To je to što me zanima!

Više ljudi do danas poginulo na cesti nego u ratu za Hrvatsku

Od osamostaljenja je na hrvatskim cestama poginulo 15.523 ljudi. To je više nego što je stradalo ljudi u Domovinskom ratu
Vidi originalni članak

Hrvatske ceste su poput ruskog ruleta - svakom godinom sve je više ljudi koji na njima izgube život. U ovoj godini na našim cestama poginulo je 207 ljudi, a od osamostaljenja Hrvatske život je na njima ostavilo 15.523 muškaraca, žena i djece, dok se računa da je u Domovinskom ratu stradalo oko 15.000 ljudi.

EU DIREKTIVA IZ 2015. Kako je Kamenički uopće smio sjesti za volan auta od 500 ks?

- Stanje kolnika, neprimjereno ponašanje vozača i stari vozni park najveći su krivci za crne cestovne statistike. Policije je premalo na cestama unatoč brojkama policijskih djelatnika kojima se u ministarstvu hvale. I za to postoje razlozi, no bez dovoljno patrola na cestama, poražavajuće brojke će i dalje rasti - kaže Mihael Hribar, predsjednik Udruge stradalih u prometnim nesrećama “Bonus”.

Prometni stručnjak Željko Marušić smatra kako iz svakog zla treba pokušati ostvariti neko dobro pa poručuje da bi nas dvoje mrtvih u stravičnoj prometnoj nesreći u zagrebačkoj Ilici, koju je prouzročio Marin Kamenički (20), moralo potaknuti da se vrati ograničenje snage vozila.

Podsjećamo, Sabor je u hitnoj proceduri početkom lipnja 2015., nakon sedam godina, iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama izbrisao ograničenje da vozači mlađi od 24 godine ne smiju voziti automobile snažnije od 80 kW (109 KS). Kao obrazloženje navedeno je usklađivanje zakona s Direktivom Europske unije o vozačkim dozvolama. Prema toj direktivi, naša policija nije smjela kažnjavati mlade vozače iz drugih zemalja koji voze snažnije automobile od dopuštenih na hrvatskim cestama.

NESREĆA U ZAGREBU 'Laura je baš nedavno završila studij. Ne vjerujem da je nema'


- Mjere koje povećavaju sigurnost prometa posebno oko mladih vozača i radi sprečavanja tragedija su potrebne. Potrebni su i edukacija te odgovornost, posebno roditelja, koji mladima bez dovoljno iskustva osiguraju ‘jurilice’. No ni jedna direktiva ne može predvidjeti sve situacije i prevenirati svaku nesreću - kaže bivši ministar Ranko Ostojić, u čije vrijeme je i ukinut spomenuti zakon.

TRAGEDIJA U ZAGREBU Mladi savjetnik vozi jurilicu, a obitelj gradi hotel i ima vilu

Statistički podaci o poginulima na cestama pokazuju da je 2008., kad je uvedeno ograničenje snage vozila za mlade vozače, poginulo 664 ljudi. Već sljedeće godine bilo je 116 manje izgubljenih života. Crna statistika opet raste i sve je dalje od 213, na koliko bi se trebala svesti do 2020., prema Nacionalnom programu sigurnosti.

Idi na 24sata

Komentari 116

  • utiha 26.08.2018.

    Nakon polozenog vozačkog ispita i prije izdavanja vozacke dozvole uvesti obavezno psiholosko testiranje. Svatko kome se utvrde elementi koji bi mogli rezultirati bahatlukom u vožnji i sklonost čašici izdati dozvolu s ograničenjem na dvije godine. Ako se pokaže ok. ograničenje na 4 godine, a ako mu se omakne bahatluk i čašica oduzeti dozvolu na 4 godine. Biti vozač je jako velika odgovornost koje treba biti svjestan vozač i društvo koje mu to omogučava. Samo si zamislite da vam neko bahato govno ubije člana obitelji ili od njega naćini trajnog invalida, a on za koju godinicu bez pardona sjeda za volan s 2 promila alkohola. Tako dugo dok se ne uvede trajno oduzimanje dozvole neče se smanjiti broj stradalih.

  • samo_pozitiva 26.08.2018.

    Pa vi nemojte mijenjati zakone... Mogli smo odavno prepisati zakone najrazvijenijih zemalja svijeta... Ali zašto bi kad smo mi najpametniji...

  • user_438607 26.08.2018.

    nisu krivi kolnici ili stari vozni park . Imamo najbolje i najsigurnije ceste u Europi . Pravi i jedini krivci su bahati vozači , nekultura ponašanja u vožnji , velike brzine , vozačke nabavljene preko veze pa tu možemo opet reči da su tu i velikoj mjeri instruktori vožnje krivi a to računam opet kao ljudski faktor . Vozilo se neče samo pokrenuti na cesti ako ga vozač ne pokrene znači da taj vozač mora shvatit da je odgovoran prvo za druge sudionike i ne sudionike u vožnji pa i za sebe . Ja sam vozač i vjerujte mi vozio sam se po nekim gradovima Europe i vozio se po svim gradovima Hrvatske a vjerujte mi da največi strah imam u Zagrebu te parkiram auto u Sesvetama i dođem vlakom do grada.Kad god sam se vozio Zagrebom odmah mi trube da dodam gas , nesmijem na semaforu ni sekunde zakasnit ni zeleno se ne upali a več mi trube . A nedaj bože da naglo stanem ako vidim da mi pješak izlazi na pješačkom prelazu jer mi se toliko približe drugi vozači dok vozim da bi malo kočenje prouzročilo sudar zadnjeg vozila u mene i vrlo brzo i do lančanog sudara . Ovdje u Hr a pogotovo u ZG vozači voze kao nabrijani i rutinski bez i malo respekta prema bilo kome a pogotovo prema pješacima . Policija je neučinkovits jer uopče ne reagira na vozače bez dozvole ili na vozačče pod utjecajem alkohola . Ma mogao bih knjigu napisati o vozačima u Hrvatskoj i njihovim lošim vožnjama .

Komentiraj...
Vidi sve komentare