Pandemija je zatvorila vrata mnogih frizerskih salona, ali oni koji su opstali zasad se dobro drže. Promet se polako vraća na staro. Ipak, da bi nastavili s radom, bile su potrebne određene promjene i prilagodbe
Evo što je većini mušterija najteže palo pri ponovnom otvaranju frizerskih salona
Powered by A1
Posjet frizerskom salonu mnogima je uobičajena mjesečna rutina. No kad je prošle godine nastupio lockdown, ljudi su kupili boje za kosu i okrenuli se kućnom šišanju. Tako su kućni frizerski eksperimenti često završavali smijehom ili očajavanjem. Nekima je boja za kosu spalila tjeme, a neki su postigli narančasti umjesto plavi ton. Muževi su svojim boljim polovicama htjeli samo skratiti vrhove, ali na podu je uvijek završilo više od nekoliko pramenova. Bilo da je trebalo popraviti učinjenu štetu ili otići nakon mnogo vremena na profesionalnu frizuru, otvorenje salona spremno su dočekali i klijenti i frizeri.
Mjere u pandemiji
Ponovnim otvaranjem frizeri su dobili dugačku listu preporuka za rad tijekom epidemije Covid-19. Suvlasnica zagrebačkog Beauty Studija TeiLa, Tena Dujak, kaže kako je i to bilo bolje od potpunog zatvaranja. Što se tiče prometa, može se pohvaliti da je salon vrlo uspješno poslovao posljednje dvije godine, ali na informacije o propadanju mnogo starijih salona nije ostala ravnodušna.
- Najteže nam je palo zatvaranje. Danima su nas mučila pitanja kad ćemo staviti ključ u bravu, hoće li uopće doći do toga, koliko će to trajati, hoćemo li izdržati ili će nam kompletno propasti posao. Nije nam bilo svejedno. Naš studio sastoji se od frizerskog dijela, koji ja vodim, i kozmetičkoga, koji vodi kolegica Lana, tako da smo bile u tome zajedno. Malo je lakše kad nisi sam u problemima - zaključuje Tena.
Mušterije teško prihvaćaju nošenje maski
U malo manjem iznosu, plaćanje najma salona se nastavilo, kao i plaćanje računa za režije. Kad je došla dozvola za otvorenje, frizerski saloni morali su uvesti obavezno nošenje medicinskih maski, prikupljanje osobnih podataka klijenata i smanjen broj ljudi u prostoriji. Tena Dujak rekla nam je kako se kao najveća poteškoća pokazalo nošenje maski.
- Maske nam cijelo vrijeme otežavaju situaciju. Nosim ih stalno i upozoravam mušterije da ih moraju imati, ali to je bila i ostala vrlo teška misija. Ne možeš nikoga natjerati da stavi masku, a u interesu ti je privući ljude. Shvaćam ih jer i meni je teže raditi s njima - boja isparava, uđe pod masku, imaš osjećaj da ne možeš disati. Sad je po vrućinama i pod fenom još teže - govori Tena.
Obavezne narudžbe su zapravo dobra odluka
Neki su se bunili i protiv prikupljanja osobnih podataka u salonu. Iako je uobičajena praksa i prije pandemije bila da zapišu ime, prezime i broj telefona mušterija, kad je to uvedeno pod obavezno, nekima je to postao problem. Vlasnica nam priča kako su nekoliko puta ljudi odbili ostaviti podatke i samo su išetali iz salona. Mjere obveznog nošenja maski i prikupljanja osobnih podataka teško su prihvatili, ali mjere poput korištenja rukavica, dezinficiranja i prethodnog telefonskog naručivanja ljudi su pozitivno dočekali.
- Uveli smo sve strogo po narudžbi. I prije pandemije više mi je odgovaralo primati mušterije po narudžbi nego kad je salon pun ili kad netko ne poštuje svoj termin. Bilo mi je drago što su se ljudi morali i tome prilagoditi jer prije je tu znalo biti i ljutnje i ružnih komentara, što odmah stvara lošu atmosferu i za nas radnice i za druge mušterije - prisjeća se Tena.
Vlasnica bjelovarskog frizerskog salona Maris, Patricia Šantalab, slaže se s tim kako mušterija ne nedostaje. Nakon razdoblja zatvorenosti klijentice su se naručivale kao i prije pandemije. Budući da je broj ljudi u salonu morao biti smanjen, a interes za frizerskim uslugama bio je velik, vlasnica je uvela dvije smjene.
- Nakon što su nas ponovno otvorili i dozvolili nam rad, posao je super krenuo. Sve žene željele su promjenu i napokon su to dočekale. Dok smo otvoreni, sigurna sam da će klijenti dolaziti. Više me brine dolazak jeseni jer nas je sve strah da se ne ponovi isti scenarij. Bojimo se da će nam ograničiti rad te da nećemo moći zaraditi dovoljno da pokrijemo sve troškove - strahuje Patricia.
Otkazivanje termina stvara trošak
Osim što su mogli primiti manje ljudi, frizerski saloni imali su dodatan trošak, nabavku jednokratnih ručnika, jednokratnih ogrtača i dezinficijensa za klijente. Novac se gubio i u povećanom broju otkazanih termina. Razlozi otkazivanja najčešće nisu bili financijski nego epidemiološki.
- Ljudi su masovno otkazivali svoje termine. Primjerice, na dan imamo naručenih deset bojenja i pramenova. Od toga bi bar polovica žena otkazala u zadnji tren jer su one ili netko od njihovih bližnjih završili u samoizolaciji ili su imale temperaturu, pa su se bojale da ne ugroze sve nas u salonu - govori naša sugovornica.
Vlasnica Patricia kaže kako su uz nju trenutno zaposlene još četiri frizerke i da su državne potpore koristili samo kad su bili potpuno zatvoreni. Smatra da salon dobro posluje jer imaju mnogo klijenata, pa im za sada nije potreban nikakav oblik potpora. Iskreno se nada da će se tako i nastaviti, a da će se mjere polako ublažavati. Kaže kako jedva čeka dan u kojem neće morati čuti pitanje "Zar baš moram imati masku?".