Lifestyle

Komentari 2

Želite lijepe i zdrave zube? Ova hrana ih uništava, a nije slatko

Želite lijepe i zdrave zube? Ova hrana ih uništava, a nije slatko

Namirnice koje mijenjaju pH sline i uništavaju caklinu su one u kojima ne valja pretjerivati, jer čine zube osjetljivijima na karijes te pucanje, a potiču i upalu desni

Svi znaju da su gazirana pića, čokolade i lizalice loše za zube, ali postoji još niz iznenađujućih namirnica koje potiču stvaranje karijesa te oštećuju desni. Važno je znati glavne krivce za ugrožavanje oralnog zdravlja, a stomatološki problemi poput kamenca, šupljina, gingivitisa i bolesti desni mogu imati ozbiljne posljedice na cjelokupno zdravlje.

Izbjegavanje ili ograničavanje određene hrane može poboljšati zdravlje zuba. Čitajte dalje kako biste saznali kako poboljšati zdravlje zuba donošenjem dobrih prehrambenih izbora.

1. Suho voće

Ne treba zaboraviti da suho voće također sadrži šećere. Bakterije se mogu gostiti na ostacima što može promicati zubnu eroziju. To ne znači da ih ne trebate jesti, samo ne budite nemarni već operite zube nakon konzumacije.

Zanimljivo da svježe voće, koje je također puno šećera, obično nema isti efekt jer žvakanje potiče slinu, a ona čisti i čuva zube.

2. Led

Da, može se činiti čudnim, ali led je velik problem za zube, osobito ako ga volite drobiti. Led može uzrokovati cijepanje, pucanje i lomljenje zuba, dok ponavljano izlaganje žvakanju tvrdih tvari može oštetiti caklinu. Stoga ako volite led, nemojte da dobiti već čekate da se otopi.

3. Citrusi

Citrusi su posebno opasni za caklinu, jer kiselina u njima potiče eroziju i propadanje zuba. Visoki sadržaj citrusa u hrani poput limuna, limete i grejpa polako slabi tvrdu površinu zuba, povećavajući osjetljivost na šupljinu i propadanje.

Također, sličan efekt mogu imati i voćni sokovi zbog visokog udjela limunskih kiselina, kao i voda aromatizirana citrusima. Nakon jedenja citrusa ili pijenja takvih napitaka, najbolje je isprati usta običnom vodom.

4. Kava i čaj

Oni potiču dehidraciju usta zbog sadržaja kofeina i teina, a i čest su uzročnik mrlja. Ljudi koji piju veće količine tih napitaka obično imaju slabiju caklinu i veće količine kamenca, a problemu možete doskočiti tako da uz njih obavezno pijete vodu. 

5. Ljepljiva hrana

Ovakve namirnice imaju tendenciju lijepiti se za zube te prianjaju uz caklinu veće erozije i rizik od propadanja. Također, često zapinje među zubima gdje komadići trule do sljedećeg pranja.

6. Hrskave namirnice

Tvrda, hrskava hrana i bomboni mogu uzrokovati prekomjernu eroziju i oslabiti caklinu. Čak i zdrava, hrskava hrana poput mrkve i jabuke može biti problem za zube, dok hrana koja je hrskava i puna škroba poput čipsa još je veći problem za zube. Škrob je oblik šećera koji premaže zube ljepljivom tvari koja voli bakterije. Ova tvar i druge bakterije uzrokuju plak i na kraju propadanje zuba.

7. Zaslađeni napici

Zaslađena pića, kao što su gazirani napici, vrlo su loši za zube. Posebno ako ih pijuckate često, zubi se neprestano kupaju u sloju kiseline. Zbog toga je sjesti i popiti cijelu čašu gaziranog napitka uz obrok bolje nego pijuckati je kroz duže vrijeme.

8. Alkohol

Znate da alkohol dehidrira organizam, a taj proces počinje već prvim gutljajem, budući da isušuje usta. Tada pljuvačka više ne može dobro ispirati usnu šupljinu pa već za vrijeme uživanja u cugi riskirate štetu na svojim zubima. Pogotovo ako ionako nisu u dobrom stanju.

9. Sportska pića

Mnogi ljudi pretpostavljaju da su sportska pića zdrava alternativa vodi, ali mnoga sadrže velike količine šećera.

Ti izotonični napici često navode šećer pri vrhu svojih sastojaka, što znači da ga sadrže u velikim količinama.

10. Bijeli kruh

Bijeli kruh pretvara se u gusti škrob u ustima koji svaku površinu u ustima prekriva ljepljivim filmom koji privlači bakterije i druge mikrobe. Tome možete doskočiti obaveznim korištenjem zubnog konca, kao i pranjem zubi brzo nakon jedenja kruha.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Najčitaniji članci