Obavijesti

Lifestyle

Komentari 3

Louis Vuitton već je godinama najjača valuta modnog luksuza

Louis Vuitton već je godinama najjača valuta modnog luksuza
1

Odlazak Marca Jacobsa oduzeo je mnogo kisika tvrtki koja je postala legendom, ali i općim potrošnim mjestom popularne kulture za kojom fashionistice lude...

Tko ne zna za kult Vuittonove modne torbice taj duboko “spava” u svakom modnom smislu, jer je Vuitton pojam za damsku i putnu torbu koja ljude čini sretnima već više od stoljeća i pol! Kako god se zvala, kojeg god oblika bila,Vuittonova torbica je predmet identifikacije globalne kulture svoga doba. 

Toliko je važna da u Hong Kongu, uzavrelom tržištu svijeta, može poslužiti kao polog za dobivanje kredita. Nema umjetničkog medija u kojem nije našla svoje mjesto i ulogu. Pokretač je popularne kulture 20. i 21. stoljeća. A svaki novi model meta je najpoznatijih ljudi svijeta: sa žutom torbicom najnovijega modela nazvanoga W već su se ponosno slikale i Sarah Jessica Parker i Catherine Deneuve...  

A Michelle Williams, novo lice Louisa Vuittona, reklamira “još noviji” model Cappuccino, sjedeći u nekom bestežinskom svijetlom prostoru, izrazito urbano odjevena, našminkana i ošišana tako da Vuittonu osigura tržišnu budućnost i želju novih mladih žena koje će nastaviti stari ovisnički odnos prema Vuittonu. 

Ne znamo bi li taj odnos bio jednako intenzivan da nije bilo karizmatičnog američkog dizajnera Marca Jacobsa, koji je 16 godina potpisivao kolekcije za Vuitton, a sad je otišao, jer je “imao kamo i zašto” - da bi razvio svoja dva ionako već svjetski poznata brenda. Jacobsov odlazak iz Vuittona temeljito je uzdrmao modni svijet i stavio bolne upitnike pred samog Bernarda Arnaulta, šefa najmoćnijeg svjetskog modnog koncerna Louis Vuitton Moet Hennessy, pod čijom je vlašću čak 60 modnih tvrtki, uključujući i Dior! 

Jacobs se razvio u autora kojeg zanima modni koncept moderniji od Vuittona. Njegovo zanimanje je modno na način povezan s umjetnošću, što se ogleda u sve češćoj suradnji sa svjetskim umjetnicima od kojih je trenutačno najrazvikaniji Takashi Murakami. I osobno se druži s autorima mnogih umjetničkih medija pa su mu prijateljice i filmašica Sophia Coppola i slavna performerica Marina Abramović. Coppola je radila čak i redizajn jednog od modela Vuittonove torbice. Mediji su Jacobsa uvrstili među najmoćnije osobe svijeta. Spektakularnu reviju s kolekcijom za proljeće i ljeto 2011. s dva živa tigra na sceni, otvorila je naša manekenka Kristina Šalinović. A on sam često promovira mušku suknju, pokazujući kako živi i misli sasvim uronjen u duh vlastita vremena. Vuitton i Jacobs bili su sjajni katalizatori jedan drugome. 

Kako će biti dalje, nemoguće je reći, a vijest o Jacobsovu odlasku oduzela je mnogo kisika tvrtki koja je postala legendom, ali i općim potrošnim mjestom popularne kulture u kojoj fashionistice očekuju da njihovi dečki nose Vuittonove modele, cipele, pa čak i kondome s logom LV! “Putovanja su osvajanje sreće. Imati idealnu putnu torbu znači loviti svaki komadić sreće koji ti pripada i čuvati ga za sebe”, pisao je Louis Vuitton kad je 1854. osnovao glasovitu tvrtku, a 1892. napustio ovaj svijet u kojem je radio za caricu Eugeniju, razvikanu ljepoticu za kojom je uzdisao svijet pod vlašću cara Napoleona III. Vuittonu su međutim bila namijenjena oba svijeta - i carski, visoki, i onaj niski koji je odmah počeo kopirati njegove kofere i putne sanduke, male i velike torbice, zbog čega je njegov sin Georges 1896. uveo zaštitni logo. Uzalud, čini se, jer lov na falsifikatore i danas traje.

I danas još traju ljubav i strast prema Vuittonu, kako jednostavno zovu torbicu s poznatim logom, smatrajući je “jedinim komadom savršenstva u ovom krajnje nesavršenom svijetu” kako je to u svojoj knjizi “Moj deda Louis Vuitton” zapisala Isidora Bjelica, osebujna beogradska spisateljica i pustolovka iz poznate obitelji. Ona je 2011. Zagrebu ostavila za povijest svoj ludo zanimljiv performance. U stanu na Svačićevu trgu, nagurao se sav poznati zagrebački svijet. Slikari, pisci, novinari, celebritiji. Isidora je bila kostimirana kao prefino odjeven lik s početka 20. stoljeća, u plavičastoj dugoj čipkanoj svilenoj haljini. Sa stropa su visjele Vuittonove torbice. 

Mnoge žene nisu skidale pogled s njih. Bjelica je napisala spomenik torbicama čiji je i sama bila strasni skupljač. Čvrsto je vjerovala u njihovu čaroliju, u to da donose sreću. I u to da će i njezina proza čija se uzbudljiva radnja vrti oko vuittonki donijeti sreću čitatelji(ca)ma. Pa je na moje korice knjige napisala posvetu: “Ani, s ljubavlju i željom da joj se sve tajne želje ispune kad protrlja ovu knjigu”. Naravno, nije ni zamislila da bismo imali kakvih većih želja od posjedovanja svoga najomiljenijeg modela torbice slavna imena.

Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake srijede besplatno ekskluzivno uz 24sata!

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 3