Rođeni između 1980. i 2000. su nestrpljivi te uslugu žele odmah i sad, a za 10 godina činit će veći dio tržišta. Ta generacija nije vjerna određenim tvrtkama ni institucijama
Pripremite se želite li opstati - slušajte što želi generacija Y
Uslužne djelatnosti trebaju se pripremiti za jednu posve novu generaciju - ljude rođene između 1980. i 2000., napominje poslovni konzultant Danijel Bičanić. Vrlo je važno imati na umu neke karakteristike takozvane generacije Y po kojima se bitno razlikuju od ranijih generacija.
- Između ostalih, to je činjenica da oni uglavnom komuniciraju putem interneta te prethodno istražuju o uslugama koje žele kupiti - cijenu, uvjete, konkurenciju itd. - pa tek onda donose odluku o kupnji. Oni očekuju izvrsnu uslugu. Ne vole kad im se direktno prodaje i žele usluge koje su njima prilagođene - pojašnjava Bičanić.
Dodaje da ta generacija nije vjerna određenim tvrtkama ni institucijama. Točnije, kaže, oni vrlo lako mijenjaju pružatelja usluge te su nestrpljivi – žele sve odmah i sad.
- Naši budući klijenti su često nestrpljivi i neće nas dugo tražiti, a i ako nas nađu, neće nas dugo čekati. Zato moramo biti lako dostupni te sposobni na brzu komunikaciju i brzu prilagodbu - naglašava konzultant Bičanić i dodaje:
- Ako pogledamo prethodno navedene točke, možemo vidjeti kako se ova generacija potencijalnih klijenata znatno razlikuje od onih na koje smo dosad navikli. Ova generacija će za deset godina činiti većinu naših klijenata i samim time činiti veći dio tržišta te se zato moramo dobro pripremiti kako bismo opstali u sljedećem razdoblju - kaže.
- Umrežite se i osvojite ćete ih Gotovo 70 posto mladih ljudi ove generacije sve svoje istraživačke aktivnosti obavlja na YouTubeu. Važan preduvjet za to da ih osvojite kao klijenta je da naučite koristiti vizualni doživljaj kako biste približili usluge baš ovoj publici, savjetuje Bičanić.
- Generacija on-line ‘kritičara’ Većinu dana provode na društvenim mrežama na kojima dijele svoja razočaranja i oduševljenja te će rado podijeliti s drugima odlična iskustva koja su doživjeli. Ako ste im svojom uslugom pružili to iskustvo, rado će vas ‘podijeliti’ ili – ‘šerati’, kaže Bičanić.