Obavijesti

News

Komentari 248

Kako je Kamenički uopće smio sjesti za volan auta od 500 ks?

Kako je Kamenički uopće smio sjesti za volan auta od 500 ks?
5

Marin Kamenički, pod čijim su kotačima u četvrtak stradale dvije osobe u Zagrebu, vozio je Mercedes-Benz C63 S AMG Coupe. No, kako je uopće moguće da tako mlada osoba vozi toliko snažan automobil?

VIDEO

Prometni stručnjak Željko Marušić smatra kako iz svakog zla treba pokušati ostvariti neko dobro pa poručuje kako bi nas dvoje mrtvih u stravičnoj prometnoj nesreći u zagrebačkoj Ilici, koju je prouzročio Marin Kamenički (20), moralo potaknuti da se vrati ograničenje snage vozila, kojim mogu upravljati vozači do napunjene 24 godine, i to na 70 kW, odnosno 95 KS.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

01:12
Treba zaštititi građane i trajno ukloniti sve devijantne vozače
Treba zaštititi građane i trajno ukloniti sve devijantne vozače

Podsjećamo, Sabor je u hitnoj proceduri početkom lipnja 2015. nakon sedam godina iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama izbrisao ograničenje da vozači mlađi od 24 godine ne smiju voziti automobile snažnije od 80 kW (109 KS) koja je vrijedila od 2008. godine. Kao obrazloženje navedeno je usklađivanje zakona s Direktivom Europske unije o vozačkim dozvolama, prema kojoj hrvatska policija nije smjela kažnjavati mlade vozače iz drugih zemalja koji voze snažnije automobile od dopuštenih na hrvatskim cestama. A to je svih godina, koliko je odredba bila na snazi, policija činila.

Kobna brzina: U stravičnom sudaru poginule su dvije žene
Kobna brzina: U stravičnom sudaru poginule su dvije žene

- Mjera je nužna, neophodna i provediva. Za strane državljane vrijedili bi propisi prema domicilnim pravilima. Primjerice, na njemačkog državljanina mlađeg od 24 godine ova odredba na hrvatskim cestama ne bi se primjenjivala - smatra Marušić.

U spomenutoj Direktivi 2006/126/EC navedeno je da države članice mogu primijeniti svoje nacionalne odredbe o ograničenju, privremenom oduzimanju, povlačenju ili poništavanju prava na upravljanje vozilom isključivo na strance koji u dotičnoj zemlji imaju prebivalište, što znači da je ograničenje od 80 kW moglo vrijediti, osim za hrvatske državljane, samo za vozače kojima je uobičajeno prebivalište Hrvatska.

To je pak značilo da je uobičajeno prebivalište mjesto u kojem osoba boravi najmanje 185 dana u kalendarskoj godini, zbog osobnih ili poslovnih razloga. Dakle, ograničenje od 80 kW nikad se i nije smjelo primjenjivati u slučaju turista ili vozača na bilo kakvom proputovanju, barem ne otkad smo punopravna članica EU.

Manje poginulih dok je vrijedilo ograničenje

Statistički podaci o poginulim na cestama pokazuju da je 2008. godine, kad je uvedena zabrana da vozači mlađi od 24 godine ne smiju voziti aute snažnije od 109 KS-a, na prometnicama poginulo 664 ljudi. Potom je ta brojka padala iz godine u godinu da bi 2015., kad je ta zakonska odredba ukinuta, broj poginulih na cestama ponovno porastao.

Bijesni Mercedes kojeg je vozio Kamenički stoji 850.000 kuna
Bijesni Mercedes kojeg je vozio Kamenički stoji 850.000 kuna

- Smatram da ne bi trebalo ponovno ograničavati jačinu vozila kojom mogu upravljati mladi vozači. Kod nas često obitelj ima jedno vozilo koje onda koriste i mladi vozači. S dolaskom recesije kod nas je padao i broj poginulih u prometu, a sa izlaskom iz recesije ta brojka ponovno raste. Ograničavanje brzine i povećanje kazni bilo bi svrsishodnije. No važno je reći i da policijske mjere i akcije nisu jedino sredstvo koje nam stoji na raspolaganju. Ministarstvo prometa odgovorno je za prometni sustav pa bi trebalo biti odgovorno i za prometnu sigurnost jer nisu uvijek isključivo vozači krivi za prometne nesreće - smatra vodeći prometni stručnjak Ivan Dadić.

Ovaj auto je vozio Kamenički

Mercedes-Benz C63 S AMG Coupe predstavljen je 2015. godine kao coupe verzija standardne limuzinske inačice Mercedesove C-klase. U ponudi za ovaj model pregršt je benzinskih i dizelskih motora, no vrh ponude je snažni C63 S AMG, kakvog je vozio mladi Marin Kamenički (20).

Njega pokreće 4,0-litreni biturbo motor s osam cilindara koji razvija velikih 510 konjskih snaga i 700 Nm okretnog momenta. To omogućuje ovom automobilu ubrzanje do stotke u 3,9 sekundi i maksimalnu brzinu limitiranu na 250 km/h (bez blokade može ići i preko 300 km/h).

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 248
VIDEO

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi
FELJTON: ČERNOBILSKE TAJNE

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi

PRVI DIO Zagrebački Radio 101 prvi je u Jugoslaviji objavio informaciju o nuklearnoj katastrofi u Černobilu. Znanstvenica Alica Bauman danima je na televiziji obavještavala javnost o posljedicama

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske
Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"