Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
članak

Na splavi bi mogli živjeti i do mjesec dana: 'Nepotopive su!'

Splavi imaju i osigurano termoizolacijsko dno. Svaki brod dužan je imati splavi koje mogu primiti broj ljudi na koliko je brod registriran, kažu nam stručnjaci...

Komentari 160 Prikaži odgovore
Popularni
  • Popularni
  • Od najstarijeg
  • Od najnovijeg
  • Default avatar - Deleted user
    Deleted user

    Splavi imaju sve osim usranog uređaja za lociranje..pametnome dosta!! 👎

    10 Četvrtak, 10.10.2019. u 17:09
    • Avatar Maddog

      Maddog: upravo to najbitnije ,,,FALI

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 18:38
    • Avatar EL ROI

      EL ROI: Nema ti od toga nista. Nisu ni uspjeli doc na splav, nego sa brodom u tamne dubine su otisli. Nema splav motor pa da moze toliko otic od broda pa da ga nemogu nac avionima ni brodovima

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 18:50
    • Avatar TNT2

      TNT2: u današnje vrijeme lovački psi imaju GPS ogrlicu a da na ovako bitnim stvarima je ne stavljaju stvarno čudno za pomorski zakon da se ne primjenjuje !

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:12
    • Avatar john_doe

      john_doe: fakat pisete gluposti...gps lokator treba bateriju...baterija se prazni i potrebno ju je puniti, znaci svako malo bi netko morao puniti te lokatore na tim splavima...postoje lokatori vrhunskih proizvodaca vec za 150 eura...netko tko radi na takvim brodovima ili opcenito putuje ...prikaži još! negdje gdje postoji opasnost, kupi si sam taj lokator...objesis ga na remen i nosis ga stalno sa sobom...isti takav jedan sam imao kad sam vozio turu po europi motorom, zbog zabiti kroz koje sam prolazio...ovakav lokator funkcionira i na moru, tj. signal pokriva i to podrucje...ne znam zakaj ljudi stede na takvim stvarima...kao i oni kaj kupe auto od 50 tisuca eura al nemaju para da si kupe lokator za auto od 50 eura...pa place kad mu ga netko ukrade...

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:39
    • Default avatar - Deleted user

      Deleted user: John_Doe pišeš glupost!! Uz svu današnj tehnologiju i najobičnije solarne čelije bile bi dovoljne da napajaju lokator energijom da pošalje signal o svojoj poziciji svakih par minuta..ne stoji tvoja tvrdnja!!

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:16
    • Default avatar - sumarinac

      sumarinac: John_ doe odlican komentar

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:22
    • Default avatar - misko243

      misko243: Radio sam na Cruiseru 11god. Brod treba imati onoliko splavi i life boat-ova na koliko je brod registriran. Ali sa svake strane broda! Sto ako izbije pozar na jednoj strani broda? kako doci do njih? Eto toliko " Strucnjaci "...

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 04:57
    • Avatar john_doe

      john_doe: @majmunjak...haha...bravo...a onda je svizac odmotao cokoladu...gdje bi ti to tocno smjestio solarnu celiju na takvu splav ? Jel ti shvacas koliko je to neprakticno ? Ostavi se filmova na kojima su brodolomi, sunce, sunce i samo sunce...znam o cemu pricam ...prikaži još! kad kazem da je potpuno neprakticno. Prakticnije je ulozit 150 eura i manje i nosit ga sa sobom.

      Odgovori Subota, 12.10.2019. u 01:53
    • Default avatar - Deleted user

      Deleted user: joe_doe naporan si lik..i zašto cijelo vrijeme misliš da si upravu!? Sve se to da isprojektirat i montirati! Tvoje izlizane ironične fore uopće mi nisu smješne niti zanimljive!! Lp

      Odgovori Ponedjeljak, 14.10.2019. u 12:13
    • Avatar john_doe

      john_doe: @majmunjak, ja ili ti koji stalno napinjes o carobnom lokatoru sa solarnim panelom...aj ciao :*

      Odgovori Utorak, 15.10.2019. u 21:32
  • Avatar lanchy25
    lanchy25

    Ja imam osjećaj da su živi. Neznam zašto ne poznam ih, možda je samo želja. Svako malo gledam ima li novih vijesti i stvarno vjerujem da će se vratit doma živi.

    5 Četvrtak, 10.10.2019. u 16:59
  • Avatar IZVRŠITELJ
    IZVRŠITELJ

    gps lokator, veličine mobitela, koji ne tone i koji odašilje signal za pomoć više od 60 dana može se kupiti za nekih cca 200-300 dolara. Potpuno nejasno zašto to ovakve splavi nemaju, u današnje doba, današnja tehnologija... nerazumno.

    18 Četvrtak, 10.10.2019. u 17:16
    • Default avatar - balki balki

      balki balki: GPS lokator koji spominjes salje lokaciju preko GSM mreze. Tamo nema GSM mreze. I uplink pozicije bi morao ici preko satelita...

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:22
    • Avatar IZVRŠITELJ

      IZVRŠITELJ: balki balki NE ! Prijatelju sam baš gledao prije cca 2 godine u njemačkoj, nema gsm karticu nego radi na nekom drugom principu, i odašilje neki signalkoji svi brodovi, avioni love. Sad bas štražim na netu da okačim link. Znam ...prikaži još! da smo upravo to gledali da nema kartice u sebi. Nemožeš ga otvoriti niti ništa. mislim da je pisalo da traje 7 godina i onda kad se ta baterija unutra potroši amen, baca se.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:30
    • Avatar IZVRŠITELJ

      IZVRŠITELJ: https://www.boatingandrv.com.au/gme-mt410g-406-mhz-personal-locator-beacon-plb-gps/

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:38
    • Avatar IZVRŠITELJ

      IZVRŠITELJ: GME MT410G 406 MHz Personal Locator Beacon (PLB) + GPS

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:38
    • Avatar IZVRŠITELJ

      IZVRŠITELJ: https://www.youtube.com/watch?v=BL0GAfugxzU

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:50
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: Ja sam koristio "SPOT personal tracker", slao je poziciju svakih 10 min. Naravno, preko satelita.. Još je imao gumbić za SOS. Loša strana su baterije AAA, koje su se relativno brzo trošile.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:55
    • Default avatar - balki balki

      balki balki: U pravu si. Nisam znao za to i sada malo pretrazio. Salje poziciju na 406MHz sa 5W direkt satelitu i da je to dio opreme splava znala bi se u 100m trenutna lokacija. Salje na nizoj frekvenciji i "ping" za ...prikaži još! "zemaljski" prijem kolko sam na prvu shvatio.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 18:23
    • Avatar IZVRŠITELJ

      IZVRŠITELJ: Neznam, da plovim, ili idem po nekim planinama i sl. siguran sam da bi 300-400 dolara dao zabtakvu spravicu. Velika šansa da te pronađu. A ovako....

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 18:23
    • Default avatar - nesminrec

      nesminrec: Izvrsitelj:nikakvi radio uredjaji se ne mogu stavljayi u splavi iz jednostavnog razloga sto te uredjaje treba provjeravati periodicno za ispravnost - zahtjev SOLAS konvencije/pravila i to je ispravno.U kontejner spalvi zna prodrijeti more ili kisa sto moze ostetiti uredjaje a ...prikaži još! nitko u godinu dana to nece znati,ustanoviti.Splavi se servisiraju jednom godisnje na kopnu i pakovane su na poseban nacin.Apsolutno nije prihvatljivo niti logicno da posada svakih mjesec dana otvara i tumba splav da bi provjerila stanje i testirala te radio uredjaje tj lokatore.Drugo,da svakom clanu posade das po jedan lokator kojega bi stalno nosili na sebi,dolazilo bi do ostecenja uredjaja s obzirom na razne uvjete posla na brodu (stroj/paluba).Zatim,dolazilo bi do velikog broja nenamjernih aktiviranja tih uredjaja sto bi zagusilo satelite i mozda sprijecilo da stvarni poziv ne bude primljen.Previse vazni razlozi zasto se ne koriste osobni lokatori.Ako ih pak stavis na prsluk za spasavanje,ti prsluci se nalaze u kabinama posade i nekoliko na posebno odredjenim mjestima.Sto ako covjek padne u toku posla u more (nebrojeno slucajeva) ili hitno napusta brod direktno iz strojarnice te nemoze doci do prsluka za spasavanje? Ljudi od struke i prakse su i te kako razmisljali kada su se radila pravila.

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 01:18
    • Avatar superman1978

      superman1978: Ljudi od struke i prakse su najobicniji paceri nesminrec. Pa nek.stave u vodonepropusnu kutiju s staklom lokatore i okace po palubi. Ne dira se sve dok ti ne treba. Isto kao i gumb koji ukljucuje alarm za pozar. Kad krenes ...prikaži još! u splav,razbijes kutiju i nosiš lokator. Kakve gluposti u 21,stoljecu mozes procitat,to je strasno

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 05:58
    • Avatar J. K.

      J. K.: nesminrec, znaš i sam da kad se donose takva pravila da se gleda i na financijsku stranu (dapače, to je prioritet), i da se jako često izbacuju stvari samo da bi se uštedilo par dolara. Ovo što si napisao djelomično ...prikaži još! drži vodu, ali samo djelomično. Kažeš što ako čovjek padne u more i ne može doći do prsluka sa lokatorom? Po toj logici trebamo izbaciti i prsluke sa brodova. More ili kiša znaju prodrijeti u splav i može uništiti lokator? Ok, isto tako može uništiti i hranu ili baklje koji se nalaze na istim mjestu. Činjenica je da smo danas zaista u 21 stoljeću, i da se neke stvari trebaju malo osuvremeniti...svatko na prekooceanskom brodu može zadužiti tracker koji mora nositi na sebi 24/7 (na remenu, na vezici oko vrata....), baterije su izolirane dok se isti ne upotrijebi (znaš one komadiće prozirne plastike koje nađeš između baterije i kontakta u novo kupljenim uređajima?), i naravno da se isti trebaju periodički pregledavati u skladu s uputom proizvođača....ali to sve nosi trošak kompanijama koje gledaju kako da uštede svaki cent, i zato se to neće tako skoro desiti.

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 08:23
    • Default avatar - nesminrec

      nesminrec: Superman1978- pa to imamo danas sa EPIRB i SART uredjajima.Ljudi od struke i prakse su paceri:svaka cast na takvom komentaru o struci o kojoj nemas pojma (cim donosis takav sud).Uzivaj.

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 14:43
    • Avatar superman1978

      superman1978: Daj ne metiljaj ko da je atomska fizika nesto zastitit od vanjskog utjecaja. Slusajuci tebe covjek bi pomislio da tamo rade ljudi s posebnim potrebama jer nisu culi za ambalažu

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 20:21
    • Default avatar - nesminrec

      nesminrec: superman-propisi,SOLAS....netko tko je pametniji i od tebe i od mene....

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 20:25
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: Izgleda da su spašeni. Skupio ih turski brod!

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 23:24
    • Default avatar - balki balki

      balki balki: Odlicno ako je istina. Otkuda ti ta vijest?

      Odgovori Subota, 12.10.2019. u 08:06
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: Fake news. Sinoć je fejs eksplodirao kada je netko objavio... i da se čeka presica. Ispričavam se. Nasjeo sam kao tisuće drugih.

      Odgovori Subota, 12.10.2019. u 11:41
    • Avatar superman1978

      superman1978: Nesminrec-Pa da,treba cekat 2040-tu da smisle kako zastitit lokator od vanjskih utjecaja!

      Odgovori Subota, 12.10.2019. u 18:14
  • Avatar maksson
    maksson

    Uz to sve kaj je tak tesko bilo dodat jos solarni panelcic i nekakav gps lokator..

    6 Četvrtak, 10.10.2019. u 17:07
    • Avatar alfaabetagama

      alfaabetagama: Ave Cezare...

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:26
    • Avatar abas

      abas: Kormilo, motor, wc i terasu..

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 18:39
    • Default avatar - nesminrec

      nesminrec: TV i stereo te kolekciju pornica.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 18:58
    • Default avatar - nesminrec

      nesminrec: Zasto nema nikakvih komunikacijskih/lokatorskih uredjaja u splavima: zato jer su splavi zatvorene u svojim kontejnerima.Tako stoje godinu dana izmedju servisa.Cesto se dogodi da kisa ili more prodru unutar "kapsul" sto se nemoze vidjeti.U tom slucaju,moze doci do ostecenja ili kvara ...prikaži još! ili aktiviranja (ako je automatsko u dodiru sa morem kao sto su npr samo svjetlo na vrhu splavi).Posto je splav u "kapsuli",kvar ili ostecenje ili aktiviranje tog uredjaja se nemoze detektirati ili se detektira tek kada centar za uzbunjivanje javi da je primio signal.Neotrebno uzbunjivanje se mora izbjegavati.Posada ima obavezu izvrsavati tjedne,mjesecne preglede svih uredjaja za spasavanje upravo iz predostroznosti da se uvijek zna stanje uredjaja.Ako su uredjaji u "kapsuli" i posto posada broda nije ovlastena da otvara "kapsulu" osim kod spasavanja,uredjaji instalirani u splavi se ne mogu kontrolirati/testirati.Samo da napomenem,koliko je do sada poznato- EPIRB nije odaslao signal sa ovog brodaZasto-to je veliko pitanje.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:10
    • Default avatar - Viva La Revolución

      Viva La Revolución: A da naprimjer taj GPS lokator radi tako da baterije drže u toj opremi za posadu i ako dođe do nesreće posada stavi baterije i aktivira gps

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 23:28
    • Default avatar - nesminrec

      nesminrec: Viva- pa onda smo na istome kao sto se radi i sada tj posada sobom nosi na splav EPIRB i SART s time da su EPIRB i SART uredjaji svima dostupni na komandnom mostu broda,provjereni i testirani.Takodjer,kontrolirano aktivirani po naredjenju zapovjednika.

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 00:48
  • Default avatar - tonyusa3
    tonyusa3

    Nepotopive a nemaju najobicniji gps za lociranje, nek mi neko objasni zasto je to tako.

    3 Četvrtak, 10.10.2019. u 17:11
  • Default avatar - Shaman Shaulich
    Shaman Shaulich

    1.5l vode po osobi na 30 dana? hmm..

    11 Četvrtak, 10.10.2019. u 17:19
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: Nalaze se u kišovitom području, kišnica (ali i rosa) se skuplja na pokrovu splavi i cijedi u pripremljene vrećice. Naravno, 1.5 l vode po osobi nije dovoljna ni za 1 dan.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 18:01
    • Avatar Kućna bespomoćnica

      Kućna bespomoćnica: Za one koji komentiraju bez da su pročitali članak

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:20
    • Default avatar - jope82

      jope82: Je za jedan dan, litra dnevno je dosta za preziviti i ostati hidriran.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:21
    • Default avatar - donatien

      donatien: Recikliranje...pijes iz boce, pisas u bocu, pijes, pisas...

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:42
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: @jope, u pravu si, ali taj podatak gubi na važnosti nakon ovoliko vremena, skoro dva tjedna. Inače, davno sam čitao kako je neki lik, bivši časnik u ww2 dokazao kako se može ostati hidriran pijući samo morsku vodu, ali u ...prikaži još! strogo određenim malim količinama. Ne sjećam se više koliko, ali znam da se radilo o dugom vremenskom razdoblju koje je proveo u splavi za spašavanje na otvorenom moru.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:11
    • Default avatar - Shaman Shaulich

      Shaman Shaulich: Morsku vodu sigurno ne mozes piti, zato sto ima puno soli pa ti umjesto da ti ublazi zed, jos ti ju pogorsa.. I mali unos isto ti radi.. Mozda jedino da je razrijedis sa pitkom vodom u nekom omjeru

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:13
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: @Shaman, baš guglam ne bi li to negdje našao, ali bez uspjeha... Ako se ne varam, to sam čitao u jednoj knjizi o razvoju svjetskog pomorstva od Petra Mardešića, "Mornari i brodovi". Kada nađem, javim.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:18
    • Default avatar - Shaman Shaulich

      Shaman Shaulich: Evo jednostavno zasto "Seawater contains salt. ... Human kidneys can only make urine that is less salty than salt water. Therefore, to get rid of all the excess salt taken in by drinking seawater, you have to urinate more water ...prikaži još! than you drank." Dakle da bi organizam preradio morsku vodu, moras popiti veliku kolicinu pitke vode kako bi organizam preradio tu sol.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:21
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: Da, sve što pišeš ima smisla, to ne poričem. To me manje zbunjuje od ovoga što sam nekad pročitao i naravno, zabovio detalje, ali znam da sam to čitao...

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:28
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: Našao sam na netu. Lik se zove Alain Bombard, bio je liječnik... "Na opće zgražanje svojih najmilijih, Bombard se 1952. godine u 4,5 metara dugačkom čamcu na napuhavanje kojeg je nazvao «Heretique» otisnuo na put preko Atlanskog ocena dug 4400 ...prikaži još! kilometara! Zanimljivo je da sa sobom nije ponio ni najmanje količine vode ni hrane, opremio se samo udicama i harpunom za hvatanje ribe,te nekakvom mrežicom kojom je skupljao površinski plankton tvrdeći da u njemu ima dovoljno vitamina C. Vitamin C je veoma važan za takvu vrstu puta jer znamo da je skorbut (nedostatak vitamina) glavni neprijatelj osiromašene ishrane. Pio je malu količinu morske vode dnevno,a kasnije je izjavio da je tekućinu nadoknađivao hraneći se ribom. Otkrio je da u ribama ima 50-80 posto slatke vode. Od tehničke opreme imao je samo sekstant...." itd. Napisao je knjigu o svojoj pustolovini, "Dobrovoljni brodolomac".

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 00:30
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: Bombard je vodio dnevnik i to u formi uputstva za brodolomce. Na primjer: "Jedenje sirove ribe čini osobu vrlo osjetljivom na infekcije, a koža se lako oštećuje" Otkrio je da morsku vodu treba piti u malim obrocima, a onda se ...prikaži još! se nositi s problemima s bubrezima. Morska voda se smije piti šest dana, a potom piti sok od cijeđenih komada ribe. Zareže se riblja koža, a iz nje se izdvaja limfa, i to se pije. Ili se riba nareže na male komadiće koji se umotaju u tkaninu i tako cijedi tekućina. Dakle, jedan dan se pije sok od ribe, a onda opet morska voda.

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 00:40
  • Default avatar - Nik Dubrovnik
    Nik Dubrovnik

    Ajde prestanite više lešinarit po temi. Prodali bi majke za klikove. Kad budete imali vijest onda je objavite, a ne ove reciklirane gluposti

    Četvrtak, 10.10.2019. u 17:17
  • Avatar novival12
    novival12

    Hm, pitanje je da li su uopće na splavi. Nadam se sretnom završetku.

    3 Četvrtak, 10.10.2019. u 16:47
  • Default avatar - gregor crna ovca
    gregor crna ovca

    Bojim se pomisliti ali mislim da više nema nade

    12 Četvrtak, 10.10.2019. u 16:50
    • Avatar Big_Daddy_K.

      Big_Daddy_K.: Sve vise mi se cini da bi mogao biti u pravu na zalost......

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 16:55
    • Avatar Spear

      Spear: Mozda nema nade da ce ih pronaci ovi sta sad traze, jer obustaviti ce potragu...ali ako su na splavi, ima nade velike da prezive i da ih se pronadje u nekim danima koji dolaze....

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:08
    • Avatar Deleted user

      Deleted user: Pa o čemu vi?

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:28
    • Avatar Spear

      Spear: Pa ajd ti user reci jel ti mislis da ce potraga trajati i trajati...?

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:47
    • Avatar Deleted user

      Deleted user: Nema odustajanja

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:49
    • Avatar Spear

      Spear: Nema....u filmovima da, tako to bude...a i bivsi pomorac sam, ..pa ne pisem bezveze

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:57
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: Dvije informacije, ukoliko su točne, daju razlog za nadu... uočene ispaljene signalne rakete i uočena splav. Dakle, netko je živ i na splavi. Opet, naravno ako su te info točne.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:58
    • Avatar Spear

      Spear: Pa pisem nade ako su na splavi ima velike da ce preziviti i da ce ih netko pronaci. Ali sluzbena potraga ce se nazalost najvjerovatnije obustaviti. Kao sta je vec netko rekao, to sa raketama je diskutabilno jer bijela raketa ...prikaži još! u splavi ne postoji, zato jer ako je covijek u splavi znaci da je i u opasnosti, a boja koja oznacava opasnost je crvena, nikako bijela.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 18:12
    • Avatar Spear

      Spear: Evo i sta literatura pise ..." Signalna raketa za poziv upomoć na visini od 300 metara izbacuje padobran i pali namjensku baklju koja gori jarkocrvenom bojom jačine najmanje 30000 kandela i najmanje 40 sekundi. Druge boje, poput zelene i bijele, ...prikaži još! , upotrebljavaju se za daljnju komunkaciju pri spašavanju s pomoću obližnjih brodova ili zrakoplova "

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 18:15
    • Default avatar - nesminrec

      nesminrec: Spear: neznam odakle si citirao ovaj text ali na splavima i brodovima su samo crvene rakete.I nigdje ne postoji procedura za upotrebu raketa druge boje (koje mogu izazvat samo konfuziju).Za blisku kominikaciju postoje VHF walkie talkie ili rucna baterija svjetlom ...prikaži još! te ogledalo ako ima Sunca.

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 01:29
    • Avatar Spear

      Spear: Nije istina da su na brodovima samo crvene, mozda na nekim da radi ustede....na splavima jesu samo crvene...a kopirao sam odovuda...ali ima toga i na engleskim sajtovima ako te volja traziti... Zec, D. Sigurnost na moru. Rijeka: Pomorski fakultet Sveučilišta ...prikaži još! u Rijeci, 2001., 138.

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 07:20
    • Default avatar - nesminrec

      nesminrec: Spear:plovim konstantno 40 godina i jos nisam na brodu/camcu za spasavanje ili u splavi imao drugaciju boju rakete od crvene.

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 14:46
  • Avatar fiondica
    fiondica

    Litra i pol vode po glavi na sve to nabrojano? Stvarno kuda ce sa tolikom vodom. Od tih pločica si žedan kao pumpa. I netko je vec rekao...pa zar zaista pored svega toga nije moguce ugraditi i solarni panelcic i ...prikaži još! gps lokator. I možda neki mali mob na to isto solarno napajanja za komunikaciju. Mislim uz svu tehnologiju. Nego se štedi na svemu i tim glavonjama po kompanijama ljudski život ne vrijedi ništa. Nadam se zaista da će ovi ljudi biti dobro.

    16 Četvrtak, 10.10.2019. u 17:19
    • Avatar damir922

      damir922: Jel nisi skuzio da imaju sistem za skupljanje kisnice?

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:23
    • Avatar fiondica

      fiondica: Skužio nisam sigurno. Skužila sam jedino da taj sistem igra ulogu ako ima kiše.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:25
    • Avatar Veliki  anti kom

      Veliki anti kom: To sve skupa znači ako imas srece prezivjeti ces i avionsku nesrecu, ako nemas mozes se okliznuti u spavacoj sobi udariti glavom u kut kreveta i adio sretan pocinak.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:33
    • Avatar dal

      dal: Veliki@, milijun puta sam to reka...Neke stvari možeš donekle ublažit, neke i predvidit..ali, kad sve ''pokriješ'', opali te grom onamo di nikad nije grmilo. Inače, Fiondica@, slažem se s tobom. Štedi se onamo di ne bi trebalo.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:48
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: Potražno područje je kišovito, a temperature su preko 25 stupnjeva. Vlažnost je vrlo visoka i uz sustav za prikupljanje kišnice žeđ ne bi smjela biti veliki problem. Tijekom rata na Velebitu, u višednevnim patrolama, skupljali smo rosu na rastegnutu kabanicu, ...prikaži još! koja se slijevala u kapuljaču, koja je u sredini kišne pelerine. Površina pokrova splavi trebala bi dati dovoljno vode za preživljavanje. Jedino, pitam se... jesu li se uopće ukrcali na splav po onakvom vremenu i valovima uz vjetar od preko 200 km/h?

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 18:10
    • Avatar Kućna bespomoćnica

      Kućna bespomoćnica: Mene više zanima otvarač za konzerve, to ako usput svratiš do dućana?

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:17
    • Avatar fiondica

      fiondica: I ne nego da probušiš splav kad shvatiš da nema nade. Mislim crni humor. Nije trenutak, ali ovakve objave ostavljaju prostora za neozbiljnost.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:37
    • Avatar dal

      dal: A niste vi dvi mogle ić peć palačinke, nego se ovdi bavite muškim temama?:-)

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:41
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: ... dok muški čekaju utakmicu! 😁

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:03
    • Avatar dal

      dal: Udesila nas je ona ''istambulska''...više se ne zna šta je muški, a šta ženski posal....Pustiš im prst, ode ruka...

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:11
    • Avatar dal

      dal: AS@, nesmin ti dat ''+''na komentar, jer bi to već bio sesksizam, ali računaj da sam ti da.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:12
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: Da, moramo biti dobri da nas @Fiondica i @pomoćnica ne najure odavde.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:15
    • Avatar dal

      dal: Nema ih. Triba koji put podignit ton, i reć ''popu pop, a bobu bob''. Brzo bi se to opustilo, da ih pustiš..:-)

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:26
    • Avatar Hrvat300

      Hrvat300: Jel živimo u kapitalizmu?Živimo.Jel osnova kapitalizma zarada i samo zarada?Jest.Šta se onda koji k.... čudimo ko pura dreku,ko da to sve ne znamo odavno.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:31
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: Je, sad možemo laprdat bez posljedica, a kasnije ćemo se ispričavati. Ja ću reći da loše utječeš na mene 🤥

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:33
    • Avatar dal

      dal: A ja ću ispalit još koji seksizam, pa će me ''kartonirat'' i udaljit s ''poprišta'', pa se ti vadi kako znaš:-P Jasno mi je da sam taka u ''osinje gnijezdo''..odoh ja, prije nego se ''razbude'':-P

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:39
  • Avatar KoYon
    KoYon

    9 pločica i litra i pol vode, to je nategnuto za 30 dana, možda bi naš umirovljenik uspio preživjet na tome

    3 Četvrtak, 10.10.2019. u 17:14
  • Default avatar - Mirko Mirkec
    Mirko Mirkec

    1. Dio Opet vam "strucnjaci" krivo govore, ili ih vi krivo razumijete. Ovisno o vrsti broda, kapacitet sredstava za spasavanje (camaca ili splavi) na brodovima mora biti slijedeci: Na teretnim brodovima 200 % (dakle duplo od broja osoba za koji ...prikaži još! brod ima Safety Equipment Certificat), a na putnickim brodovima 175%. Nadalje, splavi nisu nepotopive, te se prilikom ulaska u splav sa sebe mora skinuti sve ostre predmete (cipele, itd.) koje bi splav mogle ostetiti. Ako se splav i uspije aktivirati, na polupotopljenom brodu, valovi mogu sasvim lako nabiti splav na ostre dijelove brodske konstrukcije, te ih ostetiti potopiti. Nadalje u splavima, kao i u camcima za spasavanje su paketi koncentrirane hrane u totalnoj vrijednost od cca. 10,000 po osobi za koliko je splav planirana, a ne po plocici, te paketi vode u totalnoj kolicini od 1,5 ltr. vode po osobi za koliko je splav planirana.Ako se bas stisnete sa potrosnjom i bez hvatanja kisnice dovoljno za max 5 - 7 dana. Nadalje sidro koje se u clanku spominje nije rezervno (jer nema ni glavnog), vec se to zove "zavlacno sidro" i sluzi da se pokusa usporiti brzina kojom se splav pod utjecajem vjetra i morskih struja udaljava od mjesta nesrece. Nastavak u 2. dijelu

    8 Četvrtak, 10.10.2019. u 18:35
    • Avatar pješak

      pješak: Kako to "zavlačno sidro" funkcionira!?? Kako usporava splav!?? To nije klasično sidro. To je neka "kočnica". Za što se hvata na dubokom oceanu i kako??

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:24
    • Default avatar - Mirko Mirkec

      Mirko Mirkec: Zavlacno sidro ti je laicki receno kao vreca sa plasticnim prilicno krutim prstenom (savitljiv radi lakseg slaganja) koj vrecu drzi otvorenom. Ubaci ga se u more, te na taj nacin povecava otpor pri kretanju splavi ili camca nosenih vjetrom. Dakle ...prikaži još! dio splavi ili camca iznad povrsine djeluje kao jedro, a povecanjem otpora nastoji se smanjiti brzina kojom se splav ilil camac krecu.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:42
    • Avatar pješak

      pješak: Ok! Prvi put čujem za to. Nisam znao.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:56
    • Avatar vila zubić

      vila zubić: ma daj ...gugla i melje bezveze

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 20:20
    • Avatar audi 2.0

      audi 2.0: Vila, i da je proguglao dao je lijepu info.....

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 22:51
    • Default avatar - nesminrec

      nesminrec: Mirko Mirkec - plovim 40 godina - sve si tocno napisao.Bravo.Zubic-trolaj negdje drugdje gdje se takvi "genijalci" kao ti skupljaju.

      Odgovori Petak, 11.10.2019. u 01:33
    • Default avatar - gannicus

      gannicus: Svaka cast

      Odgovori Subota, 12.10.2019. u 17:26
    • Default avatar - gannicus

      gannicus: Mirko mirkec 🔝🔝🔝

      Odgovori Subota, 12.10.2019. u 17:27
  • Avatar mrki_5
    mrki_5

    ....u teoriji,....još samo da je volje u francuza ili amera ili rusa ili naših kvazidržavnika...

    Četvrtak, 10.10.2019. u 16:51
  • Default avatar - Mirko Mirkec
    Mirko Mirkec

    2.Dio Konacno sto se tice indikatora pozicije (krivo, ali GPS) za koje se stalno pise, situacija je sljedeca. Kada brod strada, ili potone uglavnom je njegova zadnja pozicija poznata, te se nakon slanja poziva za pomoc alarmiraju relevantne sluzbe i ...prikaži još! krece akcija traganja i spasavanja. Ako se splavi ili camci za spasavanje od mjesta nesrece, pod utjecajem vjetra i morskih struja udaljavaju brzinom od 3 - 4 cvora, u 24 sata se udalje za 72 - 96 nautickih milja od mjesta nesrece. Da u najgorem slucaju prvi spasioci do pozicije nesrece stignu za 1 dan (sto je dugo, jer stizu i prije) splavi i camci se mogu udaljiti max. 100 nautickih milja. podrucje koje se avionima i brodovima relativno brzo pokrije. Na temelju gore navedenoga objasnjenje zasto splavi nemaju svaka svoj lokator, je vrlo jednostavno (bezkorisno), a brod ima najmanje jednu, a neki i dvije EPIRB plutace (koje odasilju poziv pomoci i poziviju broda). Dakle NAZALOST, a volio bih da sam u krivu, cini mi se da je sve sto je plutalo i moglo biti nadjeno, vec i nadjeno u prvih 5 dana potrage, te se tamo vise nema sta naci!

    Četvrtak, 10.10.2019. u 18:46
  • Avatar slatkatanja
    slatkatanja

    izdrzite kapetane i posado.

    Četvrtak, 10.10.2019. u 19:14
  • Default avatar - LudaKokoš1
    LudaKokoš1

    Jos uvijek se nadam sretnom zavrsetku, ali nekako mislim da ga nazalost necemo docekati..!

    Četvrtak, 10.10.2019. u 17:08
  • Default avatar - FREEDOM
    FREEDOM

    Ukoliko su uspjeli ući u splav po olujnom nevremenu i 10 m valovima , onda ok . Ukoliko nisu - šanse da ih pronađu su minimalne .. držimo fige !

    1 Četvrtak, 10.10.2019. u 17:42
    • Avatar 24 SATA NON-STOP

      24 SATA NON-STOP: pa to nitko ne spomnje cijelo vrijeme... znaci oni taj splav bace u more koji se sam napuse i onda oni skoce u more i trebaju se po takvom nevremenu i valovima ukrcati u splav?!

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 18:25
  • Default avatar - pozdravsmaksimira
    pozdravsmaksimira

    Pronaći će ih siguran sam u to. 🙏🙏🙏🙏🙏

    Četvrtak, 10.10.2019. u 17:02
  • Default avatar - djordje70
    djordje70

    Prvo bilo 10 sada 30 dana,a rakete i snimci nestali ..

    1 Četvrtak, 10.10.2019. u 16:59
    • Avatar Anarhosindikalist

      Anarhosindikalist: To s raketama nisu objasnili. Sama splav ništa ne znači, jer je moguće da se nisu ni ukrcali u splav. No, ako su bile rakete... ?

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 18:13
  • Avatar Dr.King Schultz
    Dr.King Schultz

    ''nepotopive su'' - a ako me sječanje dobro služi , dan il dva nakon potonuća su pronašli jednu prevrnutu ...

    2 Četvrtak, 10.10.2019. u 16:51
    • Avatar Hećim

      Hećim: Prevrnuta moguće, ali ne i potopljena....

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 17:10
    • Default avatar - nesminrec

      nesminrec: Problem je da kada se splav prevrne,onda je njen trup crne boje i lose uocljiv.jedino je sator (krov) narancaste boje.Takodjer,malo svjetlo koje se nalazi na vrhu krova je pod morem kada je splav prevrnuta.Pogledajte slike u clanku.

      Odgovori Četvrtak, 10.10.2019. u 19:20
  • Ne slažeš se? Komentiraj!

    Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.
Message