Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
45 komentara

HDZ je dobio samo šest tisuća kuna donacija, a SDP u minusu

I dok je HDZ izbore završio u plusu, SDP je zabilježio minus do više od 600 tisuća kuna. Na kampanju su potrošili gotovo 3,5 milijuna kuna, a uložili 2,8 milijuna kuna dok je Kolakušić bez donacija

45 komentara

Prema završnom financijskom izvještaju, vladajuća stranka HDZ, koja je na izborima osvojila četiri mandata, na kampanju je potrošila gotovo četiri milijuna kuna. Najviše je potrošeno za agenciju Diskurs koja je HDZ-u u velikoj većini odrađivala oglašavanje na billboardima i u medijima, a među troškovima su i honorari Joška Lokasa i Ornelu Višticu koji su HDZ-u vodili završni skup, piše tportal.hr.

Gotovo četiri milijuna kuna, i to vlastitih sredstava, uložili su u kampanju, a financijski izvještaj pokazuje da su završili u plusu od 5.531 kune.

Taj višak ostvaren je prije svega zahvaljujući donacijama, a njih je, za razliku od prethodnih izbora, HDZ imao samo jednu. Nepoznati Ivan Kreštalica HDZ-u je donirao 6 tisuća kuna.

I dok je HDZ izbore završio u plusu, SDP je zabilježio minus do više od 600 tisuća kuna. Na kampanju su potrošili gotovo 3,5 milijuna kuna, a uložili 2,8 milijuna kuna.

Najviše su pritom SDP-ovci, više od 700 tisuća kuna, potrošili na agenciju MMB Mediaagentur, koja im je odrađivala oglašavanje.

Što se tiče donacija, SDP je prikupio gotovo 48 tisuća kuna donacija. Radi se o donacijama od 50, 10o i 200 kuna, no SDP-ovac iz Zagrebačke županije Zdravko Lojna stranci je donirao čak 5 tisuća kuna. Više od 10 tisuća kuna, pokazuje izvještaj kampanju je u uslugama donirao i SDP-ov kandidat na izborima Gordan Maras.

U minusu od nešto više od 144 tisuće kuna završili su i Hrvatski suverenisti, koji su na izborima osvojili jedan mandat. Koalicija desnih stranaka u kampanji je potrošila 382.431 kunu, dok su uložili 238.202 kune.

Više od 200 tisuća kuna Hrvatski suverenisti potrošili su na agenciju Unimedia, koja im je odrađivala oglašavanje u medijima. Hrvatski suverenisti zabilježili su dvije donacije - 10 tisuća kuna od vinkovačke tvrtke Cestograd, te 2.500 kuna od predsjednika Hrvatske konzervativne stranke Marijana Pavličeka.

Višak od 61 kune zabilježio je pak Mislav Kolakušić, koji je na kampanju potrošio oko 73 tisuće kuna. Najviše od toga je išlo na oglašavanje na Facebooku i Googleu. U Kolakušićevoj kampanji nije bilo donacija.

Izvještaj Živog zida pokazuje da je ta stranka potrošila, koliko je i uložila, a to je 421.254 kune. Najveći dio potrošili su na oglašavanje, i to više od 210 tisuća kuna.

Živi zid prikupio je i 30.520 kuna donacija, od čega su čak 25 tisuća kuna dobili od Pilane Muhvić iz Gerova.

U minusu su nakon izbora završili i u Amsterdamskoj koaliciji, i to od 134.104 kune. u kampanju su uložili 1,7 milijuna kuna, a potrošili su oko 1,9 milijuna kuna. Više od milijun kuna potrošili su na usluge poput najama, zakupnina, uredskih troškova, dok je više od 800 tisuća kuna potrošeno na oglašavanje.

Od donacija Amsterdamska koalicija prikupila je 279.594 kune, pri čemu su čelnici stranaka poput GLAS-ove Anke Mrak Taritaš i Miranda Mrsića iz Demokrata donirali i po 30 tisuća kuna.

U minusu od više od pola milijuna kuna završila je Bandićeva stranka. U kampanju su uložili gotovo 1,5 milijuna kuna, a potrošili više od 2 milijuna kuna, od čega milijun kuna na oglašavanje.

Bandić je za kampanju prikupio i 870.040 kuna donacija. Uglavnom se radi o donacijama članova stranke od po 5 tisuća kuna, no zanimljivo je da je toliku cifru za Bandićevu kampanju dao i Petar Pripuz, Bandićev suoptuženik iz afere Agram, koji je poslovno carstvo sagradio na biznisu s otpadom.

Jedini koji nisu u roku predali završni financijski izvještaj je stranka Snaga, čiji je Goran Aleksić saborski zastupnik.

POGLEDAJTE VIDEO:

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message