Nakon što su naši stručnjaci zatražili da se uvede više informatike i robotike u škole, voditelj tima za reformu obrazovanja Boris Jokić obećao je da će to i učiniti
Dugo im je trebalo: Konačno shvatili da treba informatika
Drago nam je da je IT industrija okupljena oko eSkills inicijative ovom akcijom upozorila na problem s manjkom informatike u školama. Radna skupina koja radi na cjelovitoj reformi obrazovanja suglasna je s time da se u škole uvede više informatike , istaknuo je dr. sc. Boris Jokić, voditelj ekspertne radne skupne za provođenje reforme.
Njegov tim suglasan je s predstavnicima eSkills inicijative, koja je oko sebe okupila širu IT zajednicu s jednim ciljem - da informatika konačno postane važan dio nastave u osnovnim školama u Hrvatskoj. Smatraju da je nužno da se izmijeni program, da se radionice programiranja, digitalnih vještina i robotike primjenjuje u baš svim školama - što prije jer je već sad prekasno.
Informatika je godinama zapostavljana, najčešće s istim opravdanjem - nemamo novca. Zato je prošli tjedan grupa stručnjaka i poduzetnika napisala premijeru otvoreno pismo i pokrenula akciju u kojoj traže buduću vlast da podrži njihovu inicijativu.
- IT industrija se stavila na raspolaganje ekspertnom timu koji radi na kurikularnoj reformi. Potrebno je napraviti akcijski plan koji će pokrpati trenutačno stanje do trenutka kad će novi kurikulum za informatiku biti u primjeni. Mnoge škole već danas imaju računala i, što je još važnije, kvalitetne nastavnike i profesore te predlažemo da se odmah unutar postojećeg programa dodaju fakultativne radionice programiranja/kodiranja, koje će poticati i razvijati logičko razmišljanje, naročito kod učenika nižih razreda osnovne škole, kako bi se razvijali u dosegu i trajali do uvođenja obaveznog programiranja u osnovne škole - naglasila je Vedrana Miholić, ambasadorica eSkills inicijative i jedna od potpisnica upućenog Otvorenog pisma budućem premijeru.
Zajedničkom suradnjom predstavnici eSkills inicijative i predstavnici ekspertne radne skupine koja radi na reformi mogu brže i kvalitetnije doći do zajedničkog cilja – promjeni kvalitete sadržaja predmeta informatike, ali i pružiti podršku da se lakše prebrodi jaz u prijelaznoj fazi, dok se ne započne s konkretnom primjenom kurikularne reforme u školama.
- Zajednički nam je cilj pokušati olakšati uvođenje kvalitetnih sadržaja informatike u osnovnim školama što prije kako bi djeca počela razvijati svoje logičko razmišljanje kroz radionice programiranja što ranije - istaknula je Miholić.
Na ovaj problem već godinama upozoravaju ravnatelji i profesori. Lidija Kralj, koja također radi na kurikularnoj reformi, smatra da baš svi učenici moraju naučiti programirati te dodaje kako informatika nisu samo jedinice i nule jer u e-Društvu gotovo da i ne možemo obaviti većinu stvari bez digitalnih kompetencija - od upisa u škole, pisanja žalbi, traženja stana, vođenja budžeta, internetskog bankarstva i slično.
- Otkrivanje programiranja pomaže razvijanju organizacijskih i analitičkih vještina te logičkog zaključivanja - rekla je Kralj. Apsurd oko informatike u hrvatskim školama najbolje opisuje primjer križevačke Gimnazije “Ivana Zakmardija” u kojoj je zbog suludih pravilnika godinama nisu smjeli provoditi iako su imali uvjete.
Nedavno su se uspjeli izboriti da je provode kao izborni predmet u svim razredima gimnazije, a ne kao dosad samo u prvima. No to nije bilo pravilo samo za njihovu, nego za gimnazije u cijeloj Hrvatskoj.
- Gimnazijski učenici zahvaćaju najveći dio srednjoškolske populacije. Suludo je da tinejdžeri koji bi trebali postati nekakvi intelektualci, i to se na neki način od njih zahtijeva, završavaju školovanje s jednom godinom informatike. Isto je s općim, klasičnim i jezičnim gimnazijama jer imaju predviđen isti broj sati informatike. Samo prirodoslovno matematičke imaju dovoljan broj sati - objašnjava ravnatelj Kovač.
eSkills inicijativa i dalje poziva građane da je podrže te nastavlja prikupljati potpise kako bi spremno dočekali novu predsjednicu ili predsjednika vlade, s kojom/im će se inicirati hitan sastanak radi dobivanja potpore za razradu konkretnih daljnjih koraka i razvijanja suradnje za kvalitetniji program informatike u školama, a koji je sastavni dio provedbe ukupne Strategije obrazovanja Republike Hrvatske.
- Zajedničkim razgovorima uvidjeli smo velike sličnosti u promišljanju o konkretnim promjenama u kvaliteti sadržaja te ćemo zajedničkim snagama raditi dalje da dođemo do zadovoljavajućeg cilja - zaključio je Jokić.
Pobjeđujemo na svim svjetskim natjecanjima
U informatičkim i robotičkim vještinama hrvatski su učenici uvijek u vrhu na svim natjecanjima. Učenici XV. gimnazije iz Zagreba na natjecanju u SAD-u pobijedili su u žestokoj konkurenciji 80 škola - i juniorska i seniorska selekcija.