti ne stoji jer u čitavoj EU nema dovoljno vozača. U ovom slučaju vozač kaže da nije zaspao. Ili je bolestan ili je to napravio namjerno. Zato mu je pametnije reći istinu a tio je da je zaspao-

  • Monoma 27.07.2021.

    Ja mislim da je autobus trebao voziti onaj koji ga je i kupio znači poslodavac,a da vozači nebi uopče smjeli raditi nego samo dobivati plaču.

  • al pacino 27.07.2021.

    Da se uredno rade policijske kontrole kao u njemačkoj i naplačivanje kazne na licu mjesta nebi se dohađale takve stvari i ne kazniti samo vozača jer on je prisiljen da tako vozi nego i vlasnika s maximalnom kaznom 

Komentiraj...
Vidi sve komentare