Zasad nije jasno je li kvar brzinomjera rezultat mehaničkoga problema ili problema održavanja, kao niti jesu li američke vlasti tražile neke provjere
Palom avionu je bio oštećen brzinomjer zadnja četiri leta
Indonezijski odbor za sigurnost prometa (KNKT) priopćio je u ponedjeljak kako je brzinomjer zrakoplova Boeing 737, koji se srušio protekloga tjedna, bio je u kvaru posljednja četiri leta.
Kvar je otkriven nakon proučavanja zapisa podataka zrakoplova, rekao je novinarima šef odbora za sigurnost prometa Soerjanto Tjanhjono, dodavši kako je tražio od Boeinga i američkih vlasti preporuke koraka koje je potrebno poduzeti kako bi se spriječili slični problemi u zrakoplovima diljem svijeta.
- U suradnji s Američkim odborom za sigurnost prometa i Boeingom pripremamo detaljnije uvide glede brzinomjera - kazao je Tjanhjono.
Zasad nije jasno je li kvar brzinomjera rezultat mehaničkoga problema ili problema održavanja, kao niti jesu li američke vlasti tražile neke provjere.
- I dalje ne znamo u čemu je bio problem, koji su popravci obavljeni, što je o njima zapisano te koje su komponente bile uklonjene - rekao je Nurcahyo Utomo, šef odjela KNKT-a nadležnog za pitanja zrakoplovnih nesreća.
- Ovo su stvari koje pokušavamo saznati: što je bio kvar i kako je popravljen - istaknuo je Utomo.
Stručnjaci za sigurnost kažu kako je prerano za određivanje uzroka pada zrakoplova Lion Aira, koji se srušio proteklog ponedjeljka, rezultiravši smrću svih 189 putnika. Zrakoplov se srušio nedugo nakon polijetanja iz Džakarte u smjeru rudarskog grada Pangkala Pinanga.
Vlasti zasad nisu pronašle snimku zvuka iz pilotske kabine, s mjesta pada sjeveroistočno od Džakarte.
Boeing je nije još komentirao. U priopćenjima je Boeing prethodno istaknuo svoju ožalošćenost te spremnost da pruži tehničku podršku u istrazi nesreće.
Boeing je prodao 219 zrakoplova tipa 737 diljem svijeta, a ima 4564 narudžbi koje tek treba isporučiti, stoji na internetskim stranicama kompanije.
Lion Air najveća je privatna aviokompanija iz Indonezije koja operira na 126 aerodroma u Indoneziji, Singapuru, Vijetnamu, Maleziji i Saudijskoj Arabiji.
Ovo je prva nesreća Lion Aira koja uključuje ovaj tip zrakoplova, koji je stavljen u promet prošle godine. Pilot i kopilot ukupno su imali više od 11.000 sati leta i nedavno su prošli medicinski pregled te testiranje na drogu.