Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
8 komentara

30 savjeta za sretnu starost: Osmijeh na licu i dobra hrana!

Istraživanja pokazuju da redoviti seks produljuje život za pet godina, a ljudi u sretnim brakovima češće dožive duboku starost. Uz to, važno je i smijati se te kvalitetno jesti

Thinkstock
Foto: Thinkstock
8 komentara

Znanstvenici procjenjuju da genetika nema skoro nikakve veze sa slavnom rečenicom ‘doživjeti stotu’. Naime, utjecaj gena na dugovječnost iznosi tek siromašnih 10 posto, a za preostalih 90 posto zaslužni smo sami. Briga o vlastitom tijelu i duhu jedan je od glavnih preduvjeta za duboku i sretnu starost. Cijeloj priči dodajte malo tjelovježbe i dobili ste recept za dug život. Uz dva osnovna sastojka, po potrebi dodajte još malo smijeha, ukusne i zdrave hrane, dobre prijatelje i kvalitetan san - i plan za dugovječnost počnite primjenjivati još danas. 

themoviedb.org | Autor: themoviedb.org Foto: themoviedb.org

Vrijeme je bitno 

Naspavajte se. Ljudi koji spavaju manje od šest sati umiru ranije.

Zahvalnost

Foto: Dreamstime

I kad je najteže, probajte naći svijetlu točku i usredotočite se na pozitivne stvari. 

Seksajte se!

Redoviti seks može produljiti život za pet godina! Super razlog da se prepustite strastima.

Kava je zakon

Odlučite se za tursku bez šećera i ne pijte više od tri šalice dnevno. 

Radi što voliš

Istraživanja pokazuju da hobiji smanjuju stres, a istodobno produljuju životni vijek za dvije godine. 

Pecite svoj kruh

Foto: Thinkstock

Ako nikako ne možete bez kruha, ispecite svoj od integralnog brašna. Kupovni može biti pun aditiva.

Ljubimci su pravo zlato

Briga o četveronožnim prijateljima luči hormone sreće. 

'NE SRAMIM SE TIJELA' 'Pa starost je samo percepcija': Neda Ukraden oduševila linijom

Samo pozitivno 

Izbjegavajte ‘energetske vampire’. Okružite se ljudima koji iz vas izvlače najbolje i koji imaju moć da vam uvijek vrate osmijeh na lice. 

Manje mesa

Foto: Dreamstime

Neka se meso tek povremeno nađe na vašem tanjuru i, ako ste u mogućnosti, kupujte ga od domaćih OPG-ova. 

Zbogom pušenju

Cigarete vam oduzimaju dragocjene minute života. Uzrok su brojnih zloćudnih oboljenja. 

Čišćenje spašava

Usisavanje i pranje podova troši i do 300 kalorija. Čišćenje jača kosti i mišiće te vraća srce u formu.

Ništa bez ljubavi 

Istraživanja pokazuju da ljudi u sretnim brakovima žive dulje. Brak u kojem ima agresije, neslaganja ili nasilja povećava razine stresnih hormona koji su uzročnici bolesti i na kraju smrti. 

Briga o zubima 

Healthy woman teeth and dentist mouth mirror | Autor: Dreamstime Foto: Dreamstime

Pokvareni zubi mogu vam stvoriti velike probleme. Tko još želi oštećenja na mozgu, plućima i srcu? Zato sanirajte karijes na vrijeme. 

Ne izbjegavajte liječnike 

Svaka veća promjena na tijelu - bolan trbuh, nagla konstipacija, tragovi krvi u mokraći ili stolici - signal je da posjetite liječnika i uklonite problem. 

Super sjemenke 

Chia sjemenke su pune proteina, zdravih masti, magnezija i antioksidansa.

Crveni grejp

Foto: Dreamstime

Obiluje karotenoidima koji djeluju protuupalno i likopenom koji umanjuje rizik od nastanka karcinoma.

Vježbajte četiri puta tjedno

Tjelovježba odgađa osteoporozu i propadanje mišića, popravlja raspoloženje i opću kvalitetu života. Popravlja ravnotežu hormona i stabilizira krvni tlak. 

PRIRODA LIJEČI Čuvarkuća, češnjak i luk čuvaju sluh i u starosti, a buka šteti

Zaposlite mozak

Rješavajte križaljke, igrajte igre, šah, slažite puzzle... Sve te aktivnosti čuvaju mozak od propadanja. 

Bilo kad - čaj

Foto: Dreamstime

Bogat je antioksidansima i pozitivno utječe na krvožilni sustav. 

Manje masnoće

Izbacite tešku, prerađenu hranu s jelovnika. Jedan je od glavnih uzročnika bolesti srca. 

Voda na prazan želudac

Prije doručka i prve jutarnje kave popijte čašu mlake vode. Potaknut će bolji rad probave i ubrzati metabolizam. U vodu možete dodati i nekoliko kapi limuna te malo meda.

Zavolite mahune

Bohneneintopf | Autor: Thinkstock Foto: Thinkstock

Obiluju fosforom, magnezijem, željezom i cinkom - sve potrebno za snažan imunitet. 

Kalorično i zdravo

Bademi su odlični za srce, obiluju dobrim mastima i proteinima. 

Luk

Prepun je fosfora i magnezija te je odličan izvor vitamina K. 

Oprez s lijekovima

Lijekove za bolove uzimajte rijetko jer neki mogu povećati rizik od srčanih i moždanih udara.

Sjedenje ubija 

Shutterstock | Autor: Shutterstock Foto: Shutterstock

Svakih sat vremena uzmite pauzu i prošećite se. Sjedenje smanjuje kvalitetu života i uništava mišiće. 

Blagodati ribe

Prehrana bogata omega 3 masnim kiselinama jamac je dugovječnosti. Sve ribe iz Jadrana su odlične za zdravlje. 

Moćno povrće

Od povrća su nutricionisti na popis sto najboljih namirnica svijeta stavili i paprike, rajčicu, brokule te cvjetaču - što češće ih ubacite na svoj tanjur. 

Super namirnica 

Foto: Dreamstime

Jaja su odličan izvor proteina i masti. Uz umjeren unos neće uzrokovati stvaranje kolesterola, a najbolje ih je jesti ujutro. 

Manje kruha, više sreće

Izbjegavajte kruh, tjesteninu i ostale proizvode koji sadržavaju puno brašna. 

PJEVAČICA PONOVNO ŠOKIRALA FANOVE: 'Lidija Bačić gola u novinama?'

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message