To je to što me zanima!

Sukob generacija: Mladima ne trebaju ograničenja, već savjeti

U suradnji s novinarima Auto starta sučelili smo vozače da bismo ustanovili jesu li mladi vozači, protuustavno diskriminirani zakonom, manje sposobni od starijih
Vidi originalni članak

Ne, 20-30-50-70-90 nisu konfekcijske mjere nego godine naših testnih vozača koje smo sučelili na poligonu u Mičevcu ne bismo li otkrili zaostaju li mladi vozači u vozačkim sposobnostima za onim starijima i iskusnijima. Tri zahtjevna testa napredne vožnje pokazala su da naš mladi vozač Jasminko Pintarić ne zaostaje za onima s puno više iskustva. Očekivano, u rezultatima su se isticali urednik Auto starta i višegodišnji testni vozač Igor Stažić te automobilistička legenda Jovica Paliković, no zaostatak našeg mladog vozača čak je i za njima bio neznatan.

To samo potvrđuje da mladi vozači nisu loši vozači. Dapače, imaju brze reakcije i dobre instinkte, a fizički su u sjajnoj formi. Usprkos tome, diskriminirani su posebnom odredbom Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koja im brani vožnju automobila snažnijeg od 109 KS. Što je apsurdno s obzirom na to da istodobno mogu voziti teretnjak s prikolicom ukupne mase 12 tona s više od 500 KS ili putnički zrakoplov s više od 10.000 KS i 140 putnika! 

Činjenica je da mladi zbog neiskustva najviše stradavaju u prometu, ali sadašnje zakonske mjere nisu na crnu statistiku ni najmanje pozitivno utjecale. Mladima, naime, treba pomoći, a ne ih ograničavati. Njima trebaju savjeti, nadzor, vodstvo i trening. Kako - pročitajte u novom broju Auto starta.

Toga nema nigdje u svijetu osim kod nas

Samo još u Kanadi postoji ograničenje najveće snage (125 KS za prva tri mjeseca i 175 KS za prvih šest mjeseci) za mlade vozače, ali i ono tamo traje samo do 19 godina. Nigdje drugdje, što se toga tiče, ne postoji pravilnik sličan hrvatskom. Doduše, u većini zemalja brinu se o tome da ljudi ne voze pijani, a u mnogima postoji ograničenje brzine za prve tri godine vozačkog staža. 

Odluka o mladim vozačima pada

Petogodišnja sudska praksa pokazuje da svi oni mladi vozači koji su uspjeli doći do Ustavnog suda dobivaju presude! Naime, diskriminatorni zakon koji određenoj grupi vozača brani ono što drugima dopušta čak je i ustavno upitan, pa Ustavni sud već nekoliko godina odlučuje o njemu i uskoro bi trebao donijeti rješenje. U međuvremenu vam ostaje samo da pravdu samostalno tjerate do kraja.

Idi na 24sata

Komentari 41

  • BenjoJarun 22.11.2013.

    Mladi sam vozac i zivim u Zagrebu, ali imam svoju firmu u Pragu i auto mi je registriran u Pragu.. Dali to utjece na taj zakon i dali zapravo smijem voziti taj auto??? Inace zakon je stvarno glup!!!

  • ValentinoPosavec Poso 27.07.2013.

    meni je sasvim svejedno kakav je auto jer se najvise vozim 10 km/h iznad ogranicenja a to za ogranicenje kilovata je cista glupost evo i primjera od kolege auto 115 konja limitiran je na 190 km/h a moj koji ima manje od 100 konja limitiran je na 200 km/h njegov nesmijem voziti a svoj smijem,.. mislim da netreba dalje pricati jer nema logike,..

  • DanaMarković 26.07.2013.

    čuj frka i bmw i mercedes imaju dovoljno sustava da priječe bilo kakvu havariju zbog tog zadnjeg pogona, prema tome loš je komentar, bitan je u cijeloj toj priči ABS sustav i manje gasa do daske :)

Komentiraj...
Vidi sve komentare