Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
242 komentara

Oružane snage RH: Dronovi će nam srušiti kanadere, mičite ih

Dronovi iznad mjesta gdje gase kanaderi i Airtractori ugrožavaju živote pilota, ali i gasitelja koji se bore s vatrenom stihijom. Ako se sudare, avioni se mogu i srušiti

REUTERS/PIXSELL
Foto: REUTERS/PIXSELL
242 komentara

Ako na požarištima uočimo bespilotne letjelice, zračne protupožarne snage obustavit će gašenje požara iz zraka i zbog sigurnosti ćemo povući avione i helikoptere, napisale su Oružane snage Republike Hrvatske u svojem zadnjem apelu javnosti.

Dodali su da popularni dronovi, iznad mjesta gdje gase kanaderi i Airtractori, ugrožavaju živote pilota, ali i gasitelja koji se bore s vatrenom stihijom. Ako se sudare, avioni se mogu i srušiti.Zadnji takav primjer neovlaštenog upravljanja dronovima bio je tijekom požara na poluotoku Pelješcu. 

Prema snimkama na društvenim mrežama, dronovi s kamerama su snimali opožarenu šumu i okolicu. To je uzbunilo Hrvatsko ratno zrakoplovstvo i zadalo im novu brigu jer zbog nekoliko minuta snimki iz zraka bespotrebno riskiraju živote. Naime, dronovi s kamerama teški su oko pet kilograma, a neki i više. 

Mogu odletjeti do jednog kilometra od svoje bazne stanice, odnosno pilota na zemlji. Kanaderi i Airtractori u izbacivanju vode na vatru lete samo 20-ak metara iznad požara brzinom od 250 do 300 kilometara na sat. Sudar čak i s malenim dronom može biti izrazito opasan.

- Najgore je ako dron udari u vjetrobransko staklo kanadera. Lako ga može probiti i tako ozlijediti pa i ubiti pilota - kazao nam je Dinko Vodanović, stručnjak za zrakoplovne nesreće. Dodao je da se letjelica može zabiti i u elise zrakoplova i teško ga uzdrmati.

- Elise se okreću velikom brzinom. Sjećam se jednog slučaja gdje je ptica uletjela u motor aviona i slomila lopaticu koja se, poput metka, zabila u trup aviona - opisuje Vodanović.

Koliko je dosad u svijetu bilo sudara zrakoplova i dronova ne zna jer velike tvrtke to taje.
- Ne žele pričati o tome jer su svi zainteresirani za komercijalizaciju dronova. U Hrvatskoj imamo problem što za to nisu propisane kazne - kaže Vodanović.

Naime, Hrvatska je Pravilnik o sustavima bespilotnih zrakoplova donijela tek u svibnju 2015. U njemu nisu predviđene kazne ni sankcije za neprijavljeno korištenje dronova. Do danas je dozvolu za korištenje dronova dobilo samo 16 ljudi ili tvrtki u Hrvatskoj. Zdravorazumski, premalo zbog visoke prodaje i popularnosti bespilotnih letjelica.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message