To je to što me zanima!

Projekt od 1,5 milijardi kuna: Počeli kopati drugu cijev Učke, kroz tunel za tri i pol godine

Važno je i što će se tijekom izgradnje ove dionice angažirati hrvatske građevinske kompanije, koje će obaviti 95 posto radova, a ova investicija će omogućiti 700 zaposlenih u razdoblju građenja
Vidi originalni članak

Ovo je povijesni događaj u punom smislu te riječi. Još prije dvije godine, na otvorenju radova izgradnji faze 2B1 naglasio sam da je nastavak ulaganja u prometno povezivanje Hrvatske prioritet Vlade i zato mi je drago da danas radimo još jedan značajan iskorak ka potpunom integriranju svih dijelova Hrvatske, u konkretnom slučaju Istre, u europski prometni i gospodarski sustav Hrvatske i EU. Rekao je to premijer Andrej Plenković na današnjem svečanom obilježavanju početak radova na probijanju druge cijevi tunela Učka.

POGLEDAJTE VIDEO

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- Želim zahvaliti grupaciji Bugi, partneru u društvu Bina - Istre, koja se u proteklih više od 20 godina dokazala kao pouzdan i kvalitetan partner. Važno je da Hrvatskoj u vlasništvu, po isteku koncesije ostaju sve izgrađene dionice, vrijednosti veće od 7,2 milijarde kuna - rekao je.

REAKCIJA NA INTERVJU GLAS: Plenkovićev bezobrazluk prešao je sve granice. Za stanje koje imamo odgovoran je on...

- Važno je i što će se tijekom izgradnje ove dionice angažirati hrvatske građevinske kompanije, koje će obaviti 95 posto radova, a ova investicija će omogućiti 700 zaposlenih u razdoblju građenja i kasnije 20 trajnih radnih mjesta u održavanju i radu tunela. Očekujemo i pozitivan rast BDP-a, kojeg će ovaj projekt donijeti što je važno u ovom razdoblju borbe s pandemijom i ekonomskim okolnostima i upravo zbog toga je mi je drago da smo unatoč svim izazovima, ne samo u 1. mandatu nego i osobito u ovoj godini našli načina da očuvamo radna mjesta, financijsku stabilnost, održimo investicijski kreditni rejting, da ljudi imaju plaću u privatnom, javnom i državnom sektoru i da je sve što smo poduzeli bilo adekvatno i primjereno ugrozi s kojom se suočio cijeli svijet - dodao je.

Navedeni radovi počinju nakon što su Republika Hrvatska i tvrtka Bina Istra potpisale izmjene ugovora o koncesiji na Istarskom ipsilonu, što je omogućilo realizaciju investicije podfaze 2B2-1 vrijedne 1,5 milijardi kuna. Ovim izmjenama rok koncesije produljen je za pet godina, a njima je predviđeno i refinanciranje cijelog projekta Istarski ipsilon. 

Prema podacima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, podfaza 2B2-1 sastoji se od gradnje drugog kolničkog traka od čvora Vranja do tunela Učka, dionice duge osam kilometara na sjeveroistočnoj strani autoceste, koja uključuje i gradnju druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama te gradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela.

KREATORI KAOSA Ako se već ne smije govoriti o odgovornosti vlasti, zašto vlast smije napasti oporbu i građane?

Također, radovi će uključivati izgradnju novog čvora Vranja, izgradnju novog podvožnjaka, izgradnju dva nova nadvožnjaka, izgradnju prometne poveznice iznad portala obje cijevi tunela Učka na istarskoj strani, izgradnju tri nova cestarinska prolaza te izgradnju nove zgrade za vatrogasnu postrojbu na postojećoj platformi s istarske strane tunela.

- Za nas je ovo veliki povijesni dan. Nismo čekali kraj krize usprkos velikog pada prometa, već smo zatvorili financijsku konstrukciju tešku skoro 200 milijuna eura - rekao je direktor Bina-Istre Dario Silić, dodavši da će radovi da se nastaviti i prema Matuljima.

Radovi na ovoj fazi trebali bi trajati tri i pol godine, a na njima biti angažirano u prosjeku oko 500 radnika te stotinjak građevinskih strojeva od kojih će 10 biti posebne bušilice za probijanje druge cijevi tunela Učka istodobno s kvarnerske i istarske strane. 

Očekuje se da će ta investicija utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto, a nakon isteka koncesije, 2039., Hrvatskoj će ostati, navode u Ministarstvu, u vlasništvu Istarski ipsilon u punom profilu autoceste i Učka s dvije tunelske cijevi, u što je koncesionar ukupno uložio 7,2 milijarde kuna.

Ono što je najvažnije da će se ovom investicijom povećati sigurnost prometa na jednoj od do sad najopasnijih prometnih dionica što se tiče prometnih nesreća. Naime, tunel Učka s dvije cijevi bit će manje zagušen prometom, pogotovo ljeti, a uskladit će se i s europskim propisima o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele na transeuropskoj cestovnoj mreži.

SLUČAJ 'LJUBLJANSKA BANKA' Plenković: Odluka ESLJP-a vrlo je pozitivna i dobra za Hrvatsku

Na Istarskom ipsilonu već se punom parom radi na fazi 2B1, odnosno na pretvaranju dionice Pazin – tunel Učka, duge 28 kilometara, u puni profil autoceste, čija investicija vrijedi 160 milijuna eura. Radovi na poddionici Pazin – Cerovlje već su završeni, i to šest mjeseci prije roka, a završetak preostalih 17 kilometara do tunela Učka očekuje se sredinom ove godine, također šest mjeseci prije roka.

- Iako smo najmlađa članica Europske unije, pokazali smo da znamo realizirati velike infrastrukturne projekte - zaključio je ministar mora prometa i infrastrukture Butković.

Plenković: Proizvodnja u BAT-u mora se zadržati

Predsjednik Vlade Andrej Plenković u četvrtak je kazao da se proizvodnja u BAT-ovoj tvornici cigareta u Kanfanaru mora zadržati i postaviti poliitka trošarina koja će biti prihvatljivo rješenje za sve aktere u tom biznisu.

VLADA JEDVA ZA DVOJKU Vaganje nerada: Fuchs drži mir u školstvu, Beroš gubi kontrolu, dok Plenković ne trpi kritiku...

- Moramo naći rješenje. Naš je čvrsti stav da se nastavi proizvodnja u Kanfanaru, da zadržimo radna mjesta i da pronađemo rješenje koje će biti prihvatljivo svim akterima - istaknuo je premijer Plenković novinarima nakon svečanosti otvaranja radova na izgradnji druge cijevi tunela Učka.

Dodao je da je Vladi u interesu da investicije ostanu, kao i proizvodnja te radna mjesta. 

- Nije Vlada ta koja je prodavala tvornicu BAT-u, netko drugi je to radio, postojali su mehanizmi. Sad su druge okolnosti, no kao i po mnogim temama i ovdje ćemo naći rješenje koje će biti na zadovoljstvo svih - izjavio je premijer Plenković.

Po njegovim riječima, pregovori između Vlade i predstavnika BAT-a idu u dobrom smjeru te će, kao što je još u srpnju najavio u društvu saborskog zastupnika HDZ-a Antona Klimana, učiniti sve da BAT nastavi proizvodnju u Istri.

VIDEO: UKLJUČITE SE I VI I Vlada podržala Elements of AI tečaj, a 13.000 ljudi već uči o osnovama umjetne inteligencije

BAT je preuzeo Tvornicu duhana Rovinj od Adris grupe u rujnu 2015. godine. Prema kupoprodajnom ugovoru, BAT je, uz TDR, preuzeo i tvrtke u sastavu Adrisove duhanske strateške poslovne jedinice – Istragrafiku, Hrvatske duhane, maloprodajne lance iNovine i Opresu te udio u Tisku. Transakcija je iznosila 505 milijuna eura a ugovorom se BAT obvezao zadržati proizvodnju u Kanfanaru najmanje pet godina od preuzimanja.

Ranije ove godine mediji su pisali da BAT razmatra odlazak iz Hrvatske zbog pogoršanih uvjeta poslovanja.

Plenković je na Učki  govorio i o mjerama vezanima za koronavirus, ponovivši da ih se ne smije popuštati te da će biti donesene i nove mjere, koje će biti objavljene sutra.  

Idi na 24sata

Komentari 100

  • ichbin2 18.12.2020.

    tunel skup ko kuga jedva da ima prometa, cemu ga duplat? samo da se pare potroše a kao nema se para. običan lopovluk kroz građevinarstvo, niš drugo

  • 17.12.2020.

    Kakav veze imamo mi sa drugom cijevi kada je Učka u Francuskoj koncesiji... Pa nije to naše....

  • 17.12.2020.

    Dvije cijevi su bespotrebne! Da se uvede automatizacija naplate i ukinu naplatne kućice koje najviše usporavaju promet nikakve gužve na jednocjevnom tunelu Učka nebi bilo.

Komentiraj...
Vidi sve komentare