U izvještaju se dodaje da su se prihodi djelatnosti istraživanja i proizvodnje nafte i plina (1,4 milijarde kuna) i EBITDA (876 milijuna kuna) otprilike udvostručili u povoljnom cjenovnom okruženju
Ina ostvarila neto dobit od 586 milijuna kuna u prva tri mjeseca, znatno više nego lani
Neto dobit Ine u prvom ovogodišnjem tromjesečju iznosila je 586 milijuna kuna, što je znatno više u odnosu na 50 milijuna kuna dobiti iz prošle godine, pokazuju podaci iz Ininog konsolidiranog nerevidiranog financijskog izvještaja objavljenog u četvrtak, a rast dobiti pripisuje se rastu cijena goriva.
Ukupni prihodi Ine u prvom kvartalu iznosili su 6,24 milijarde kuna, što je 49,6 posto više nego lani.
Ukupni rashodi porasli su za 34,3 posto, na 5,52 milijarde kuna.
- Više cijene rezultirale su s 556 milijuna kuna višim prihodima. Viša cijena plina imala je pozitivan utjecaj na prihode u iznosu 270 milijuna kuna, dok je 67 posto viša cijena Brenta rezultirala sa 247 milijuna kuna većim prihodima od prodaje sirove nafte i kondenzata. Ostali proizvodi pozitivno su utjecali na prihode u iznosu od 39 milijuna kuna- kaže se u izvještaju.
I predsjednik Uprave Ine Sándor Fasimon dobre poslovne rezultate pripisuje rastu cijena:
- Na globalnim tržištima nastavlja se trend volatilnosti, u skladu s visokom razinom nesigurnosti u svjetskoj ekonomiji i trgovini, iako njihova razina pokazuje povoljnije okruženje za naftne i plinske kompanije. Snažan rast cijena kako nafte tako i plina glavni je pokretač snažnog rasta prihoda cjelokupne industrije proizvodnje nafte i plina- kaže Fasimon.
U izvještaju se dodaje da su se prihodi djelatnosti istraživanja i proizvodnje nafte i plina (1,4 milijarde kuna) i EBITDA (876 milijuna kuna) otprilike udvostručili u povoljnom cjenovnom okruženju, značajno kompenzirajući učinak kontinuiranog prirodnog pada proizvodnje.
Ina ističe i da su u prvom tromjesečju intenzivirane investicijske aktivnosti, a kapitalna ulaganja na razini od 846 milijuna kuna trostruko su veća u odnosu na prvo tromjesečje 2021., od čega je većina utrošena u rafinerijama i marketingu.