Obavijesti

News

Komentari 11

ORaH: Nastavnici su svedeni na razinu običnih činovnika...

ORaH: Nastavnici su svedeni na razinu običnih činovnika...
1

'Pozivamo sve nastavnike i nastavnice u Republici Hrvatskoj da podrže ORaH-ov dugoročni projekt održivog obrazovanja kao ključnog ulaganja u budućnost društva'

VIDEO

ORaH se oglasio priopćenjem o stanju  nastavničke profesije u Hrvatskoj.

Priopćenje, koje prenosimo u cijelosti, potpisuje Ivan Buljan, član Predsjedništva ORaH-a:

Nedavni štrajk prosvjetnih djelatnika pokazuje izuzetno nezavidan statu s kojeg nastavnička profesija ima u Hrvatskoj. S jedne strane, država zadržava pravo da odlučuje o povećanju i smanjenju plaće prosvjetnih djelatnika/ica, određuje opseg rada nastavnika i donosi promjene u pravima i obvezama nastavničkog kadra. Dosadašnje vlade su si davale za pravo da mijenjaju obrazovnu strukturu prema vlastitom nahođenju obećavajući „modernizaciju“ i „reformu“ školstva, bolje uvjete rada, besplatne udžbenike, novi kurikulum. U svim situacijama, nastavnike kao stručnjake koji se obrazovanjem bave u praksi, nitko nije pitao za stvarno stanje u školama. S druge strane, smjene vladajućih koalicija pokazale su da su sva obećanja i izjave o poboljšanju obrazovnog sektora bile paušalne i usmjerene prikupljanju jeftinih političkih bodova.  

Nastavnički kadar u osnovnoj i srednjoj školi je godinama dobivao nove planove i programe, nacionalne okvirne kurikulume i druge naputke kojih su se nastavnici morali pridržavati, ali nikad nisu dobili potrebne resurse kojima bi u stvarnosti bili u mogućnosti unaprijediti vlastitu nastavu i kreirati kvalitetan nastavni proces. Nažalost, nastavnici su danas svedeni na razinu običnih činovnika i izvršitelja niza zadataka, a ne kreativnih pojedinaca koji stvaraju nastavni proces.

ORaH, kao stranka utemeljena na ideji i praksi održivog razvoja, obrazovni sektor opisuje pomoću sintagme „ulaganje u budućnost“ kojim se stvaraju generacije za održivo društvo. Zbog važnosti obrazovnog sektora, ORaH je svoju obrazovnu politiku javno predstavio prošle godine u rujnu 2014. što je jedna od prvih javnih politika stranke u kojem je cijeli strateški prioritet posvećen nastavničkom kadru, a koji posebno uključuje dva cilja.

Prvi je uspostava mreže razvojnih centara predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja koja je usmjerena prije svega na stvaranje novih kadrova u obrazovnom sustavu. Ideja je da svi studenti/studentice nastavničkih studija tijekom školovanja budu uključeni u višegodišnju praksu nastave što bi se ostvarilo kroz uspostavu suradnje između dječjih vrtića i škola s visokim učilištima. Na taj način bi zaposlenici u školama i vrtićima dobili beneficije zbog mentoriranja mladih kadrova, a diplomirani studenti/ce bi stekli neophodno radno iskustvo i praktična znanja iz nastave. Bez stvaranja kvalitetnog kadra, ne možemo govoriti o razvoju obrazovnog sustava.

Drugi uključuje reguliranje profesionalnog i društvenog statusa odgajatelja i nastavnika u osnovnim i srednjim školama što je cilj kojem prethodi postupno uvođenje novog kurikuluma utemeljenog na ključnim kompetencijama i kontinuiranoj edukaciji postojećeg kadra. Kurikulum utemeljen na ključnim kompetencijama – „otvoreni“ kurikulum“ – je onaj koji propisuje okvir nastave, ali istovremeno omogućuje učiteljima da sami izrade vlastiti program rada unutar novog okvira. Takav novi sustav omogućio bi da nastavnici postanu stvaratelji sadržaja nastave, a ne obični izvršitelji zadataka. Racionalizacija postojećih financijskih resursa i korištenje fondova EU za reformu obrazovnog sustava su platforma na kojoj se mogu akumulirati značajna sredstva kojima bi se povećale plaće zaposlenih u vrtićima, osnovnim i srednjim školama koji su u ovom trenutku izuzetno potplaćeni.

Jedini način kako obrazovanje može ići naprijed je da se stvaranje obrazovnog procesa vrati u ruke nastavnicima te da se njihov rad počne vrednovati povećanjem plaća. Samo tako je moguće stvoriti društveni ugled nastavničke profesije, ali i nužan preduvjet za modernizaciju obrazovnog sustava. Stoga, pozivamo sve nastavnike i nastavnice u Republici Hrvatskoj da podrže ovaj ORaH-ov dugoročni projekt održivog obrazovanja kao ključnog ulaganja u budućnost društva.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 11
VIDEO

Grlić Radman neće biti ministar vanjskih poslova?! Doznajemo tko bi ga trebao naslijediti
IZBORI 2024.

Grlić Radman neće biti ministar vanjskih poslova?! Doznajemo tko bi ga trebao naslijediti

Predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović primio je predsjednika Vlade Republike Hrvatske i predsjednika HDZ-a Andreja Plenkovića u okviru Ustavom predviđenog postupka za davanje mandata za sastavljanje Vlade Republike Hrvatske

Glavne sestre KBC-ova o situaciji u bolnicama i plaćama: 'Ima nas premalo, ali odlučile smo ostati'
INTERVJU ZA 24SATA

Glavne sestre KBC-ova o situaciji u bolnicama i plaćama: 'Ima nas premalo, ali odlučile smo ostati'

Plus+ Ne znam jesu li ljudi svjesni u kakvoj smo situaciji sad, a u kakvoj ćemo tek biti za 10 godina. U medicinske škole se upisuje premali broj učenika - otkriva nam glavna sestra KBC-a Split.
Plenković došao sa 78 potpisa! Milić na pitanje jesu li dobili mandat kratko rekao: 'Jesmo'
POGLEDAJTE VIDEO

Plenković došao sa 78 potpisa! Milić na pitanje jesu li dobili mandat kratko rekao: 'Jesmo'

Nakon što se sastao s Milanovićem, predsjednik mu je kratko rekao: 'Evo, radi klima'. Predaja potpisa trajala je svega 15-ak minuta, a glasnogovornik Milić je na pitanje 'Jeste li dobili mandate' kratko odgovorio 'Jesmo'.