Fijakeristi i veterinari sada su u fazi evaluacije svih testiranih potkova, a nakon odluke koje će se potkove u buduće koristiti i policijski bi konji u Beču mogli dobiti "novu obuću"
Oštećuju asfalt: Konji u Beču će uskoro dobiti nove potkove
Zvuk konjskih kopita uskoro bi mogao iščeznuti iz austrijske prijestolnice budući da je bečka gradska uprava odlučila pokrenuti pilot projekt testiranja novih potkova načinjenih od čelika i plastike jer željezne potkove koje su konji do sada nosili oštećuju asfalt i kaldrmu u 1. bečkom okrugu, a to grad na godišnjoj razini košta oko 5,2 milijuna kuna, odnosno 700.000 eura.
Nove potkove je četiri mjeseca isprobavalo 25 konja. Neke su zbog brzog trošenja morale biti zamijenjene vrlo brzo, a glavna zamjerka fijakerista svim plastičnim potkovama nedostatak je tipičnog zvuka konjskih kopita, zbog čega su fijakeri manje zamjetni i turistima i ostalim sudionicima prometa, ističu u priopćenju iz Inozemnog ureda grada Beča u Zagrebu.
Fijakeristi i veterinari sada su u fazi evaluacije svih testiranih potkova, a nakon odluke koje će se potkove u buduće koristiti i policijski bi konji u Beču mogli dobiti "novu obuću".
Fijakeri u Beču postoje od 1693., a sama riječ "uvezena" je iz Pariza, gdje je od 1662. ispred hotela u ulici sv. Fiacra (Rue de Saint Fiacre) bilo stajalište kočija za najam, poduzetnika i trgovca konjima Nicolasa Souvagea, koje su Parižani zbog ulice nazvali fijaker.
Danas u Beču postoji 160 koncesija s 320 konja koje su podijeljene na oko 40 poduzeća.
U Zagrebu je posljednji fijaker kao dio javnog prijevoza prometovao sve do početka 1960., a putnike je čekao ispred Glavnog kolodvora. Njegov vlasnik bio je Trnjanc, koji je kuću sa štalom imao pored novoizrađene gradske vijećnice na današnjoj Vukovarskoj. On i njegovi konji još su nekoliko godina odolijevali modernim vremenima, no maknuli su ih s travnjaka ispred vijećnice, pa je tako nestao posljednji zagrebački fijaker.