Izet Bajrambašić smatra da je osim suvereniteta i teritorijalnog integriteta BiH koji je doveden u pitanje, Hrvatska odvojila teritorijalne vode BiH od međunarodnih voda
Poruka iz BiH: Pelješki most skroz je iracionalno rješenje
Probleme oko mora s Hrvatskom moramo što prije rješavati, poručio je pomoćnik ministra za komunikaciju i transport Bosne i Hercegovine i član Savjetodavnog odbora za izbor najbolje prometne opcije u neumskom koridoru dr. sc. Izet Bajrambašić.
Govoreći kao uvodničar na okruglom stolu nevladine udruge 'Krug 99' posvećenom problemu pomorske granice BiH, Bajrambašić je zaključio da su u usporedbi s neumskom zaobilaznicom sva druga rješenja, uključujući Pelješki most, neracionalna, javlja Klix.
- Na moru s Hrvatskom imamo velike probleme i moramo ih rješavati. Problemi su nastali onog trenutka kada je Republika Hrvatska jednostrano preuzela povezne ravne crte od Jugoslavije i time sebi priskrbila kompletan suverenitet koji je Jugoslavija imala u dijelu mora, a koje jednim dijelom pripada i BiH - objasnio je Bajrambašić.
Dodao je i da je Hrvatska u svom pomorskom zakoniku iz 1994., 2004., kao i u maju 2013. godine potvrdila da ima suverenitet nad kompletnim morem koje je imala Jugoslavija te da se BiH tome sve vrijeme protivi.
"BiH će inzistirati da se greška popravi"
Bajrambašić smatra da je osim suvereniteta i teritorijalnog integriteta BiH koji je doveden u pitanje, RH odvojila teritorijalne vode BiH od međunarodnih voda, što je potpuno suprotno Konvenciji UN-a o pravima mora.
- Mi stalno govorimo o tome da smo mi pomorska zemlja i da nama pripadaju određena prava, a naročito prava koja su zagarantirana Konvencijom UN-a o pravima mora. BiH je postala članica Konvencije 15 mjeseci prije Hrvatske i ovdje se radi o povredi prava ne samo suverene države BiH, već i starije članice Konvencije - naglasio je i dodao da će ''BiH inzistirati da se ova ''gruba greška'' koju je Hrvatska napravila popravi'', piše Večernji list.
Bajrambašić se dotakao i teme izgradnje Pelješkog mosta.
- Ako francuski konsultant Safage bude radio stručno i profesionalno, na prvom mjestu to će biti obilaznica Neum. Ukoliko bude radio pod pritiskom, onda rješenje može biti bilo koja druga opcija koju prihvati Europska unija - zaključio je.