Obavijesti

Kvaka24

Komentari 3

Svaka torba izrađuje se ručno heklanjem špaga, a nose ih i poznate Hrvatice sa stilom

Svaka torba izrađuje se ručno heklanjem špaga, a nose ih i poznate Hrvatice sa stilom

Žene koje kupuju torbe LA BORŠA prvenstveno su klijentice koje cijene ručni rad i domaći dizajn, a vole nositi nešto moderno, lijepo i drugačije. Namijenjene su svim generacijama, a svaki proizvod je unikatan

Najljepši dar, ali i modni detalj, koji žena želi kupiti u pravilu je onaj originalan, jedinstven, autentičan, ručno i pažljivo izrađen, bilo da je riječ o razvikanom svjetskom brendu ili o unikatnom dizajnerskom komadu koji se izrađuje u malim serijama i nudi mogućnost personalizacije. U Hrvatskoj su stotine predanih malih obrtnika, umjetnika i manufaktura u kojma se izrađuju najdelikatniji modni dodaci, a jedan od njih je samoborski brend LA BORŠA, iza kojeg stoji dizajnerica Marijana Stanić. Njezine unikatne torbe, koje osmišljava i hekla sama, u ormarima drže mnoge Hrvatice, one poznate i one anonimne, jer su u brendu LA BORŠA pronašle kvalitetu, autentičnost, trendovski dizajn i ekskluzivnost. 

No kako je biti mali proizvođač u još manjoj državi, koliko je uz sva davanja i konkurenciju teško opstati na tržištu, što bi sve politika mogla učiniti kroz paket mjera kojim bi podržala male poduzetnike i tako im omogućila rast i zapošljavanje u lokalnoj zajednici, doznali smo od Marijane Stanić. 

Obrt je otvorila sredinom 2021.

- Oduvijek sam zaljubljenik u DIY projekte, a jedan od njih bio je makrame torba koju sam svojedobno izradila i koja se vrlo svidjela prijateljicama, pa sam ih napravila i njima. Torba se poslije svidjela i njihovim prijateljicama i tako je počela moja poduzetnička priča. Prvo sam otvorila profil na društvenim mrežama, na kojem sam objavljivala svoje radove te sam, uz makrame torbe, počela raditi i heklane. Malo po malo stvorio se vrlo velik interes, vidjela sam potencijal i odlučila ga iskoristiti - rekla je ova dizajnerica, koja je strastveni hobi, heklanje, pretvorila u posao.

Izazovna vremena za biznis

Marijana objašnjava kako je više nego ikad teško uspjeti u poslovanju - cijene skaču svaki dan, a ona je samo jedna u nizu poduzetnika kojima su globalne ekonomske promjene utjecale na poslovne rezultate.
- Situacija nije nimalo ugodna. Cijena dijela materijala porasla je za 10-15%, a poskupljenje metalnog repromaterijala tek očekujem. Uz materijal, poskupjela je ambalaža za oko 10%, a trošak dostave  mijenja se svakom izmjenom cijena goriva. Sukladno navedenom, bila sam primorana povisiti cijene proizvoda za 5-20%, ovisno o količini utrošenog materijala u određeni model torbe - ističe Marijana, kojoj, usprkos svemu, posao raste. 

- Mjesečni prihod ove godine veći je za 27% od prošlogodišnjeg, što prvenstveno govori o tome da je tržište prepoznalo kvalitetu brenda. Prihod ide uzlaznom putanjom, a nadam se da će tako i nastaviti. Početak rata u Ukrajini značajno se osjetio na prometu, sve je dosta palo i bilo je prilično stresno i neizvjesno. Međutim, već idući mjesec se, u mojem slučaju, sve vratilo u normalu - kaže Marijana i ističe kako poslovanje malih poduzetnika u ovim vremenima ovisi o mnogo faktora. Na neke, poput globalnih promjena cijena, jednostavno se ne može utjecati, dodala je. 

Više ovakvog sadržaja pročitajte u specijalu Kvaka24.

Sve se radi ručno 

Marijani za izradu jedne torbe, ovisno o modelu, treba od 4 do 7 radnih sati, a materijal naručuje uglavnom iz inozemstva.

- Uvijek je brže raditi nekoliko komada odjednom pa odvojiti cijeli radni dan za heklanje, drugi dan za krojenje, tj. šivanje tkanine i obradu kože, a treći dan slijede spajanje i završni poslovi. Od ovog posla zaista živim, a dovoljno je prodati 30-35 torbi mjesečno da bih podmirila sve troškove - objašnjava Marijana, koja materijal za heklanje naručuje iz Poljske, Češke, Slovenije te manji dio iz Hrvatske.

Rado bi, kaže, naručivala sve iz Hrvatske, no kod nas još nije dostupna kvaliteta proizvoda koja se može mjeriti s onom vanjskih dobavljača.
Najviše proizvoda prodaje putem web shopa, a uz njega se torbe mogu kupiti i na raznim sajmovima na kojima sudjeluje. Tijekom ljeta torbe su dostupne i u nekoliko galerija na obali

- Žene koje kupuju torbe LA BORŠA prvenstveno su žene koje cijene ručni rad i domaći dizajn, a vole se isticati i nositi nešto moderno, lijepo i drugačije. Torbe kupuju žene svih životnih dobi, od djevojaka do baka. Moram pohvaliti i muške kupce. Iznenađujuće ih je mnogo i vrlo često razvesele svoje dame darom. Feedback od svih kupaca zasad stvarno odličan, a kako većinom kupuju online, ugodno se iznenade čvrstoćom i kvalitetom proizvoda kad torbu vide uživo - napominje Marijana i dodaje kako se mnogi kupci vraćaju po nove modele, bilo za sebe bilo nekome za dar.

U ponudi LA BORŠE nalaze se ručne torbe, cekeri i torbice, remeni te božićni ukrasi, a svima im je zajednička karakteristika da je riječ o vrlo šarmantnim proizvodima koji odišu finoćom, kvalitetom i prozračnim štihom. Jednostavnost i odmjerenost odlikuje brend LA BORŠA, a čvrste pamučne špage daju rustikalan, ali ujedno moderan izgled, pa se savršeno uklapaju u većinu modnih stilova. 

Planovi za proširivanje tržišta

- Cilj mi je proširiti se u Hrvatskoj u različite trgovine, a nakon toga plan je ići prema inozemstvu. Za sada imam nekoliko kupaca u Sloveniji i Njemačkoj. Širenje na inozemno tržište ne bi trebalo obuhvaćati neke kompliciranije zakonske korake. Imam paušalni obrt, a krajnji kupac je fizička osoba. S moje strane potrebno je pravilno izdati račun i paziti na valutu te njezin prikaz. Na kupcu je da prouči regulative u svojoj zemlji prilikom preuzimanja paketa i ophodi se sukladno tome - objašnjava Marijana te dodaje kako IG profil koristi kao glavni marketinški alat. Neki put je to, kaže, plaćeni oglas, a neki put suradnja s određenim influencerima. Potrebu za većim marketingom zasad nema jer biznis kontinuirano raste - ističe Marijana, čije torbe nose i poznate Hrvatice sa stilom.  

- Mislim da su za kontinuirani rast poslovanja zaslužni dobro napravljen financijski plan i kvaliteta proizvoda. Kombinacija tradicionalne tehnike, modernog dizajna, prirodnih materijala, kao što su pamučna špaga i koža, daju poseban i drugačiji proizvod čijim se nošenjem ističe i kupac - obrazložila je Marijana.

Kupac ima opciju sam odabrati boje i kombinaciju boja torbe, a LA BORŠA Web shop nudi opciju odabira boja različitih materijala utrošenih u izradu proizvoda. Krajnji je ishod posebna torba potpuno prilagođena željama kupca. Uz to, svaku torbu moguće je personalizirati strojnim vezom koji se aplicira na podstavu u unutrašnjosti torbe.

Težak posao pun zadovoljstva 

Izraditi jednu torbu nije nimalo lagan posao. Važno je u isto vrijeme imati vremena za dizajniranje i biti kreativan, ali i marljiv, discipliniran i financijski pismen.

- Voditi svoj posao znači raditi 24/7, ali niti jedan posao nije težak ako ga voliš, a ja sam u svoj zaljubljena. Nema ljepšeg osjećaja od stvaranja nečeg vlastitim rukama i nema veće nagrade od osmijeha i zadovoljstva kupca. Ujedno je to velika motivacija za dalje. Ima i težih, stresnijih trenutaka, u kojima treba ispoštovati rokove i ujedno se pripremati za sajam, ali oni nekako brzo prođu - obrazlaže Marijana i dodaje kako bi poduzetniku kao njoj država mogla pomoći u novonastalim uvjetima, ali i u svim budućim kriznim situacijama, subvencioniranjem određenog postotka troškova plaćanja doprinosa, ovisno o kojem tipu objekta je riječ, zatim smanjenjem stope PDV-a za nabavu materijala za obrtnike koji nisu u sustavu PDV-a i smanjenjem još nekih drugih fiksnih davanja - kaže Marijana navodeći kako ima mnogo planova. Želi da njene torbe dospiju u mnoge dućane diljem Hrvatske kako bi kupci imali priliku vidjeti proizvod uživo.

- Planiram proizvod ponuditi na platformi koja okuplja rukotvorce iz drugih zemalja te omogućuje prodaju u inozemstvu i nadam se da će to rezultirati povećanjem kapaciteta proizvodnje, što bi dovelo do potrebe širenja i zapošljavanja te otvaranja vlastitog dućana - zaključila je Marijana. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 3
Zeleno-plava revolucija ili kako bi poduzetnici mogli preoblikovati našu stvarnost
Kolumna Kvaka24

Zeleno-plava revolucija ili kako bi poduzetnici mogli preoblikovati našu stvarnost

Kako poduzetništvo, društvena odgovornost, kao i briga za okoliš idu ruku pod ruku, u svojoj je kolumni za Kvaku24 objasnio prof. dr. sc. Mislav Ante Omazić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu
'Održivi kapitalizam: Signali promjena su svugdje oko nas' - prof.dr.sc. Mislav Ante Omazić
KOLUMNA KVAKA24

'Održivi kapitalizam: Signali promjena su svugdje oko nas' - prof.dr.sc. Mislav Ante Omazić

Posljednjih desetljeća (poslovni) svijet je prošao kroz značajne transformacije, uključujući digitalizaciju poslovanja te široko usvajanje tehnologija koje iz temelja mijenjaju način na koji živimo i radimo
RBA program Prijatelji po računu vrijedi i za preporuku malim poduzećima i obrtnicima
PROMO

RBA program Prijatelji po računu vrijedi i za preporuku malim poduzećima i obrtnicima

Raiffeisen banka u sklopu svog programa preporuke Prijatelji po računu, osim nagrađivanja novih i postojećih klijenata fizičkih osoba, nagrađuje i postojeće klijente koji preporuče RBA malim poduzećima i obrtnicima