Kako čovjeku, tako i automobilu treba kretanje da bi normalno funkcionirao. Stajanje automobila može biti opasno za pojedine sklopove automobila, pa ako ga ne koristite ovih dana, evo nekoliko savjeta kako ga možete sačuvati
Pandemija koronavirusa zatvorila nas je u domove, a velik broj ljudi počeo je raditi od kuće. Zbog toga smo automobile počeli koristiti samo u nuždi, što zapravo i nije baš dobro za naše ljubimce. Vozila su dizajnirana upravo za vožnju, jer se tako dobrim dijelom sama održavaju, a svako dulje stajanje može biti uzrok kvarova.
Osim toga, važno je gdje ćete, primjerice, parkirati automobil jer neke površine, poput trave, mogu uzrokovati hrđanje, a na kraju i truljenje. Da biste uštedjeli novac i spriječili potencijalne probleme, donosimo vam nekoliko savjeta Jurja Šebalja, poznatog hrvatskog vozača automobilskih relija, o tome kako možete sačuvati automobil.
Napunite rezervoar do vrha
Iako bi mnogi pomislili kako prazan rezervoar tijekom stajanja automobila ne može imati nikakve loše posljedice, situacija je ipak malo drugačija. Kako napominje Šebalj, preporučuje se u potpunosti napuniti spremnik. Punjenjem goriva do vrha spremnika sprečava se kondenzacija na stijenkama rezervoara, koja može biti uzrokovana velikim razlikama u dnevnim i noćnim temperaturama.
Pripazite gdje parkirate auto
Vrlo je važno gdje ćete odabrati parkirno mjesto za svog ljubimca, ako ga neće voziti duži period. Kako Šebalj savjetuje, nipošto nemojte parkirati auto na travu jer može doći do ozbiljnih oštećenja lima.
- Zemlja uvijek nakuplja vlagu, koja se isparava ispod auta. Svi vitalni dijelovi ovjesa i motora vrlo brzo će početi hrđati, a onda trunuti. Asfaltna ili šljunčana površina mnogo su bolje rješenje.
Također, prije parkiranja ne zaboravite i na gume automobila.
- Prije parkiranja automobila dopumpajte gume za pola bara više kako ne bi imale 'bubreg' na gaznoj površini. Nakon nekoliko mjeseci stajanja može se dogoditi da se i nove gume počnu tresti zbog stajanja. S vremena na vrijeme slobodno ga gurnite kako bi gume promijenile položaj - objašnjava Šebalj.
Oprezno birajte gorivo
Osim što se treba pobrinuti da rezervoar bude napunjen do kraja, svakako valja pripaziti i na odabir goriva koje će vam pomoći da održite motor čistim.
- Koristite provjerena goriva koja sadržavaju aditive i komponente koje održavaju motor čistim poput Ininih Class plus goriva. Ona sadrže jedinstvenu formulaciju osmišljenu za zaštitu motora od nakupljanja naslaga i korozije – upravo je zato dobro napuniti spremnik do kraja, jer se u praznom prostoru pri promjeni temperature skuplja kondenzat, koji će štetiti i spremniku i motoru - savjetuje Šebalj.
Njegovim se korištenjem stvara zaštitni film na metalnim površinama i tako sprječava korozija te se povećavaju snaga i trajnost motora.
Također, ako dulje od dva tjedna niste vozili svoj automobil, preporučuje se kraća vožnja kako bi se gorivo u sustavu homogeniziralo te kako bi se pravilnim izgaranjem postigao miran rad motora i maksimum radnih osobina automobila.
- Najbolje je jedanput na tjedan napraviti 'đir'. Dovoljno je auto zagrijati do radne temperature, a desetak kilometara odgovarati će svakom sklopu na automobilu - govori Šebalj.
Osim toga, ako nakon mnogo vremena sjednete u auto, možda vas tijekom vožnje uplaši nekoliko čudnih zvukova. Primjerice, kočioni sustav ne voli vlagu, pa diskovi površinski mogu zahrđati i nakon jedne kiše te zvučati kao da nešto nije ispravno. No bez brige, kako nas Šebalj ohrabruje, riječ je o sasvim normalnom ponašanju sustava iako ćete prvih nekoliko kilometara čuti ''struganje''.
Za još savjeta Jurja Šebalja o tome kako se pravilno brinuti o limenim ljubimcima, zapratite Ininu Facebook stranicu.
A kako se vi brinete o svojem automobilu ovih dana?