News

Komentari 19

Na dan potresa razgovori na mobitel porasli za 240 posto...

Na dan potresa razgovori na mobitel porasli za 240 posto...

Prvo čovjek A1 Hrvatska Jiří Dvorjančansky otkriva kako su se promijenile navike ljudi - ranije su najviše na internetu bili uvečer i za vikend, a sad je promet velik tijekom cijelog dana...

Najveći promet na internetu prije krize bio je uvečer i vikendom, a sada, zbog rada od kuće i online nastave, promet je velik tijekom cijelog dana. Ujutro se više koristi podatkovni promet za video i audio konferencije, aplikacije za edukaciju i poslovnu interakciju, a u večernjim satima se više koristi internet za zabavu. Mobitel se od trenutka socijalnog distanciranja koristi kao sredstvo povezivanja i 60 posto je više razgovora nego prije. Govori nam to Jiří Dvorjančansky, predsjednik Uprave A1 Hrvatska, koji se pridružio kampanji "Budite heroji koje Hrvatska treba" u organizaciji Styria Media Group u kojoj čelnici gospodarstva u Hrvatskoj govore o tome koji su izazovi krize, kako očuvati što više radnih mjesta, te kakve je promjene kriza donijela. 

- Kriza je promijenila puno toga u gospodarstvu, ali i našoj svakodnevici. Prije svega, potvrdila da smo bili u pravu kada smo kao predvodnici u Hrvatskoj provodili digitalnu transformaciju pa sada nismo imali poteškoća u organizaciji rada, primjeni digitalne tehnologije u poslovanju i prilagodbi izvanrednim okolnostima. Oduvijek nam je na prvom mjestu briga za zaposlenike, njihovo zdravlje i sigurnost te briga za naše korisnike i njihove potrebe. Od pojave koronavirusa u Europi, osnovali smo krizni tim, predvidjeli sve moguće scenarije i primijenili mnogo više od preporučenih mjera - kaže Dvorjančansky. Nastavlja da su skoro svim zaposlenicima omogućili rad od kuće, uključujući i kolege iz Službe za korisnike te su time formirali jedan od najvećih remote timova u Hrvatskoj. Nastavlja kako kontinuitet poslovanja i pružanja usluga korisnicima prema najvišim standardima kvalitete nije niti jednom doveden u pitanje, čak ni nakon potresa u Zagrebu.

- U prilog tome ide rezultat nenajavljenog testiranja 94 mobilne mreže u 28 zemalja Europe koje je proveo najveći europski časopis za telekomunikacije Connect u partnerstvu s globalnom savjetodavnom tvrtkom umlaut, referentnom u testiranju mobilnih mreža. Točno godinu dana nakon provedenog P3 mjerenja koje je pokazalo da su A1 mobilna i fiksna mreža najbolje u Hrvatskoj, A1 mobilna mreža ponovno je ocijenjena najboljom. Testiranje je obuhvatilo i krizno razdoblje u ožujku koje je snažno utjecalo na promjenu životnih navika građana i korištenje svih telekomunikacijskih usluga koje su zabilježile snažan rast - kaže naš sugovornik.

Kraj kvartala i izvanredne okolnosti izazvane pandemijom značajno su utjecale na poslovne rezultate te se snažan pritisak osjeća se i u ICT sektoru. Kao dugoročna negativna posljedica koronavirusa moguće je značajno smanjenje prihoda od roaminga, uz istovremeno usporavanje poslovanja, naplate potraživanja i ugovaranja usluga.

- Unatoč svemu, kao infrastruktura od nacionalne važnosti u A1 Hrvatska i dalje smo fokusirani na podršku korisnicima i neometan rad mreže - dodaje Dvorjančansky.

Uvođenje epidemioloških mjera, zatvaranje vrtića, škola i fakulteta, te rad od kuće, donijeli su strahovite promjene ponašanja pa tako i korištenja interneta. Kako su jedni ostajali kod kuće, tako su strelovito rasle telekomunikacijske usluge. Dvorjančansky kaže da su najviše na to utjecali škola na daljinu, rad od kuće.

- Ali usudio bih se reći da je za mnoge život u tim prvim tjednima bio isključivo u online sferi. Potpuno se promijenio prometni model i način na koji se korisnici služe mrežom. Dok je do sada najveći promet bio u večernjim satima i vikendom, sada su korisnici na internetu tijekom cijelog dana, što je posljedica rada od kuće i nastave na daljinu. U jutarnjim satima pojačano se koristio podatkovni promet za video i audio konferencije, aplikacije za edukaciju i poslovnu interakciju, a u večernjim satima je povećano korištenje interneta za zabavu odnosno za streaming servise i gaming. Potvrđuju to brojevi - razgovori u mobilnoj mreži rasli su za 60 posto, na dan potresa čak 240 posto - kaže naš sugovornik.

Prijenos mobilnih podataka povećao se 50 posto, jednako kao i korištenje fiksnog interneta. Za čak 400 posto porasla je gledanost HRT3 i SPTV kanala preko kojih se odvijala nastava na daljinu. Popularni streaming servisi poput YouTubea, Netflixa i Facebook videa u ožujku su se koristili u prosjeku 100 posto više nego u veljači.

- Novi trendovi u navikama korisnika vidljivi su i u korištenju A1 digitalnih kanala koji su se pokazali idealnim rješenjem tijekom privremenog zatvaranja poslovnica. U A1 virtualnom shopu rast prodaje povećan je za više od 3 puta, kao i broj transakcija na A1 webu. Količina upita na društvenim mrežama rasla je 200 posto, a kontakt e-mailom 40 posto - kaže čelnik A1.

Dodaje da unatoč većem broju korisnika i prometa u A1 mrežama nemaju problema  zahvaljujući najmodernijoj tehnologiji, a da njihovi tehnički stručnjaci nadgledaju mrežne kapacitete i spremni su reagirati u slučaju izvanrednog prometa ili poteškoća pogotovo u podršci kritičnoj nacionalnoj infrastrukturi kao što je zdravstveni sustav i drugi javni servisi.

- I društvena odgovornost snažno je izražena u A1 od samog početka, a osim mnogobrojnih pogodnosti za privatne i poslovne korisnike, naša je dužnost bila u ovim teškim trenucima pomoći koliko god možemo. Posebno smo ponosni na donaciju medicinske opreme u vrijednosti 1,5 milijuna kuna KB Dubrava za opremanje najsuvremenijeg respiratornog centra u Hrvatskoj. Nakon potresa u Zagrebu Službi 113 čiji prostori su bili oštećeni, ustupili smo prostor naše Korisničke službe kao i svu potrebu infrastrukturu za nesmetan rad, a otvaranjem humanitarnih brojeva podržali smo važne inicijative pokrenute zbog krize. Poduprli smo grupu građana i volontera koja je na Facebooku pokrenula platformu Jedni za druge s pomoći osobama u samoizolaciji te nakon potresa inicijativu Fond 5.5 koji pomaže građanima u obnovi oštećenih domova - kaže Dvorjančansky. U razgovoru nastavlja da je situacija s pandemijom koronavirusa usporila razvojne procese i gospodarsku aktivnost na globalnoj razini. Iz perspektive ICT industrije, pokazala je koliko je važno imati kvalitetan širokopojasni pristup na najmodernijoj infrastrukturi. - Uz to, svake godine rastu zahtjevi korisnika u smislu značajnog povećanja prijenosa podataka, brzine prijenosa, broja uređaja spojenih na mrežu, a gospodarstvu se pruža jedinstvena prilika rasta odnosno povećanja efikasnosti kroz automatizaciju i robotizaciju u okviru Industrije 4.0. Unaprjeđenje mreže i daljnje razvijanje potrebnog kapaciteta nije moguće bez mobilne 5G mreže. I ova kriza je pokazala da bez širokopojasnog pristupa i kvalitetnih mobilnih mreža više neće biti moguća digitalna transformacija i funkcioniranje društva. Povijest i prethodne industrijske revolucije naučile su nas da tehnološki razvoj nema alternative. Države koje to rano prepoznaju bit će predvodnice, povećat će zaposlenost i efikasnost gospodarstva. Velika je to prilika za Hrvatsku, a u nama gospodarstvo i društvo imaju saveznika - kaže naš sugovornik.

 

Najčitaniji članci