Otvaranjem poveznice na takvim oglasima od korisnika se traži unos osobnih podataka za registraciju, a nakon odabira plaćanja otvara se stranica s početnim slovima "http" umjesto "https"
HUB upozorava: Ne nasjedaje na lažne oglase na internetu
Hrvatska udruga banaka (HUB) u četvrtak je upozorila građane da provjere vjerodostojnost oglasa koji pozivaju na iznimno povoljnu internetsku kupnju, a pritom ih izlažu neovlaštenom uzimanju osobnih podataka.
"Zbog porasta prijevara i znatno većeg broja lažnih web oglasa uoči ovogodišnjeg svjetskog shopping vikenda 'Black Friday', Hrvatska udruga banaka i njezine članice – izdavatelji kartica još jednom upozoravaju svoje korisnike da provjere vjerodostojnost oglasa koji privlače na iznimno povoljnu on line kupnju, ali ih pritom izlažu zloupotrebi i neovlaštenom uzimanju osobnih podataka", stoji u priopćenju HUB-a.
Naime, kako navode, na društvenim mrežama pojavljuju se oglasi koji zlonamjerno upućuju potencijalne kupce na navodno povoljnu kupnju različite brendirane robe, pri čemu na kupnju pozivaju natpisima "Hot sale", "80% OFF", "Discount Sale" i slično.
Kako pojašnjavaju iz HUB-a, otvaranjem poveznice na takvim oglasima od korisnika se traži unos osobnih podataka za registraciju, a nakon odabira plaćanja otvara se stranica s početnim slovima "http" umjesto "https".
"Riječ je o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a robu za koju misle da su je naručili, kupci ne dobivaju. Na taj način otuđeni podaci korisnika mogu se od strane lopova koristiti za plaćanje na drugim internetskim trgovinama, pri čemu korisnici tek naknadno uočavaju da su njihovi računi terećeni za transakcije koje oni nisu izvršili", naglašavaju.
Iz HUB-a stoga upozoravaju korisnike da pri kupnji na internetu obavezno sami upisuju internetsku adresu prodajnog mjesta, nikada na adresu prodajnog mjesta ne dolaze putem poveznica sa stranica društvenih mreža ili putem sličnih poruka, prije unošenja podataka o kartici provjere ima li internetska adresa na početku sličicu neotključanog lokota i počinje li s: "https", te naposljetku da klikom na sličicu lokota provjere pripada li URL adresa prodajnom mjestu.
"Na taj način korisnici će izbjeći troškov