Laburisti u potpunosti podupiru akciju prikupljanja potpisa koju pokreću koordinacije udruga i sindikata za raspisivanje referenduma protiv monetizacije autocesta
'I operativno ćemo podržati inicijativu protiv monetizacije'
Povodom početka prikupljanja potpisa za referendum protiv monetizacije autocesta, Laburisti su podržali akciju jer se protive nekontroliranoj rasprodaji državne imovine kao i davanju izgrađenih državnih cesta u koncesiju. Inicijativu će i operativno podržati, a dodatni razlog tome je netransparentnost i neuvjerljivost Vlade u provođenju namjere monetizacije autocesta.
- Radi šnicle ostat ćemo bez krave - navodi Nansi Tireli u priopćenju.
Vlada nije izabrala najbolji instrument
Iako su im proračunski razlozi razumljivi Laburisti su uvjereni da Vlada nije izabrala najbolji instrument. Podsjetili su da su predlagali reprogram kredita koji bi se otplaćivao putem obveznica koje bi otkupila Hrvatska narodna banka ili drugim instrumentima koje Vlada ima na raspolaganju. Podsjetili su i da ne postoji analiza isplativosti koncesioniranja autocesta, a problem je i što ugovor s koncesionarom podrazumijeva obvezu države da nadoknađuje štetu koncesionaru u sada neizvjesnom iznosu ukoliko je promet manji od planiranog i tako idućih 40 godina.
Problem Hrvatske ne može riješiti monetizacija, već da se odgovori na probleme trebaju tražiti u javnim društvima i državnim agencijama koje ozbiljno ugrožava financijsku stabilnost, na što je upozorio Institut za javne financije, navode Laburisti
'Hoćemo li isto učiniti sa šumama i vodama?'
- Tako se ne upravlja državnom imovinom i strateškim resursima. Hoćemo li sutra isto učiniti sa šumama i vodama - upitali su.
Iako svjesni da će premijer vjerojatno odgovoriti da su njihovi zahtjevi populistički, podsjetili su ga da je upravo on nedavno u Saboru rekao da je “populizam politika koja žrtvuje budućnost jedne zemlje za račun kratkotrajnih, najčešće parcijalnih interesa”.
'Jedino će koncesionar zaraditi+
Podsjetili su ga i da je tvrdio da smo “dužni raspolagati imovinom i svim resursima u korist jačanja nacionalne ekonomije, odnosno veće zaposlenosti i proizvodnje”. Uvjereni su da je u ovom poslu jedino da će koncesionar zaraditi, a ne zna se koliko će to koštati državu i građane.
- U kakvoj je to korelaciji s vrlo izglednom činjenicom da će koncesionar radi svog profita nakon nekoliko godina otpuštati ljude, a pitanje je i kakvu će kvalitetu usluge nuditi, i u kojem će nam stanju autoceste biti vraćene za četrdeset ili više godina - navode Laburisti.