Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
3 komentara

Povjerenstvo treba istražiti izdavanje knjige Martine Dalić

U GONG-u se pitaju i kako su riješena autorska prava, tko je i koliko platio tiskaru AKD te ističu te ističu i da je Jutarnji objavio da je nepoznat broj primjeraka novina s besplatnim primjerkom knjige rasprodan

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
3 komentara

Udruga GONG u utorak je pozvala Povjerenstvo za sprečavanje sukoba interesa da istraži je li bilo kršenja Zakona o sprečavanju sukoba interesa u slučajevima izdavanja knjige bivše potpredsjednice Vlade Martine Dalić, kao i sastanke guvernera Hrvatske narodne banke (HNB) Borisa Vujčića s predstavnicima američkog fonda Knighthead.

- Tvrtka Hanza media, izdavač knjige 'Agrokor: Slom ortačkog kapitalizma', potrošila je nepoznat iznos novca za pripremu, tisak, promociju i puštanje u prodaju 45.000 primjeraka knjige bivše dužnosnice Martine Dalić, na koju se još uvijek primjenjuju odredbe Zakona o sprečavanju sukoba interesa. Knjiga se u početku dijelila 'besplatno' kupcima Jutarnjeg lista. Kako je dužnosnicima zabranjeno primati darove vrjednije od 500 kuna, pozivamo Povjerenstvo da istraži predstavlja li knjiga koja se dijelila uz Jutarnji list, nedozvoljeni dar prema dužnosnici Dalić? - ističe GONG.

U priopćenju postavljaju i pitanje je li dar i organizirana promocija u Naconalnoj i sveučilišnoj knjižnici za koju je također potrošen "nepoznat iznos novca".

Osim toga, u GONG-u se pitaju i kako su riješena autorska prava za tu knjigu, tko je i koliko platio državnu tiskaru AKD te ističu i da je Jutarnji list objavio da je nepoznat broj primjeraka novina s besplatnim primjerkom knjige rasprodan, a danas se ta knjiga može u knjižarama kupiti za 99 kuna.

- Zato pozivamo Povjerenstvo da istraži kome ide sada novac od prodaje knjige, dijeli li se i u kojem omjeru između izdavača Hanza medije i bivše potpredsjednice Vlade? - ističu u GONG-u.

U priopćenju ističu i da su mediji nedavno objavili da je Redakcijsko vijeća Jutarnjeg lista protestiralo zbog odluke uprave Hanza medije i urednika Jutarnjeg lista da budu izdavači i promotori knjige Martine Dalić, smatrajući takvu odluku duboko pogrešnom i štetnom za vjerodostojnost i ugled novine. 

Iz GONG-a naglašavaju i kako su održali prosvjednu akciju prilikom promocije knjige, noseći transparent "HDZ+BORG+DORH+HANZA=ORTACI" te navode kako Jutarnji list odbija objaviti Gongov demantij koji su tražili nakon što su im "pripisali krive poruke".

GONG je ujedno pozvao Povjerenstvo da istraži i sastanke Borisa Vujčića s fondom Knighthead, koje je skrivao od javnosti dok ih nije spomenula Martina Dalić u knjizi, napisavši da je guverner od nje tražio da primi "predstavnike američkog lešinarskog fonda", što je ona odbila ali ih je zato spojila s Antom Ramljakom, jedinim od autora Lex Agrokora i kasnijim povjerenikom.

- Je li guverner prekršio Zakon o sprečavanju sukoba interesa sastajući se tajno s jednim zainteresiranim kreditorom i to baš onim koji je kasnije najviše profitirao zahvaljujući Lex Agrokoru? - navodi se, između ostaloga, u priopćenju GONG-a u kojem postavljaju pitanje i je li guverner svojim tajnim sastancima s biranim kreditorima u najmanju ruku prekršio načela djelovanja Zakona o sprečavanju sukoba interesa, i ako jest, dijeli li taj krimen s bivšom potpredsjednicom Vlade.

- Kako je DORH odbacio kaznenu prijavu u slučaju Lex Agrokor, a i HANFA nije pronašla trgovinu povlaštenim informacijama, Povjerenstvo za sprečavanje sukoba interesa jedina je institucija koja se još uvijek bavi ovim slučajem - zaključuju u GONG-u.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message