Obrazovanje više nije puko usvajanje činjenica, nego razumijevanje svijeta i kreativno osposobljavanje za uključivanje u radne, poslovne i društvene procese, piše Kolinda Grabar Kitarović
Predsjednica poručuje: 'Cijeli život moramo se obrazovati'
Postoje područja koja u potpunosti moraju ići “u korak s vremenom”. Jedno od njih nedvojbeno je obrazovanje kojemu cilj više nije puko usvajanje činjenica, nego razumijevanje svijeta i kreativno osposobljavanje za uključivanje u radne, poslovne i društvene procese.
Budući da smo gotovo već u svakoj generaciji izloženi pravoj navali novih znanja i spoznaja, sve se češće događa da “stara znanja” mogu biti gotovo beskorisna, npr. u informatici, ili čak opasna za život, npr. u medicini. To pred obrazovni proces stavlja potrebu bržih promjena, kako u potrebi stalnih prilagodbi sadržaja i načina usvajanja znanja, tako i kontinuiteta, pa cjeloživotno obrazovanje postaje jedan od prioriteta suvremenog obrazovnog procesa.
Među pitanjima koja se pritom nameću svakako je i ono kako u obrazovnom procesu omogućiti više individualne nastave, čime se omogućuje razvoj pojedinih talenata i daljnja stručna profilacija. Ta mogućnost često postaje još važnija nakon završetka redovitih stupnjeva školovanja, pa nije rijetkost, i sve će manje biti, da ljudi srednjih i starijih godina zbog raznih razloga žele nastaviti svoje obrazovanje.
Isto tako, obrazovni proces mora, da bi odgovorio osobnim i društvenim potrebama, u optimalnoj mjeri biti povezan sa stvarnim životom te radnim i poslovnim procesima, bili oni u realnom ili javnom sektoru, državnoj administraciji ili drugdje.
Pretpostavka je tomu bolja povezanost poslovne zajednice, javnog sektora i drugih segmenata društvenog života s obrazovnim ustanovama. Može se u tome smislu može govoriti o nekoj vrsti “zakona spojenih posuda” obrazovanja, s jedne strane, te radnog i poslovnog svijeta, s druge. A glavni cilj je imati što više obrazovanih osoba koje će biti osposobljene odgovoriti zahtjevima konkurentnosti i natjecanja na tržištu rada.
Sukladno tome, moramo se osposobiti za stalno unapređenje sadržaja i oblika obrazovanja, pa cjeloživotno obrazovanje postaje conditio sine qua non osobnog i društvenog razvoja i uspjeha.
Svakako, vrijeme kad smo svoje obrazovanje nakon postizanja određenog stupnja školovanja smatrali završenim zauvijek je iza nas.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...