Ogorčeni čelnici Otoka održali su izvanrednu konferenciju za novinare nakon što je vlak naletio na auto u kojem je poginulo četvero ljudi, od kojih dvoje tinejdžera
"Da je ovaj pružni prijelaz u Zagrebu, problem bi se riješio"
Mi smo građani drugog reda! Da se ovaj problem s pružnim prijelazima pojavio u Zagrebu, riješio bi se iste godine, a ne, kao u Otoku, razvlačio 19 godina i to bez nade da će uopće biti riješen. Ovako se gradonačelnik Otoka Josip Šarić na izvanrednoj konferenciji za novinare u četvrtak, dan poslije sprovoda na kojemu je sahranjeno troje članova obitelji Knežević, majka Nada te djeca Jasna i Robert, obrušio na vodstvo Hrvatskih željeznica s kojima se bezuspješno dva desetljeća pokušava dogovoriti za izgradnju brklji na tri pružna prijelaza u gradu.
- I policija je poslije učestalih prometnih nesreća na tim prijelazima čak četiri puta tražila da HŽ osigura te pružne prijelaze brkljama. Ne mogu vjerovati da 4,5 milijuna kuna, koliko procjenjuju vrijednost takve investicije za tri pružna prijelaza, Hrvatske željeznice ne mogu osigurati već 19 godina - priča otočki gradonačelnik.
Prema njegovim riječima, "ako cesta i pruga nisu naši, ljudi jesu i o njima moramo voditi brigu".
- Razumijem i neimaštinu i brojnost neriješenih pružnih prijelaza u cijeloj Hrvatskoj, ali da na ovom međunarodnom željezničkom pravcu samo pružni prijelazi u Otoku nisu zaštićeni – e, to ne razumijem - ustvrdio je Šarić.
Prema dokumentaciji koju je predočio javnosti na uvid, otočke vlasti su još 1995. godine, odmah po ponovnom uspostavljanju tog međunarodnog željezničkog pravca, uputile dopis HŽ-u u kojem su tražili pismeno očitovanje u svezi s postavljanjem rampi na tri pružna prijelaza. U odgovoru im je napisano da je pružni prijelaz na kojem je u nedjelju četvero ljudi poginulo "obilježen u skladu s važećim Pravilnikom", za drugi je obećano rješavanje između 1996. i 2000. godine, dok se za treći napisalo da će ga riješiti poslije 2005. godine.
Nakon sedam godina, 2002. godine, ponovno su se obratili HŽ-u i zatražili rješavanje sigurnosti u prometu na prijelazima preko željezničke pruge te predložili postavljanje rampi na tri pružna prijelaza. Pritom su posebno spomenuli pružni prijelaz na kojem je neki dan bila tragedija, jer je iz naselja Čistine organiziran prijevoz školske djece autobusom koji svakodnevno tuda prometuje.
Nacrtom Programa rješavanja željezničko-cestovnih prijelaza u RH predviđeno je 2005. godine da se svi pružni prijelazi na području Otoka osiguraju svjetlosnim i zvučnim signalima s polubranicima do najkasnije 2011. godine. Otočke vlasti su tražile da se taj problem riješi do kraja 2008. godine. Štoviše, samoinicijativno su izradili tehničku dokumentaciju za pružni prijelaz prema Čistinama želeći ubrzati postupak. Međutim, HŽ u svojim financijskim planovima nije osigurao sredstva za te namjene pa je obustavljen postupak ishođenja građevinske dozvole, jer bi zbog pravodobno nezapočetih radova istekla važnost građevinske dozvole.