Rino Bašić (49) prije puta bio je na sistematskom pregledu. Liječnici su rekli da je potpuno zdrav. Dobio je dozvolu da ide raditi na brod Tankerske plovidbe
Smrt na 10.000 m: Zadarskom pomorcu pozlilo u zrakoplovu
Moj je sin bio potpuno zdrav. To je rekao i njegov liječnik. Rino je na brod otišao kao potpuno zdrav čovjek, rekla nam je Milka Bašić, majka zadarskog pomorca koji je u nedjelju preminuo u avionu na putu za Južnu Ameriku.
Avion je poletio iz Njemačke, a nesretni Zadranin preminuo je u portugalskom zračnom prostoru, na visini od 10.000 metara. Pilot je avion prisilno prizemljio na aerodrom u Lisabonu.
- Nazvali smo ga u nedjelju ujutro. Rekao je da je stigao u München i da čeka sljedeći zrakoplov za Peru. Bio je sav sretan. Cijela obitelj bila je za stolom i svi smo ga čuli, nažalost, posljednji put - kazala je Milka Bašić. Obitelj su o tragediji obavijestili u ponedjeljak.
Za prijevoz pokojnog djelatnika u Hrvatsku pobrinut će se Tankerska plovidba, tvrtka za koju je Rino godinama radio.
U tvrtki u četvrtak nisu davali izjave pravdajući se da je direktor na cjelodnevnim sastancima.
Iza pokojnog Rine ostale su supruga i dvije kćeri, jedna na drugoj godini fakulteta, a druga srednjoškolka.
- Iz Lisabona su nam najprije javili da je umro od plućne embolije, a jutros su njegovoj supruzi rekli da još nisu ustanovili uzrok smrti i da ga nikako ne mogu otkriti pa obdukcija još traje. Kad završe, tijelo će dopremiti kući - rekla nam je neutješna majka dodavši kako joj je sin bio sve na svijetu, jako dobar čovjek velikog srca, a to mogu potvrditi svi s kojima je radio i družio se.
Rino Bašić bio je vijećnik u virskom općinskom vijeću, a radio je i kao pomorski policajac. Spasio je svojedobno policijski brod od havarije.
- Prije desetak godina vidio je da je njegov brod jako nagnut i da more prodire unutra. Brzo je alarmirao posadu pa su uspjeli spasiti policijski brod. Pet godina prije posla u pomorskoj policiji, i nakon njega, navigavao je na brodu - kazala je Milka Bašić.
Dinko Vodanović, umirovljeni inspektor za zrakoplovne nesreće, rekao je da nije rijetkost da ljudi umiru u zrakoplovima.
- Češće je to na interkontinentalnim letovima, valjda jer dulje traju. Kapetan mora odmah obavijestiti najbližu zračnu luku o smrti putnika i prisilno sletjeti. Potom liječnik utvrđuje smrt, a mrtvozornik preuzima tijelo za obdukciju - objasnio je Vodanović proceduru.
'Još ne znamo od čega je Rino umro u avionu'
Trenutačno radimo na organizaciji povrata Rinovih posmrtnih ostataka u Hrvatsku. Još ne znamo uzrok njegove tragične smrti, rekli su nam u petak iz kadrovske i pravne službe Tankerske plovidbe.