Trend kupnje zlata, nakon Europe zahvatio je i Hrvate, koji su shvatili da je štednja u plemenitoj kovini dugoročno najsigurnija. Ulaganja u dionice im nisu atraktivna
Ludi za zlatom: Prodao kuću i kupio 10,5 kila zlatnih poluga
Samo u rujnu ove godine prodali smo zlata za 5,65 milijuna kuna, dok smo 2014. završili s 6,4 milijuna kuna prodanog zlata, rekli su nam u Auro Domusu, tvrtki specijaliziranoj za proizvodnju i prodaju zlata.
Trend kupnje zlata, nakon Europe zahvatio je i Hrvate, koji su shvatili da je štednja u plemenitoj kovini dugoročno najsigurnija.
- Prodaja je počela rasti s ulaskom Hrvatske u Europsku uniju kada je ukinuta obveza plaćanja carina i poreza na luksuz - tvrdi Loris Dessardo, direktor Auro Domusa dodajući da su kupci pri kupnji zlatnika, poluga, dukata i zlatnih pločica oslobođeni plaćanja PDV-a, kao i poreza na dohodak što im je dodatna motivacija za kupnju.
Dionice nisu atraktivne
Zlato kupuju svi, od umirovljenika, studenata, mladih obitelji pa do poduzetnika čija su ulaganja ipak najveća.
- Neki kupuju po gram ili dva grama zlata, i to obično bude poklon za nekoga. Jedna je gospođa, na primjer, prodala dionice tvrtke u kojoj je otišla u mirovinu i novac odlučila uložiti u zlato, no sve je više onih koji svoju ušteđevinu umjesto u kupnju nekretnina žele uložiti u zlato - pojašnjava Dessardo.
To potvrđuje i ekonomski analitičar Damir Novotny.
- Interes za ulaganje u nekretnine u Hrvatskoj je poprilično loš. Naime, cijene nekretnina su u posljednjih desetak godina bile prenapuhane da bi im onda dolaskom krize cijena naglo pala, i to se dugoročno neće promijeniti. S druge strane, štednja novca u bankama također nije atraktivna zbog niskih kamata - pojašnjava Novotny. Tvrdi da je ulaganje u dionice oblik štednje koji je dugoročno najisplativiji, ali i on je ljudima poprilično neatraktivan.
- Većina se tada okreće zlatu, a dodatna im je motivacija pri kupnji svakako oslobađanje od plaćanja PDV-a i drugih trošarina. No moramo biti svjesni da i ulaganje u zlato nosi određeni rizik - govori Novotny dodajući da ulaganje u zlato postaje atraktivno u doba krize te da mu u trenutku nakon toga cijena svakako pada.
U Auro Domusu svakog klijenta pri kupnji zlata savjetuju o načinima njegova čuvanja.
- Hoće li ljudi zlato čuvati kod kuće u privatnim sefovima ili pak negdje drugdje uz odgovarajuću naknadu, to je njihova osobna stvar - govore gdje su u prvih devet mjeseci ove godine ostvarili prodaju od 22 milijuna kuna i 2500 klijenata.
Kupaca je svaki dan sve više
Zadnji veliki klijent kojeg su imali je Talijan koji je prodao nekretninu u Hrvatskoj te je za taj novac - 2,8 milijuna kuna - kupio 10,5 kg zlatnih poluga.
- Do kraja godine broj kupaca sigurno će značajno porasti iako je prema anketama koje provodimo tek 99 posto ljudi dobro informirano o prednostima ulaganja u zlato - tvrdi Dessardo.