Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
10 komentara

Pripremite se: Kalcij ublažava alergije na sunce, ali i ostale

Velika čaša mlijeka zadovoljava oko 30 posto dnevnih potreba za kalcijem. Mliječni proizvodi su najbolji izvor jer sadrže laktozu i kazein koji pomažu apsorpciju kalcija

Fotolia
Foto: Fotolia

Kalcij je nezaobilazan kada govorimo o alergiji na sunce jer su njima osobito podložni oni ljudi koji nemaju dovoljnu razinu ovog minerala u tijelu. 

Neki od simptoma alergije na sunce su jaki svrbež, osip, crvenilo, mjehurići, prištići, vlaženje ili ljuštenje kože. Kožne promjene najčešće se pojavljuju na dijelovima tijela koji su izloženi suncu kao što su dekolte, vrat, ramena, gornji dio ruku, pa čak i lice. 

Često ljudi nisu ni svjesni da su alergični, nego smatraju da se radi o opečenoj koži nakon sunčanja. Kako biste smanjili neugodne simptome alergije na sunce, ali i ojačali kosti, potrebno je uzimati dovoljno kalcija. Najbolji izvori ovog minerala su mliječni proizvodi. 

- Ostali su sardine, losos, alge, zeleno povrće, sušeno voće, orašasti plodovi i tofu. Danas je trend obogaćivanja hrane apsolutni adut prehrambene industrije te se često na policama supermarketa susrećemo sa sokovima, mlijekom, jogurtima, pa i žitaricama obogaćenim kalcijem - kaže doc. dr. sc. Darija Vranešić Bender.

Thinkstock

Utvrđeni dnevni adekvatni unos kalcija za odrasle je 800-1000 miligrama.

- Ovu količinu možemo unijeti s tri velike čaše mlijeka. Iako je moguće pažljivo izbalansiranom prehranom unijeti potrebnu količinu kalcija, mnogi odabiru dodatke prehrani, a često je to i savjet liječnika. Kod ljudi sa smanjenom gustoćom koštane mase (osteopenijom) ili osteoporozom na dan se preporučuje unos 1200 mg kalcija hranom i dodacima prehrani - dodaje nutricionistica Vranešić Bender.

Kalcij se može uzimati i u dodacima prehrani ako ne možete zadovoljiti unos hranom. 

- Apsorpcija kalcija je smanjena kada se uzimaju visoke doze odjedanput (više od 500 mg), a ovisi i o tome koliko je brza razgradnja u želucu. Dodatke kalcija najbolje je uzimati prije spavanja jer će se tako najbolje iskoristiti - savjetuje dr. sc. Vranešić Bender, a piše portal Zdrava krava.

Apsorpcija kalcija iz dodataka prehrani može ovisiti o vrsti hrane i nutrijenata s kojima se konzumira. Primjerice, kisele namirnice, laktoza i masnoće koje produljuju vrijeme prolaska kroz gastrointestinalni sustav pospješuju apsorpciju kalcija. 

Fotolia

Kalcij dobar za kosti, pa je važan i za liječenje osteoporoze

Prehrana ima važnu ulogu u prevenciji osteoporoze, a iznimno je važna i tijekom liječenja. Prehrana utječe na održavanje koštane mase te čimbenike koji uzrokuju krhkost kostiju. Primjeren unos kalcija, vitamina D, bjelančevina, esencijalnih masnih kiselina te redovita tjelovježba nužni su za očuvanje koštane mase kod odraslih.

Dodaci prehrani preporučuju se kod gastritisa i žgaravice

Kalcij u obliku karbonata u pravilu je cjenovno najpristupačniji. Većina pripravaka kalcija trebala bi se uzimati uz obrok, a onaj u obliku citrata i citrat malata može se uzimati bilo kada te se preporučuje osobama sa želučanim tegobama, osobito pacijentima koji uzimaju lijekove protiv gastritisa i žgaravice.

Kalcijem protiv svih alergija

Kalcij je mineral koji regulira propusnost krvnih žilica te tako ublažava alergijsku reakciju pa se gotovo uvijek koristi u terapiji svih tipova alergija. Zato je osim za biljne alergije učinkovit i protiv alergija na sunce. 

Uzimajte kalcij s vitaminom c

Uz kalcij je dobro uzimati vitamin C jer vrlo učinkovito smanjuje razinu histamina što ga tijelo proizvodi kao odgovor na alergiju, a odgovoran je za svrbež, oticanje, kihanje, suzenje očiju, začepljenost nosa i slične reakcije.

Top 5 Izvori kalcija:

1. Mlijeko i mliječni proizvodi

Velika čaša mlijeka može zadovoljiti oko 30 posto dnevnih potreba za kalcijem. Mliječni proizvodi su najbolji izvor jer sadrže laktozu i kazein koji pomažu u apsorpciji kalcija.

2. Voće, povrće i žitarice

Dobar izvor kalcija su lisnato i zeleno povrće, kelj, zob, sezam, grah, orasi, bademi, banane, naranče, sušene smokve, suhe šljive, rikola, bijela repa...

3. Plodovi mora i morske trave

Riba sa sitnim kostima bogata je kalijem, a tu spadaju losos, sardine... Međutim, nisu samo ribe dobar izvor kalcija - ima ga i u algama te morskim travama.

4. Soja i sojini proizvodi

Tofu je napravljen s kalcijevim sulfatom, a i sojino mlijeko i sojin jogurt obogaćeni su kalcijem, tako da i vegani u prehrani koriste dobar izvor tog minerala. 

5. Dodaci prehrani s kalcijem

Odaberite zasebni kalcij, na primjer, u formi kalcij karbonata jer multivitaminsko-mineralni pripravci uglavnom sadrže male količine kalcija.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message