To je to što me zanima!

Superbrz i superštedljiv: Vozili smo Hondu Civic 2,2 i-DTEC

Iako je zadržao futuristčki dizajn i sportski nastup, Civic je potpuno nov. I u trendu, a to znači efikasniji, mekši, komforniji, veći, štedljiviji, i manje beskompromisan
Vidi originalni članak

Vjerovali ili ne, Civic je već punih 40 godina na tržištu. Deveta generacija znatno je veća od prethodnika, a prepoznatljiv klinasti oblik više nije zaobljen kao prije, već trendovski izdužen i zaoštren. A bome i nakićen - što raznim ispupčenjima na karoseriji, što obrubima koji imitiraju karbon. I unutrašnjost je u osnovni ostala ista, što znači da je i dalje vrlo futuristička, ali i nepraktična. Ok, Civic se sada pali normalno, samo ključem, no vozača napada pet različitih instrumenata na dva kata. I dok radio (s MP3 CD playerom i USB-om) na sebi nosi bespotrebno prevelike prekidače, putno računalo nema zasebne kontrole već se njime upravlja preko upravljača kompliciranim putem kroz menije.

No zato Civic s 407 litara ima jedan od najvećih prtljažnika u klasi,  staklene površine su veće nego prije, ali preglednost je i dalje vrlo loša i to na sve strane. Srećom nije se puno promijenio ni način na koji Civic vozi. Iako je osjetno mekše ugođen, i dalje je to naglašeno sportski kompakt kojeg i dizelski motor sa 150 KS čini itekako brzim. Nažalost sjedi se previsoko, a upravljač je prenizak, ali iako mali, iznimno je precizan i stoga pravi užitak u vožnji. Mjenjač, osim što više nema “spaceball” kućište, nije tako brz i lak za korištenje kao ranije, no zato su kočnice daleko bolje.

I motor je znatno unaprijeđen. Radi tiše, mekše i uglađenije, a uz start/stop sustav vrlo je štedljiv, naročito s obzirom na performanse koje nudi. Toliko je snažan već od ler gasa da ga ne treba vrtjeti iznad 3000 o/min ni u sportskoj vožnji. Pritom zajednička prosječna potrošnja testova pet različitih redakcija nije prešla 7 l/100 km! Cijena, bez 34.800 kuna dodatne opreme, u skladu je s konkurencijom.

Snažan, a troši vrlo malo

Voziti sa sportskim kompaktom od 150 KS sa 6,0 l/100 km u stani-kreni gradskoj vožnji zaista je hvale vrijedan rezultat. Autocesta odnosi tek pola litre više, a otvorena i do litru manje.

Previše različitih zaslona

Kokpit Civica i dalje bombardira hrpom raznih, razdvojenih instrumenata i zaslona. Nekom to može djelovati “fora”, ali u praksi je vrlo zbunjujuće - ispočetka zaista ne znate kamo gledati.

Honda Civic 2.2 i-DTEC Sport

masa: 1498 kg
dimenzije: 430x177x147cm
obujam:  2199 ccm
snaga:  110 kW/150 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  8,8 s
najveća brzina: 217 km/h
potrošnja:  4,4 l /100 km
cijena: 230.800 kn (testni model)   195.990 kn (bez doplata)
konkurencija: Ford Focus, Opel Astra, VW Golf, Mazda3, Volvo C30

PLUS: osebujan izgled, odlično ležanje na cesti, niska potrošnja goriva, prostranost prtljažnika, elastičan i snažan motor, vrlo precizan upravljač
MINUS: nepregledan na sve strane, položaj za upravljačem, buka ceste, previše raznih zaslona, ponekad zapinjuć mjenjač

Idi na 24sata

Komentari 28

  • akonisi kamiondžija nisiništa 02.05.2012.

    prošla verzija je bila ikona a ovo kao da je radio dizajner Protona

  • morenocro 24.04.2012.

    MENI ALI MENI se ne sviđa i totalno mi je bezveze!

  • drivers2 24.04.2012.

    mozda je prethodnik ljepsi ali konkurencija u klasi mu nije imenom niti kvalitetom ni blizu

Komentiraj...
Vidi sve komentare