Napominjem, ne govorimo o tome da li da oporezujemo digitalne tvrtke, već o tome kako da to učinimo. Prijedlog ćemo imati u prosincu, rekla je njemačka kancelarka
Merkel najavila za prosinac prijedlog digitalnog poreza
Njemačka kancelarka Angela Merkel najavila je da će digitalni porez u Europskoj uniji biti predložen na sastanku europskih ministara financija najkasnije u prosincu ove godine, objavio je portal t-online.de.
„Razgovaramo o tome s Francuskom. Napominjem, ne govorimo o tome da li da oporezujemo digitalne tvrtke, već o tome kako da to učinimo. Prijedlog ćemo imati u prosincu", rekla je Merkel u intervjuu za taj portal objavljenom u utorak navečer.
Francuska je već dugo glavni zagovornik tog poreza, no francuski dužnosnici sve su više frustrirani zbog njemačkog oklijevanja oko pojedinosti vezanih uz taj porez, nakon što je Berlin načelno prihvatio tu ideju u lipnju. Nakon mjeseci teškog lobiranja, francuska vlada priopćila je kako se ideji protive samo Danska, Švedska i Irska.
Njemačka je ovaj tjedan objavila da favorizira predloženi plan EU o oporezivanju prometa velikih internetskih tvrtki poput Googlea i Facebooka, za koje EU dužnosnici tvrde da da nepošteno plaćaju manji porez od ostalih tvrtki.
Najave Angele Merkel dolaze u trenutku kad se njemačka vlada priprema predstaviti strategiju razvoja umjetne inteligencije (AI), koja bi trebala najvećem europskom gospodarstvu pomoći da se prilagodi digitalnoj eri. Prema nacrtu plana, koji je Reuters dobio na uvid, njemačka vlada je izdvojila oko 3 milijarde eura za istraživanje i razvoj AI.
„Naš budući prosperitet iznimno ovisi o tome, kao i to možemo li i kako obraniti naše europske vrijednosti u pogledu dostojanstva pojedinaca i zaštite privatnosti u digitalnom dobu”, rekla je Merkel.
Njemačka je desetljećima predvodila po industrijskim inovacijama, no njemački političari su prekasno shvatili da je njemački izvozni model, temeljen na tradicionalnoj proizvodnji, ranjiv te da sada mora nadoknaditi zaostatke. Snažan gospodarski rast, već devetu godinu za redom, mnoge tvrtke previše je zaokupio, pa nisu na vrijeme planirale digitalnu budućnost.