Tom operacijom HŽ Cargo pokriva dug jer nije plaćao korištenje pruga. Transakcija je štetna i problematična iz više razloga, kaže Anto Iličić iz Sindikata prometnika
HŽ od sestrinske tvrtke kupuje kolodvor kojeg se bio odrekao
Vlada na sve načine pokušava spasiti posrnulu državnu tvrtku HŽ Cargo prije privatizacije, pa su povukli potez koji je na rubu zakona.
“Zavrtjeli” su čudnu kupoprodaju zemljišta zbog koje će za štetu od 168 milijuna kuna sindikat prijaviti i ministra prometa Sinišu Hajdaša Dončića i predsjednicu uprave HŽ Infrastruktura Renatu Sušu.
Kako je sve počelo? HŽ Infrastruktura, koja upravlja prugama, godinama je koristila 135.000 kvadrata zemljišta na Ranžirnom kolodvoru u Zagrebu. Na njemu bi u budućnosti trebao niknuti moderni logistički centar. Iz HŽ Infrastrukture kao korisnika ljetos su rekli kako nemaju interesa za to zemljište.
Dopuštaju da se država uknjiži na njega, a potom Vlada u listopadu to zemljište, vrijedno 168 milijuna kuna, daje svojoj drugoj tvrtki, HŽ Cargu. A sad HŽ Cargo prodaje isto zemljište ponovno HŽ Infrastrukturi! Cijena je ista, ali umanjena za porez na nekretnine.
Tom operacijom HŽ Cargo pokriva dug jer nije plaćao korištenje pruga. Transakcija je štetna i problematična iz više razloga, kaže Anto Iličić iz Sindikata prometnika vlakova.
HŽ Cargo bi trebao biti na tržištu i ovo je u biti subvencija države. Osim toga, da su platili svoj dug, državni proračun ne bi izgubio 168 milijuna, koliko vrijedi zemlja. Nadalje, kaže, uprava HŽ Infrastrukture radi štetu tvrtki jer su to zemljište koje sad kupuju koristili besplatno prije nego što su rekli da im ono ne treba.
- Ovaj štetni i nemoralni posao prijavljujemo DORH-u - zaključuje Iličić. U obrazloženju zašto sad kupuju zemljište, uprava HŽ Infrastrukture kaže da tim potezom naplaćuje dio duga. Odgovorili su nam da oni ranije nisu bili vlasnik zemljišta, pa ga i nisu mogli prepustiti državi.