Lifestyle

Komentari 0

Europska inicijativa za novi eko podatak na etiketi: Stupanj održivosti modnog predmeta

Europska inicijativa za novi eko podatak na etiketi: Stupanj održivosti modnog predmeta

Kampanja 'Make The Label Count' trebala bi promijeniti zakone po kojima bi kupac znao na koji je način odjevni predmet nastao, jer danas svatko može vlastitu kreaciju proglasiti - 'zelenom'

U idealnom svijetu svaki bi odjevni predmet imao istaknut i 'nivo održivosti', po kojemu bi kupac znao dolazi li materijal iz održivih izvora, je li bojan ekološkim bojama i slično. 

- Problem je što ne postoji standardna metodologija ili standardni dogovor o tome što mislimo kada govorimo o 'održivom' proizvodu - komentirala je Claire Press, stručnjakinja za održivu modu i voditeljica podcasta The Wardrobe Crisis, piše abc.net.

POGLEDAJTE VIDEO: Dizajnerice brenda Boudoir slave 20 godina uspješnog poslovanja

Ova akcija ima zadatak promijeniti pravila na koji način trgovci i proizvođači bilježe informacije na etiketi, jer danas se svatko može hvaliti tom činjenicom. Iako se ona realno ne može provjeriti, a ni regulirati. Stoga trgovci reklamiraju vlastite proizvode kao održive, znajući da je ta niša vrlo popularna i sve atraktivnija za kupce.

Ova je inicijativa pokrenula raspravu o klasičnim materijalima kao što su pamuk i vuna, odnosno zabrinutost da bi njihov ekološki otisak bio lošiji, u usporedbi sa sintetičkim tekstilom.

- Jasno je da bi ova metoda davala prednost sintetičkom tekstilu jer se može više reciklirati, u nekim slučajevima može imati niži ugljični otisak, kao i smanjenu potrošnju vode u usporedbi s pamukom ili vunom - istaknula je Press.

No, opet, sintetika je veliki izvor onečišćenja oceana mikroplastikom. Stoga, sve ove stavke treba regulirati i uzeti u obzir, kako bi se saznalo i definiralo pravo stanje održivosti modnog predmeta.

Najčitaniji članci