Obavijesti

News

Komentari 4

'Od nesreće je prošlo 13 godina i rekonstrukcijom na autocesti se ne bi utvrdile nove činjenice'

'Od nesreće je prošlo 13 godina i rekonstrukcijom na autocesti se ne bi utvrdile nove činjenice'

Marinu Čolaku i Daliboru Opačku po treći put sude za prometnu nesreću na autocesti A6 u kojoj je poginula Ivana Obad (20). Obojica su na početku suđenja odbacila krivnju

VIDEO

U nastavku suđenja Marinu Čolaku (39) i Daliboru Opačku (45) na Županijskom sudu u Zagrebu za prometnu nesreću iz 2010. u kojoj je poginula Dubrovkinja Ivana Obad (20) u četvrtak je svjedočio prometni vještak Zvonko Ivašić. I prije nego je krenuo odgovarati na pitanja, prvooptuženi Čolak požalio se da mu nije dobro, te je zamolio sud da nastave s raspravom bez njega.

On je ostao kod svog nalaza i mišljenja koje je izradio 2014., kao i kod svih dopuna i usmenih obrazloženja koje je dao tijekom prijašnja dva sudska postupka. 

- Prilikom izrade prvog pisanog nalaza i mišljenja prilikom izrade skice mjesta nesreće uočio sam razlike između policijske skice u pogledu tragova kretanja vozila i tragova koji su vidljivi na fotografiji te sam ih detaljno opisao i obrazložio, a uvidom u skicu vidljivo je da je dinamika kretanja vozila uhvatila ulazak u desni zavoj gdje je kolnik zakrivljen, a izlijetanje je na ravnom dijelu što odgovara izgledu kolnika na skici - odgovorio je vjaštak na primjedbu obrane prvookrivljenog Čolaka da na njegovoj skici nije realan prikaz mjesta nesreće.

- Konfiguracija terena bila je takva da je Čolak imao mogućnost vidjeti nailazeći Nissan prije skretanja udesno i odustati. Čolak bi imao mogućnost izbjeći nesreću da se njegovo vozilo kretalo manje od 163 km/h, a Opačak bi uspio izbjeći nalet da je do mjesta nesreće smanjio brzinu svog vozila na 181,5 km/h, odnosno na onu brzinu kojom se kretao Ferrari - kazao je Ivašić.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Pojasnio je da na preticajnom traku nema tragova jer se njime nitko nije kretao. Iz istog razloga nema tragova ni u desnom traku jer se Čolak, prema njegovu izračunu, kretao polovicom desnog traka. Osvrnuo se i na iskaze svjedoka koji su vozili iza okrivljenih.

- Ti su iskazi vrlo relativni jer je pojam neposredno prije nesreće vrlo rastezljiv osobito kad se vozila kreću brzinom od 200 km/h. Oni nisu vidjeli sam trenutak nesreće. Takvi iskazi nisu upotrebljivi za utvrđivanje kretanja vozila neposredno prije sudara - kazao je.

Očitovao se i prijedlogu provođenja rekonstrukcije na mjestu događaja, što su zatražili Čolakovi branitelji Luka Lenić i Dobriša Rubes.

- U konkretnom slučaju ova prometna nesreća odigravala se na nekoliko stotina metara autoceste pa nema nikakvih tehničkih mogućnosti da bi se po cesti iscrtavali tragovi već se u takvim slučajevima tragovi ucrtavaju na skici mjerila 1:300 koja vjerno prikazuje mjesto nesreće i sve tragove - smatra Ivašić.

Kako su se tom prijedlogu kao odugovlačećem protivili i zamjenica županijskog državnog odvjetnika te Opačkov branitelj Veljko Miljević sudsko vijeće taj je prijedlog odbilo.

- Provođenjem rekonstrukcije gotovo 13 godina od nesreće ne bi se utvrdile nove činjenice - pojasnila je predsjednica sudskog vijeća sutkinja Željka Skomeršić.

Na sljedećem ročištu Čolak i Opačak ponovno će iznijeti svoje obrane. Obojica tvrde da nisu krivi za nesreću.

Podsjetimo, prema optužnici Čolak i Opačak su 5.11.2010. godine oko 12.20 sati autocestom A6 u smjeru Zagreb-Rijeka, protivno odredbama zakona o sigurnosti prometa na cestama, vozili brzinom znatno većom od 130 km/h. Provokrivljeni Čolak vozio je Ferrari 360 Modena, u kojemu je kao suvozač bila Ivana Obad, dok je Opačak vozio Nissan 350Z. Prolaskom čvora Bosiljevo Čolak se kretao lijevim trakom brzinom od 181 km/h, a Opačak desnim brzinom od 205 km/h. Tada je Čolak započeo prelazak iz lijevog u desni trak bez da se ranije uvjerio kako to može učiniti na siguran način. Opačak je počeo kočiti, ali nije mogao dovoljno smanjiti brzinu zbog čega u nastavku kretanja dolazi do okrznuća prednjeg lijevog kotača Nissana i zadnjeg desnog kotača Ferrarija. U pokušaju izbjegavanja Nissan je izašao van kolnika na zaustavnu traku, a destabilizirani Ferrari izletio je s ceste, prevrnuo se više puta i zapalio dok je Ivana od ozljeda preminula na mjestu događaja.

Inače, ovo je treće suđenje nakon što je Visoki kazneni sud u srpnju 2022. ukinuo prvostupanjsku presudu donesenu 2021. na Županijskom sudu u Zagrebu kojom je Čolak bio osuđen na dvije godine zatvora, dok je Opačak oslobođen krivnje. Prvom presudom zagrebačkog Općinskog kaznenog suda obojica su bila nepravomoćno osuđena na tri godine zatvora.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 4
VIDEO

Milanović gubi šansu sastaviti  Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?
ANALIZA GRMOJINA ISTUPA

Milanović gubi šansu sastaviti Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?

Opcija  s 57 zastupnika u kojoj se "čeka" Most je dakle otpala. Ako bi se svih 13 zastupnika Domovinskog pokreta priključilo toj koaliciji, dolazimo do brojke 70. Ali onda iz nje otpadaju i Možemo i troje zastupnika SDSS-a

Washington je za plan Izraela o napadu na Iran doznao u zadnji trenutak: 'Proračunata osveta'
IZ MINUTE U MINUTU

Washington je za plan Izraela o napadu na Iran doznao u zadnji trenutak: 'Proračunata osveta'

Iran je bio u stanju pripravnosti nakon što je Izrael rekao da će odgovoriti na iranski napad na njega u subotu navečer
Milanović se konačno oglasio: 'Razgovori o sastavljanju nove saborske većine već traju...'
NAKON IZBORNE NOĆI

Milanović se konačno oglasio: 'Razgovori o sastavljanju nove saborske većine već traju...'

Kao i do sada, ja ću se i u ovoj situaciji do kraja držati slova i duha hrvatskog Ustava - napisao je Milanović