Jeftino na Jadran: Slovenski genijalac Andrej Pečnjak za vikend je posjeo suprugu u električni auto i krenuo na dug put. U nedjelju su već večerali na lijepom Stradunu
Na bateriji vozio od Bleda do Dubrovnika, prešao je 746 km
Posljednju dionicu od Ploča do Dubrovnika prošli su na dobrim željama ljudi koji su navijali za njih i posljednjim elektronima akumulatora.
Slovenac Andrej Pečnjak i njegova supruga električni su automobil napunili samo jednom.
- Bili smo na 60 km od Dubrovnika kad nam je baterija pokazivala samo dva posto. A kod Dubrovnika smo vozili još deset kilometara - kaže inovator Andrej, koji je u subotu posjeo suprugu u elektromobil Merton 7 i krenuo na put u organizaciji Nikola Tesla EV Rallyja. Zapečatili su utičnicu za punjenje i, uglavnom magistralama, krenuli na 746 km dugi test vozila konstruiranog na temelju Mazde 5, a koje može potegnuti i 180 km/h.
- Znate li kako Gorenjac za rođendan odvede suprugu iz Bleda na Stradun na večeru da ga to što manje košta? Ide električnim autom da ga put dođe samo sedam eura, a tamo ga župan časti večerom - našalio se vedri Pečnjak.
On je uvjeren da i Slovenija i Hrvatska imaju dovoljno potencijala za pokretanje moćne industrije električnih automobila. Naš Mate Rimac, konstruktor najnaprednijih električnih auta, dobro ga poznaje.
- Lijepo je znati da ti susjed ovako nešto radi vrhunski. On je prošle godine na reliju u Monte Carlu osvojio nagradu za najefikasniji autu - kazao nam je Rimac.
Pečnjaku je cilj bio, kaže, prodrmati proizvođače, a Rimac smatra da je savršeno vrijeme da u elektroautoindustriji Hrvatska i Slovenija dostignu najnaprednije.
STANDARD
Pečnjak bi volio da velike tvrtke počnu za široke mase proizvoditi aute koji će najmanje 200 km prelaziti s jednim punjenjem.
MOĆNA BATERIJA
Ima kapacitet čak 96 kWh. Pečnjak i kolege ih sastavljaju od ćelija iz Južne Koreje.
PROSJEČNA BRZINA
Na dionici do Starigrada bila je 66 km/h, a odatle uglavnom po autoputu do Dubrovnika 75 km/h.