Proizvođač piva dakle, alkoholnih pića, koji potiče odgovornu konzumaciju, a marketinšku kampanju temelji na ideji da se njihovo pivo odbija – zasigurno misli ozbiljno
Nico Rosberg i Heineken: When You Drive, Never Drink
Heineken je kampanju „When You Drive, Never Drink“ pokrenuo prije tri godine u suradnji s Formulom 1. Za sličnu kampanju tada je angažiran legendarni Sir Jackie Stewart, trostruki svjetski prvak u F1, koji se pionirski zalagao za podizanje sigurnosnih standarda u auto-moto svijetu. Te je, 2016. godine svjetski prvak postao Nico Rosberg, sadašnje zaštitno lice HEINEKENOVE globalne kampanje. Kad vam takvi vozači poruče da alkohol i volan ne idu zajedno, njihovu poruku morate shvatiti ozbiljno.
Filip Rabuzin, voditelj marketinga HEINEKENA Hrvatska, govori o hrabrom iskoraku i učincima kampanje.
Pivo je prehrambeni proizvod, ali i alkoholno piće – ako se konzumira odgovorno, sigurno može biti dio uravnoteženog životnog stila. Ali, neodgovorna konzumacija ili zlouporaba alkohola, može imati trajno štetne posljedice. U nekim je prilikama jednostavno nedopustivo piti – vožnja je pri vrhu tog popisa.
Prilično je neobično da se proizvođač piva ovakvom kampanjom (u kojoj Nico Rosberg odbija Heineken prije vožnje, op.a.) na neki način odriče potencijalne kupnje i potrošnje. Kako se HEINEKEN odlučio na tako nešto?
Beskompromisno zagovaranje odgovorne konzumacije jedan je od stupova naše strategije održivog poslovanja. Snaga Heineken brenda globalno se koristi za promociju umjerenosti i nastojanja da potrošači shvate da je to „kul“. Koliko to ozbiljno shvaćamo govori i činjenica da Heineken 10% oglašivačkog budgeta godišnje odvaja za promociju odgovorne konzumacije, s fokusom na poruku „nikad ne pij kad voziš“.
U konačnici, i na ovaj način stvaramo dobar odnos s potrošačima, brend smo kojem vjeruju. Zloupotreba alkohola je kompleksan društveni problem i nema jednostavnog, sveobuhvatnog rješenja. No, to ne znači da i mi, ili upravo mi kao proizvođač piva, nemamo odgovornost. To je dio naše korporativne strategije u kojoj su transparentnost prema potrošačima te briga za sigurnost neka od temeljnih načela.
Kakve su reakcije javnosti na kampanju?
Reakcija javnosti je izuzetno pozitivna. Tome vjerojatno doprinosi i efekt iznenađenja. Tko bi očekivao tako nešto? Zaštitno lice kampanje, prvak Formule 1 Nico Rosberg, također bez sumnje pridonosi popularnosti reklame.
Kakva je situacija u društvu vezano za konzumaciju alkohola i vožnju?
Rezultati HEINEKENOVOG globalnog istraživanja o vožnji pod utjecajem alkohola bili su prilično zabrinjavajući. Pokušali smo naime, razumjeti zašto ljudi odlučuju voziti nakon što piju. Samo mali broj ljudi (18%) je uopće svjestan kolika je dopuštena razina alkohola u njihovoj zemlji. Čak 64% smatra da je u redu voziti nakon konzumacije alkohola ako su istovremeno dobro pojeli, a jedan od četiri vozača smatra da je u njihovoj kulturi prihvatljivo piti prije vožnje.
Ovi su stavovi alarmantni i definitivno su bili poticaj za dodatno promicanje odgovorne konzumacije. Moramo osvijestiti ljude o opasnostima ovakvog ponašanja. Kad je riječ o vožnji i konzumaciji alkohola, nema kombiniranja i nema kompromisa. U toj je situaciji apstinencija jedina opcija.
Što još osim ove kampanje poduzimate na području promocije odgovorne konzumacije?
Potrošačima smo osigurali alternativu - vrhunsko bezalkoholno pivo Heineken 0.0. Izvanrednog je okusa, proizvedeno od jedinstvenog Heinekenovog A-kvasca i kvalitetnih prirodnih sastojaka sa samo 69 kalorija u boci od 0,33 l. Heineken 0.0 je rezultat nekoliko godina istraživanja i korištenja novih tehnika proizvodnje, pivo koje se bezbrižno može konzumirati u bilo kojoj prilici i u bilo koje doba dana – u radno vrijeme, na poslovnom ručku, poslije napornog treninga, kod kuće, pa čak i prije vožnje.
Zato preporučam svim potrošačima-vozačima da prije vožnje posegnu za prepoznatljivom zelenom bocom Heinekena, ali onom s plavom etiketom.
Evo kako rade dućani u nedjelju
Božićne dekoracije koje možete sami napraviti za pet minuta
Veliki tjedni horoskop: Bik će podmiriti dug, Vage biti jako društvene, a Lav sve šarmirati