Obavijesti

News

Komentari 132

Dosje 'Limuzine': Otkrivamo kakav auto vozi vaš načelnik

Dosje 'Limuzine': Otkrivamo kakav auto vozi vaš načelnik
13

Od 128 gradova pet gradonačelnika vozi svoje automobile. No načelnicima Zemunika Donjeg, Tisnog, Pitomače i Gunje jedno vozilo ipak nije dovoljno...

VIDEO

Načelnik siromašnog Perušića Ivica Turić (HDZ) nedavno nas je šokirao raspisavši natječaj za nabavu automobila koji je udovoljavao jedino Mercedesu E 250 Bluetec 4Matic, koji bi s traženom opremom općinu od niti 3000 stanovnika koštao 450.000 kuna.

Svota je to koja odgovara godišnjim troškovima dječjeg vrtića, ali ovaj načelnik za to nije mario dok za to nisu doznali mediji i javnost te mu uputili kišu kritika. Tek je tada Turić natječaj odlučio poništiti te je sada prisiljen i dalje se voziti u pet godina starom Hyundaiju Santa Fe 2.2, za koji je općina prije samo nekoliko tjedana platila zadnju ratu od ukupne cijene od 228.705 kuna.

24sata

Hrvatska ima 428 općina, a mi smo, osim automobila župana i gradonačelnika, o kojima smo pisali u jučerašnjem broju, istražili i u kakvim se limuzinama voze čelnici općina.

I Gunja ima dva automobila

I dok, s jedne strane, postoji pet gradova koji u svom vlasništvu nemaju niti jedan automobil niti ti gradovi grcaju u siromaštvu, postoje općine koje se ne mogu pohvaliti plusom u proračunu, ali zato mogu voznim parkom ispred svojih ureda.

Načelnik Zemunika Donjeg kraj Zadra ima 24 sata dnevno na raspolaganju Golf 1.6 TDI, nabavljen lani na leasing. Istodobno općina ima i Opel Corsu iz 2003. godine. Podsjetimo još jednom - neki gradovi nemaju niti jedan automobil.

Načelnik Bošnjaka, kako kažu u općini, od 7 do 15 sati koristi Nissan Qashqai iz 2011. godine. Tri godine stara je Škoda Octavia u Dardi, a godinu starija je ona u Sukošanu. Nju načelnik uvijek ima na raspolaganju, ali u općini uvjeravaju kako auto nikad ne koristi u privatne svrhe. Porezne obveznike ova je Octavija koštala 144.803 kune.

24sata

Općina Tordinci sklopila je ove godine operativni leasing za Opel Insigniju, koju vozi načelnik, a povremeno i njegov zamjenik. I Pitomača ima dva automobila - Passat iz 2012. i Opel Astru iz 2005. Viškovo ima Golf i Polo iz 2014. godine, a općina Tisno je iste godine dobila VW Passat. Načelnik Plitvičkih Jezera Boris Luketić vozi se u Renault Laguni staroj četiri godine, koja je općinu pri kupnji, na leasing, koštala 208.000 kuna.

24sata

Općina Gunja, koju je prošle godine pogodila katastrofalna poplava, danas se također može pohvaliti dvama automobilima. Jednog im je lani, nakon poplava, darovao poduzetnik Goran Štrok.

Drugog su kupili u kolovozu ove godine. Novi automobil je Peugeotu 301. Kupljen je na leasing. U njemu se vozi načelnik Hrvoje Lucić, ali i njegov zamjenici, dok će ga porezni obveznici otplaćivati u ratama sljedećih 60 mjeseci, dok se iznos ne popne ukupno na 95.512 kuna.

Lalovčev Gradac bez auta

Jakša Šestić, načelnik općine Drenovci vozi se u Škodi Octaviji Elegance staroj četiri mjeseca. Razlog tog nedavnog troška od 149.702 kune, kažu u općini, jest dotrajalost stare Octavije. Ona je bila stara osam godina, prešla je 282.000 kilometara i često se, kažu, kvarila. Istodobno, 189 od ukupno više od 400 općina uopće nema automobila. Većinom je riječ o općinama smještenim na sjeveru Hrvatske te onima u Brodsko-posavskoj županiji. U Istri, Dalmaciji i Lici je teže naći općinu bez službenog automobila. Među rijetkima su tako Runovići, ili Gradac, mjesto ministra Borisa Lalovca.

24sata

- Općina Gradac teritorijalno je jedna od najvećih u Splitsko-dalmatinskoj županiji. No, Gradac nema službenih auta niti ga namjeravamo kupovati - rekli su nam u općini kojoj je načelnik Ivan Kosović (HDZ). Među najmanje vrijednim autima jest Renault Megane iz 1997. Općine Ervenik. Vrijedan je oko 6000 kuna.

Baš kao i s gradovima i s općinama se pokazala tvrdnja da što je auto skuplji, to im je manji. Govorimo o budžetu, a kada su u pitanju općine, možda je najbolji primjer za to upravo Perušić i njihov Ivica Turić.

24sata

Vrijedi i obratno. Općine Dugopolje i Brdovec hrvatsko izdanje Forbesa prije nekoliko godina smjestilo je u sam vrh najuspješnijih općina, a kriteriji su, među ostalim, bili dobit poduzetnika, saldo općinskog proračuna, unapređivanje stanovanja... Njihovi načelnici, od kojih je prvi HDZ-ov, a drugi SDP-ov, nemaju službene automobile. Voze se u privatnima.

Ranije smo objavili i popis županijskih automobila, te i za njih vrijedi isto. Štoviše, u slučaju županija situacija je možda i zabrinjavajuća s obzirom na to da u svakoj od njih i župan i zamjenici, kojih je uglavnom po troje, koriste svatko svoj automobil. Osječki župan Vladimir Šišljagić (HDSSB) vozi se u VW Passatu CC iz 2011., za koji županija plaća i vozača. Šišljagićeva tri zamjenika voze se u Renaultu Meganu iz iste godine, te VW Golfu i VW Tiguanu starima godinu dana. Njih, napominju u županiji, koriste i drugi zaposlenici. Bjelovarsko-bilogorska županija ima tri godine star Opelovu Astru za župana, Opelovu Vectru iz 2006., Citroen C4 iz 2014. i još jednu Astru iz 2004. za zamjenike župana. Kao da im to nije bilo dovoljno, ove su si godine odlučili nabaviti još i Opel Insigniju. Kupili su je na leasing od pet godina za cijenu od oko 175.000 kuna. Dakle, riječ je o županiji u siromašnoj Slavoniji, koja, prema popisu iz 2011. godine broji 119.743 stanovnika, a 11.880 ih je nezaposleno. To, očito, ne brine čelnike te županije, kad su uz postojeća četiri automobila odlučili kupiti i peti. Inače, bjelovarsko-bilogorski župan je bivši ministar, bivši saborski zastupnik i bivši član Hrvatske seljačke stranke.

24sata

Ispred zgrade još jedne slavonske županije - Brodsko-posavske - parkirana su dva Audija.

Župan Danijel Marušić je u Audiju A6 starom šest godina dosad prešao 556.000 kilometara. Službeni automobil njegova zamjenika je Audi A4 star pet godina, a prešao je 366.000 kilometara.

24sata

I zadarski župan Stipe Zrilić vozi se u Audiju. Riječ je o modelu A6 3.0 kupljenom 2008. godine, dok dva zamjenika imaju Insigniju - svatko “svoju”.

Šibensko-kninska županija u svom vlasništvu ima Audi A6 iz 2007. za župana, te tri Golfa za njegove zamjenike.

Tri godine star Passat vozi krapinsko-zagorski župan. Kao i on, 24 sata na dan na raspolaganju automobile imaju njegovi zamjenici, a riječ je o Škodi Octaviji i Renaultu Fluenceu.

24sata

Virovitičko-podravska županija ima dva Passata koja je zajedno 2011., jedne od godina teške krize, platila 420.000 kuna. Župan Tomislav Tolušić vozi se u onom skupljem i snažnijem - Passatu 2.0, dok je službeni automobil njegova zamjenika slabiji i nešto jeftiniji - riječ je o Passatu 1.6.

Gdje je načelnik općine Seget?

Takva je situacija u županijama, a vidjeli smo da ništa bolja nije ni u gradovima ni u općinama.

Tijekom istraživanja, izbrojili smo stotine automobila. Svi su oni plaćeni novcem poreznih obveznika. Ipak, to ne sprečava pojedine čelnike, uglavnom stranačkog podrijetla, da se ponašaju poput šerifa. Nerijetke su situacije u kojima ti načelnici, gradonačelnici i župani luksuzne automobile koriste u privatne, pa čak i stranačke svrhe. Kontaktirajući djelatnike u uredima područne i lokalne samouprave naišli smo na potpunu neorganiziranost, a nerijetko, usudit ćemo se reći, i na neznanje i lijenost. Mnogi načelnici, ali i poneki gradonačelnici nisu imali pojma da su po Zakonu o pravu na pristup informacija dužni odgovoriti na naš upit o službenim automobilima.

- Zašto bih ja to vama dao - rekao nam je jedan, očigledno zaboravivši da su automobili u kojem se vozi platili porezni obveznici koji, prema zakonu, imaju pravo znati koliko je koštao.

- Zato jer ste dužni prema zakonu - odgovorili smo mu, a on je na to prekinuo poziv. I nije bio jedini. Iz tog smo razloga morali intervenirati u središnjice njihovih stranaka, koje su ih potom pritisnule, te su nam konačno stigli odgovori na naše upite.

Doduše, jedan odgovor nikad nismo dobili.

Načelnika Segeta Vinka Zulima (HDZ) mnogi opisuju kao najdugovječnijeg lokalnog šerifa. Kako mu je uspjelo biti na čelu općine dva desetljeća nismo uspjeli doznati jer nam se gospodin Zulim danima nije javljao. Ne samo on, nego nitko u uredima općine Seget. Zvali smo u splitsko-dalmatinski HDZ, čija je zaposlenica uspjela stupiti u kontakt sa Zulimom. Prenijela mu je poruku o našem upitu vezanom za automobile i rekla mu kako ga molimo da nam se javi. Nije se javio. Zvali smo i u središnjicu HDZ-a u Zagrebu s ciljem da dobijemo broj njegova službenog mobitela. Niti to nije uspjelo.

U Segetu živi nekoliko njegovih imenjaka i prezimenjaka. I njih smo kontaktirali.

- Moj suprug se zove Vinko Zulim, ali mi vam nemamo nikakve veze s politikom. Molim vas, nemojte nas više zvati - bio je jedan od odgovora koje smo dobili od Zulumovih sumještana. Ovaj se načelnik više puta nalazio na udaru javnosti i institucija, ali svaki put je opstao. Sada nije odgovorio na naš upit o automobilima, što je po Zakonu o pravu na pristup informacijama bio obvezan.

Iako ekonomski analitičari nerijetko ističu kako su automobili samo kap u moru hrvatskog rasipništva, oni ipak ostaju potvrda kako politika i političari zaboravljaju biti primjer. To je, čini se, uočio i papa Franjo, koji se pri posjetu susjednoj Bosni i Hercegovini vozio Fordom Focusom, automobilom niže klase, poslavši tako poruku, ponajprije političarima zemalja Balkana.

Općine čiji podaci o službenim automobilima nisu navedeni na našem popisu u svojem vlasništvu iste niti nemaju.

24sata

Zabio se u stup, svi ostali bez struje

Načelnik Barilovića vozi se u Audiju A4 kupljenom 2008. godine za 270.000 kuna. Vozi ga, kažu u općini, samo u radno vrijeme. Prije nekoliko godina zabio se u stup, te je općina ostala bez struje.     

Općinske aute često koriste samo komunalni redari     

Posebno označene cijene automobila (*) u tablici odnose se na točne iznose koje je općina potrošila prilikom kupnje. Ostale cijene su procijenjene temeljem cijena u oglasniku sukladno modelu i godini proizvodnje na današnji dan.

U tablici smo izostavili one općine koji svom vlasništvu nemaju već čelnici voze privatna vozila. Također, nismo navodili niti one općine čiji su jedini automobili dostavna vozila koja koriste komunalni djelatnici.     

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 132
VIDEO

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"
Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!
ZARADILE 30 TISUĆA EURA

Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!

DETALJI OPTUŽNICE Spolne usluge oglašavale su pod naslovima 'Plava bomba 35 g.', 'Mazna37', 'Vatrena plavuša, grudi 4' i slično. Neki od muškaraca su odlazili kada bi vidjeli da žena ne odgovara opisu iz oglasa