To je to što me zanima!

Poduzetnici se ne bi trebali baviti PR-om: Taj dio posla bolje je prepustiti stručnjacima za to

Promocijom u medijima i na društvenim mrežama nove tvrtke omogućuju da se za njih čuje i na taj način privlače klijente, no vlasnici to ne bi trebali raditi sami
Vidi originalni članak

Važan aspekt poslovanja svake tvrtke je privlačenje investitora, partnera, klijenata i talentiranih suradnika. Općenito, osnivači i vlasnici tvrtki razumiju utjecaj komunikacija na poslovanje, no mnogi smatraju da sami mogu na sebe preuzeti taj dio posla.

POGLEDAJTE VIDEO: Govor tijela na razgovoru za posao

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Činjenica je da pojedini poslovni ljudi mogu samostalno voditi odnose s javnošću vlastite tvrtke jer razumiju kako svijet komunikacija i mediji funkcioniraju, no isto je tako činjenica da su takvi ljudi rijetki, piše Entrepreneur.

Najčešće želja da samostalno vode promociju proizlazi iz želje za smanjenim troškom te uvjerenja kako je PR zapravo vrlo lagan. Također, neki smatraju da će sami najbolje predstaviti svoju tvrtku. No na žalost, iz dobrih namjera ne rađaju se uvijek dobre posljedice.

MEVLUDIN ODGOVARA: Šefovi me na poslu ismijavaju zbog zdravstvenih problema

Valja osvijestiti da je važno pristupiti stručnjacima kako bi se vlasnici i osnivači tvrtki mogli posvetiti onome što zapravo jest njihov djelokrug, a to je vođenje posla.

Što može poći po zlu

Nerazumijevanje načina na koji funkcionira PR vodi do grešaka i nepotrebnog gubitka vremena. Poslovni ljudi često ne razumiju što vrijedi objaviti, a što ne. Posljedično, zatrpavaju novinare informacijama koje nemaju osobitu vrijednost i sigurno ih neće objaviti. Valja razumjeti vijesti kako biste se njima mogli baviti, a to zahtijeva istraživanje, iskustvo i znanje.

Nadalje, dio ljudi ne zna kako mediji funkcioniraju. Novinari nisu ljudi koji uvijek rade isti posao. Riječ je o individualcima koje zanimaju određene teme, pa čak i ako je riječ o vrlo uskom području. To zahtijeva promišljeni individualizirani pristup. Stoga valja odvojiti vrijeme i ustanoviti koje novinare zanima vaša priča te među njima pronaći one sa kojima možete surađivati.

Dio vlasnika tvrtki također ne zna kako ispravno istaknuti ono što je važno. Zato zatrpavaju medije e mailovima i dopisima u kojima se teško probiti do prave informacije. Ako želite da vas primijete, budite kratki, precizni i jasni u onome što želite komunicirati.

ODMOR VAM JE POTREBAN 'Izgaranje na poslu se događa kada vam mozak i tijelo daju sve signale, ali vi ne slušate'

Također, pojedinci inzistiraju da mediji objavljuju njihova priopćenja točno onako kako su ih napisali. Članke promatraju kao oglasni prostor i zahtijevaju da se stavljaju linkovi na stranice tvrtke, kao i da se objavljuju marketinške informacije. Inzistiraju na korištenju određenih riječi. Naravno da će rijetki pristati na objavu takvog materijala, a poduzetnici će na taj način narušiti svoj ugled među novinarima.

Ako i uspiju ostvariti mogućnost da za neki medij daju intervju, pojedinci se za njega neće pripremiti. To znači da poduzetnici ne daju novinarima informacije koje žele ili im čak pružaju pogrešne informacije o svom poslovanju, pa često nisu zadovoljni objavljenim sadržajem.

NOVI ZANOS Nedostaje vam motivacije na poslu? Probajte ovih 13 savjeta

I u konačnici, pogreška je što ne razmišljaju o publici koja čita medij kojem su se obratili. Žele govoriti isključivo o svojim proizvodima, ali ne i o načinima na koje je publika povezana sa njima, o mogućim problemima i razlozima za zabrinutost. Kod svakog kontakta sa medijima valja staviti u prvi plan čitatelja i razumjeti da samo on donosi odluku o kupnji vašeg proizvoda. A za to vam treba puno istraživanja, empatije i originalnosti kakvu posjeduju PR stručnjaci.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare