Izdavači upozoravaju da tek nakon što se donesu konačne verzije kurikuluma, ministarstvo može raspisati natječaj na temelju kojeg autori, u suradnji s izdavačima, kreću pisati udžbenike
'Premalo je vremena to će se odraziti na kvalitetu knjiga'
Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak u srijedu je na saborskom aktualcu potvrdila da obrazovna reforma najesen kreće u sve škole.
Izdavači nisu oduševljeni njezinom izjavom.
- Radi se o vrlo napregnutoj situaciji. Mi nemamo pojma o tome, jer nas još nitko nije službeno obavijestio - napominje predstavnik izdavača Zdenko Ljevak.
Upozorava da tek nakon što se donesu konačne verzije kurikuluma, ministarstvo može raspisati natječaj na temelju kojeg autori, u suradnji s izdavačima, kreću pisati udžbenike.
No u ministarstvu naglašavaju kako se sve rješava na vrijeme. Uz odluku o provođenju reforme, koju će ministrica potpisati ovih dana, bit će priloženi i kurikulumi. Sa Svetica naglašavaju da se će se o njima voditi javna rasprava prema zakonskoj proceduri, kao što se vodila i pri donošenju kurikuluma informatike. O primjedbama će odlučivati nove stručne radne skupine, za koje natječaj traje do 20. studenog.
U ministarstvu ističu i da će se prijedlozi odluka o donošenju kurikuluma staviti u javno savjetovanje od 30 dana sredinom studenoga.
- Javna rasprava traje 30 dana, a konačni kurikulumi bit će doneseni krajem siječnja, što ostavlja dovoljno vremena za sve druge potrebne aktivnosti - tvrde u ministarstvu.
Predstavnik izdavača, međutim, poručuje kako je to premalo vremena, što će se odraziti i na kvalitetu novih udžbenika.
- Brzina nikad nije donijela kvalitetu. Kurikulumi su trebali biti doneseni još prošle godine. Rokovi se nikako ne poštuju. Jedno su želje, a realnost nešto sasvim drugo - zaključuje Ljevak. Upozorava da nisu sretni ni zbog prijedloga Zakona o udžbenicima koji je prošao prvo čitanje u Saboru te da ministarstvu šalju dopis s cijelim nizom primjedbi.
Prema najavama ministarstva, kurikularna reform iduće godine ulazi u prve i pete razrede osnovne škole, u prirodoslovne predmete u sedmome razredu, te u prve razrede srednjih škola općeobrazovnog usmjerenja.
Istovremeno, Neven Budak, član stručne radne skupine za kurikulum povijesti ističe kako još postoji veliki entuzijazam kod ljudi koji rade na reformi.
- ‘Škola za život’ možda nije reforma kakva je originalno bila zamišljena, ali je svakako vrijedna i značajna - kaže bivši predsjednik Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije.