Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
1 komentara

Stiže kozmetika bez vode kako bi sačuvali što više pitke vode

Održivost, ekologija i očuvanje prirodnih resursa sve više utječu na poslovanje kozmetičkih kompanija, a jedan od rezultata je kozmetika gotovo bez vode

Uzza Skincare
Foto: Uzza Skincare
1 komentara

Mintel, kuća koja se bavi lifestyle prognozama, objavila je prije četiri godine da će potreba za očuvanjem vode biti jedno od glavnih pitanja i u svijetu kozmetike. Važno je pritom znati da iako voda čini oko 70% naše planete, dostupno nam je samo 10% svježe vode za konzumiranje. Organizacija World Wildlife Organization objavila je da bi se do 2025. godine čak dvije trećine svijeta moglo suočiti s nedostatkom svježe vode. Kad sve to uzmemo u obzir, nije čudo da se fokus usmjerava upravo na kozmetičku scenu.

No, kako to učiniti, s obzirom da je upravo voda ono što je važno u našim kremama i koliko je ona neophodna za formulaciju, komentirala je za Byrdie.com dermatologinja dr. Johanna Ward.

- Kad pričamo o vodi i koži, prvi problem kojeg se sjetimo je suhoća, kojoj zapravo nedostaju lipidi i ulja. S druge strane, tu je dehidrirana koža koja ima manjak vode u površinskom sloju, kao posljedica brojnih vanjskih faktora. To su vrijeme, okolina, prehrana i vrsta pića koje konzumiramo. Sve to izvlači vlagu iz naše kože. Upravo zato, moguće je imati masnu kožu, ali istovremeno dehidriranu – komentira dr. Ward. 

Iako se čini da je u vodi spas, nerijetko je upravo njezin sastav krivac za dehidraciju kože, naročito ona koja ima puno minerala.

- Visoka koncentracija kalcija i magnezija vodu čini tvrdom te je ona nepogodna za našu kožu. Čak možemo osjetiti svrbež nakon tuširanja ili umivanja – napominje dermatologinja.

Pritom ističe i visoku temperaturu vode koja je također prevruća za naš ten. Skromnije korištenje vode u našim svakodnevnim ritualima, naročito ako se radi o tvrdoj vodi iz pipe, svakako je dobra preporuka.

Dr. Ward ističe da je moguće da proizvod za njegu nema vode, ako je u krutom stanju, no ona je ipak potrebna za njegovu proizvodnju. Jedna od onih koje su već smanjile količinu vode u formulama je Salima Issaoui, osnivačica brenda Uzza Skincare.

– Naša krema za lice je emulzija, odnosno ulje u vodi. Naravno da je ovdje količina vode smanjena te je ima mnogo manje nego u klasičnim kremama, ali ipak, voda mora biti baza. Nego, postoji alternativa za vodu, a primjer je sok iz lišća biljaka  – istaknula je Salima.

Pretpostavlja da, ako se trend nastavi, laboratoriji diljem svijeta okrenut će istraživanja u tom smjeru te na taj način u sljedećih par godina osmisliti formulacije novoga doba, u kojemu je voda uistinu dragocjena. Već danas na tržištu postoje krute i praškaste varijante formula koje inače volimo tekuće, kao što su šampon i regenerator.

Njezini stručnjaci našli su zamjenu za čistu vodu u pilingu i toneru.

– Umjesto vode ovdje koristimo hidrolate iliti cvjetne vodice. No, apeliram i na same kompanije, trebali bi osmisliti načine kako smanjiti korištenje vode tijekom samog procesa, to je onaj dio koji se ne vidi. U tom dijelu formuliranja također se može smanjiti korištenje vode. Mi u proizvodnji koristimo recikliranu vodu koja prolazi poseban tretman čišćenja - istaknula je Salima.

Malim je kompanijama lako pratiti trendove, dok one velike, poput L'Oréala, moraju mijenjati čitave strategije i protokole. Naime, upravo je taj mega brend još 2013. najavio da će smanjiti korištenje vode za 60% do 2020. godine. Taj proces započeo je još u 2005. godini te bi za par mjeseci trebali objaviti izvještaj i rezultate.  

U međuvremenu su otvorili takozvane suhe tvornice u Italiji, Španjolskoj i Rusiji, gdje se 100% vode, korištene za industrijske procese kao što su čišćenje, hlađenje i održavanje tehnološke opreme, reciklira i vraća u proces. Jedan od načina kojim čiste vodu je i obrnuta osmoza kojom je moguće dobiti i pitku iz slane vode.

Uzza beauty | Autor: Uzza Skincare Foto: Uzza Skincare

I Unilever ima planove do ove godine značajno smanjiti korištenje vode. Njihov brend Love Beauty & Planet predstavit će liniju koncentriranih šampona i regeneratora koji imaju 50% manje vode od klasičnih formula za njegu kose. Naravno, što je formula koncentriranija, ima manje vode. To je slično današnjim formulama u frizerskim salonima koje imaju visoki postotak koncentracije aktivnih sastojaka, radi čega nam kosa iz salona danima izgleda lijepo.

Iako je gotovo nemoguće da jednoga dana imamo sve krute formule za njegu kože, ovaj trend zasigurno će zaživjeti te se možemo nadati nekim novim, inovativnim formulacijama, ali i promjeni u samoj beauty rutini. U svakom slučaju, ne zaboravimo da na stanje  kože utječe i konzumacija same vode, stoga i dalje smo slobodni hidrirati se iznutra, a to je ono najvažnije za mladolikost kože.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message