Niske temperature utječu na naše limene ljubimce. Mnogi zagriju motor automobila prije samog kretanja dok drugi smatraju kako to nije potrebno. Istražili smo tko je u pravu i o čemu to ovisi.
Koliko ste puta čuli objašnjenje od vaših bližnjih da se auto treba najprije zagrijati dok vi nestrpljivo čekate da krenete? Svi smo se barem jednom našli u toj situaciji i nije nam bilo zabavno. Ali vozači možda imaju dobar razlog za to.
Krivi su motori s rasplinjačima
Većina naših poznanika i susjeda, i danas barem nekoliko minuta prije samog kretanja pali automobil kako bi se motor zagrijao. Dio stručnjaka upozorava kako se samo radi o staroj navici iz razdoblja kada su automobili imali motore s rasplinjačima (karburatorima) pa je zagrijavanje prije kretanja bilo potrebno. Možemo primijetiti kako je ova praksa danas gotovo pravilo za starije automobile. Automehaničar s dugogodišnjim iskustvom – Zdenko Tomljanović, objasnio je zašto trebamo motor kod starijih modela automobila ipak malo zagrijati prije samog kretanja:
– Kod nezagrijanog motora događa se da ulje postane gušće i krene ka karteru. Tako se ulje nalazi daleko od mehaničkih dijelova koje podmazuje, a i put do njih znatno je otežan. I pumpa ulja ima problem samog pumpanja upravo zbog velike gustoće ulja. Posljedica je da nezagrijan motor u prvim minutama radi bez podmazivanja što je i najčešći razlog habanja pokretnih dijelova motora kod starijih automobila. Zimi je pametnije ipak malo pričekati prije kretanja – savjetuje naš sugovornik.
Odaberi temu koju želiš pratiti
Primaj sve nove vijesti o temi i budi u tijeku
Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista
Ilona skinula zaručnički prsten u 'Ljubav je na selu': 'Ivice, dobio si tri prilike i sve tri si zeznuo!'
Zašto hrvatski sportaši hrle u Beograd na liječenje? Pregled je 5000 eura, a metode upitne...