Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
13 komentara

Sindikalist Croatia Airlinesa: Jedino nam preostaje štrajk

Sindikalci traže više slobodnih dana godišnjeg odmora i više odmora, sporazum o listi redoslijeda za letačko osoblje, osiguravanje letačkih dozvola, povećanje naknade za bolovanje...

Foto: screenshot/HRT

Sindikati pilota i kabinskog i tehničkog osoblja Croatia Airlinesa pripremaju se za štrajk, koji bi mogao početi usred sezone, početkom srpnja, nakon što su propali pregovori s Upravom o novom kolektivnom ugovoru. O tome su u HRT-ovoj emisiji Otvoreno razgovarali Ivana Lojo iz Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova, Antonio Ćorak iz Samostalnih strukovnih sindikata aviomehaničara Hrvatske, Jure Šarić, pomoćnik ministra prometa, Jasmin Bajić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa, Denis Kuljiš, novinar te Alen Šćuric, stručni savjetnik Hrvatskog sindikata prometnih pilota.

Sindikalci traže više slobodnih dana godišnjeg odmora i više odmora, sporazum o listi redoslijeda za letačko osoblje, osiguravanje letačkih dozvola, povećanje naknade za bolovanje sa 70 na 90% plaće, kao i zapošljavanje na neodređeno vrijeme kabinskog osoblja koje godinama radi sezonski. Traže i povećanje plaća za pilote za koje je vrijednost boda zadnji put povećana 2000. godine. Nadaju se da će Vlada uskoro imenovati novu Upravu, u skladu s najavama ministra prometa Olega Butkovića.

Ispunjavanje zahtjeva sindikata stajali bi 32 milijuna kuna, što je za kompaniju neprihvatljivo. Ponuda poslodavca je povećanje plaća od 2,5%, regres od 1000 kuna i potpisivanje kolektivnog ugovora do kraja 2019., ili mogućnost da se Kolektivni ugovor potpiše do kraja 2018., a pregovori nastave nakon završetka turističke sezone.

Antonio Ćorak kazao je kako pregovori s Upravom traju skoro dvije godine i da su sada sve mogućnosti za daljnje pregovore iscrpljene.

- Ne znamo koje je naše sljedeće rješenje osim organizacije štrajka - rekao je i dodao da bi se štrajk mogao spriječiti ako Vlada odredi da 'stavi Upravu u punom mandatu koja će vratiti Croatia Airlines na pravi put'. Ćorak je priznao i da je prijetnja štrajkom u sezoni njihova poluga pritisaka.

- Lani smo najavljivali štrajk uoči sezone, išli na razgovore u Ministarstvo i dobili obećanja da će zahtjevi biti ispunjeni. Nakon sezone nije bilo pomaka. Sada četiri mjeseca čekamo da se ispune nova obećanja Ministarstva. Očekujemo da ćemo dobiti drugu, kvalitetnu upravu. Godinu dana poslije na istim smo pozicijama - pojasnio je.

Pomoćnik ministra Jure Šarić istaknuo je da bez Uprave ne bi mogao ići novi koncept koji će promijeniti način funkcioniranja Croatia Airlinesa i najavio da će Vlada u iduća dva tjedna potvrditi novu upravu, budući da je natječaj završio, a Povjerenstvo dalo svoje prijedloge.

Predsjednik Uprave Jasmin Bajić istaknuo je da je Croatia Airlines peti izvoznik u Hrvatskoj i opovrgnuo veliki odljev kadrova. 

- Otišlo je 25 mehaničara u tri godine, što je 10% godišnja fluktuacija. Od trenutka ulasku u EU, tržište se proširilo i teško je biti konkurentan. Školujemo naš kadar, mehaničare koji će preuzeti posao za nekoliko godina. U dvije godine otišlo je 8 pilota, od toga 2 u mirovinu. Na kompaniju se svalila negativna medijska kampanja, nakon otvorenog pisma sindikata pilota u kojem su favorizirali jednog kandidata za predsjednika Uprave - rekao je Bajić. 

Za Ivanu Lojo glavni je problem nepostojanje Kolektivnog ugovora, što ne osigurava normalne uvjete rada.

- Ne postoji nitko kojima je više stalo do Croatia Airlines, od nas koji tu radimo. Mi druge kompanije u Hrvatskoj nemamo - rekla je predstavnica Sindikata kabinskog osoblja.

Šarić je istaknuo da Ministarstvo radi modele za poboljšanje rada i načina financiranja Croatia Airlines. 

- U sezoni u RH leti sto kompanija i oduzimaju dio kolača. Croatia Airlines ima 20-30% tržišta, ali nakon listopada ga već ima oko 50%. Uprava će morati premostiti taj jaz. Ići će se na dokapitalizaciju, ali država to ne može. Moramo naći model koji podrazumijeva strateškog partnera, a razgovori o tome se vode. Trebaju nam novi zrakoplovi, naručili smo četiri, no dolaze tek 2020. - 2022. - rekao je.

 


 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message