Bura stoljeća u Splitu: 'Mojem sinu je 'Lastovo' spasilo život!'

Drama na Lastovu: Liječnici su bolesnog dječaka uputili jutarnjim trajektom s Lastova u Split. Tu subotu u Splitu je izmjerena najjača bura u ovom stoljeću...

Prošle subote, kada su dalmatinski otoci zbog jake bure bili gotovo odsječeni od svijeta, jedan se kapetan trajekta probio od Lastova do Splita. Njegovo ime je Branko Jaram i on je zapovjednik trajekta 'Lastovo'.

S Lastova je isplovio u 4.30 sati. Kako se približavao Splitu, tamo su valovi rasli, a vjetar pojačavao. Upravo toga dana u Splitu je izmjerena najjača bura u ovom stoljeću, no Lastovo se uspješno probijalo prema svome odredištu.

Konačno, Jadrolinijin trajekt uplovio je u splitsku gradsku luku tek sa sat vremena zakašnjenja u odnosu na uobičajenu duljinu plovidbe. Podvig kapetana i cijele posade broda oduševio je mnoge, piše Dalmacija danas.

U međuvremenu se javila žena koja se toga dana nalazila na trajektu Lastovo:

"Sad kad je sve prošlo, da se javim. Prošlog četvrtka doživjela sam prometnu nesreću zajedno s bebom od 4 mjeseca. Helikopter nas je prevezao u bolnicu gdje smo bile do jučer. U petak mi drugo dijete završi na infuziji u Blatu zbog streptokoka i sumnje na upalu pluća. Liječnica, svaka joj čast, zbog činjenice da sam ja u Splitu na pedijatriji s bebom, a tata radi van Hrvatske, odluči dijete ne poslati hitnom u Dubrovnik već ga stabilizira i šalje u Split. Pogađate, ujutro trajektom Lastovo. Uglavnom, naša priča ima sretan kraj, upravo se svi troje tim istim Lastovom vraćamo na naš otok, ali eto, da se zna, Lastovo je mom sinu tog jutra praktički spasilo život. HVALA je od nas malo, premalo za posadu i brod" - poručila je mama Josipa.

- Radio sam samo svoj posao. Da sam znao šta me čeka, ne bi isplovio iz Ubli. Od Vele Luke sve je bilo u redu, a nakon isplovljavanja iz Vele Luke počeli su problemi. More je bilo 5-6 ali more nije bio problem, već izrazito jaki vjetar. Zapovjednik sam u Jadroliniji 37 godina od 40, koliko plovim, ali ovako nešto nikad nisam doživio! Ali kad kreneš, više nema vraćanja. Ni meni kao zapovjedniku nije bilo svejedno - kaže rekao je za Morski.hr skromni kapetan Damir Jerkov.

- Imali smo bolnička kola, pretpostavio sam da je netko unutra, ali nisam znao da je bilo dijete. Vozili smo još 30-40 putnika i nekoliko vozila 1 šleper, 5-6 kamiona i 6-7 malih automobila, priča Jaram koji nam priznaje da je i njega na trenutke bilo strah. A imali smo i jedan dodatni problem o kojem malo tko zna. Usred puta ugasio nam se pomoćni motor u kojeg je ušao zrak ali posada stroja je to riješila. To nam se dogodilo 10-ak minuta od Hvara. Zato ovim putem treba spomenuti upravitelja stroja i ostalu posadu - ispričao je kapetan broda Lastovo.

Administrator Faceook stranice M/t Lastovo Damir Jerkov je rekao:

- Zaslužuje ovaj brod da ga se pohvali, Starac je to koji je prije dolaska u Jadran držao redovnu liniju Yokohama - San Francisco, preko čitavog Pacifika. Ludi to još ne znaju - kaže Jerkov i dodaje da je krenuo pratiti kretanje broda kad je vidio da je bura poludjela, a pogotovo nakon ranojutarnjeg oborenog rekorda iz 2004. s udarom od 176 km/h, kad je brod “Lastovo” bio već na pola puta do Korčule!

Grlić Radman neće biti ministar vanjskih poslova?! Doznajemo tko bi ga trebao naslijediti
IZBORI 2024.

Predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović primio je predsjednika Vlade Republike Hrvatske i predsjednika HDZ-a Andreja Plenkovića u okviru Ustavom predviđenog postupka za davanje mandata za sastavljanje Vlade Republike Hrvatske

Glavne sestre KBC-ova o situaciji u bolnicama i plaćama: 'Ima nas premalo, ali odlučile smo ostati'
INTERVJU ZA 24SATA

Plus+ Ne znam jesu li ljudi svjesni u kakvoj smo situaciji sad, a u kakvoj ćemo tek biti za 10 godina. U medicinske škole se upisuje premali broj učenika - otkriva nam glavna sestra KBC-a Split.
Plenković došao sa 78 potpisa! Milić na pitanje jesu li dobili mandat kratko rekao: 'Jesmo'
POGLEDAJTE VIDEO

Nakon što se sastao s Milanovićem, predsjednik mu je kratko rekao: 'Evo, radi klima'. Predaja potpisa trajala je svega 15-ak minuta, a glasnogovornik Milić je na pitanje 'Jeste li dobili mandate' kratko odgovorio 'Jesmo'.