Grupa roditelja djece u OŠ ‘August Šenoa’ pokrenuli su projekt kojim žele pomoći djeci, nastavnicima i sebi da škola postane dobar temelj
Svaki treći školarac u zemlji ima govorno-jezične probleme
Dijete koje naslanja glavicu na ruku najčešće nije pospano nego samo pokušava dovesti tijelo u ravnotežu da bi moglo pratiti što učiteljica govori. Stoga ga ne treba upozoravati i opominjati nego mu, primjerice, namjestiti stolac da mu obje noge budu na podu. Jedan je to od vrijednih savjeta o novim znanjima u pristupu djeci koje su mogli čuti polaznici konferencije “Volim učiti” ovaj vikend u zagrebačkoj Osnovnoj školi “August Šenoa”.
O ovome, kao i drugim problemima koji se pojavljuju kod djece, a koji se tiču osnovnih životnih motoričkih vještina te osjetila, govorila je docentica na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu Vladimira Velički. Ona je bila jedna od predavačica koje su se pozabavile problemima kroz koje prolaze današnji školarci, njihovi nastavnici i roditelji, a za koje svi zajedno teško pronalaze odgovore u sadašnjem sustavu. Moglo se tako čuti kako danas čak 33 posto djece (svako treće) ima govorno-jezične poteškoće, u odnosu na 25 posto prije pet godina. Razgovaralo se o perfekcionizmu u djece, igri kao jednom od najvažnijih elemenata mentalnog razvoja od prvog dana, o tome kako pomoći djetetu da se osamostali, a organizirane su i radionice za djecu prema programu “Brain Gym”, koji se temelji na poboljšavanju vještina učenja uz određene pokrete.
Sva djeca, naime, moglo se čuti, žele biti dobra i uspješna, ali je pitanje u čemu imaju problema, znaju li to izraziti i kako im pomoći.
Sve to, uz podršku uprave škole i ravnateljice Ivane Sauhe, organizirala je grupa roditelja okupljena u inicijativi “Volim učiti”.
- U svijetu u kojem živimo nije dovoljno, kao nekad, završiti školu i to je to. Naša djeca, pa i mi, učit će zapravo cijeli život. Iz te perspektive, ali i iz perspektive roditelja čija su djeca s veseljem krenula u školu, a u višim razredima ta se ljubav sve više gubi, odlučio sam s drugim roditeljima pokrenuti ‘Volim učiti’ - kaže Mario Grilc, pokretač projekta koji se bavi profesionalnom edukacijom odraslih.
- Naš cilj je da djeca kroz školovanje, odlazeći u više razrede, zadrže tu ljubav i entuzijazam prema učenju i da rasvijetlimo kakvo je to okruženje u kojem djeca trebaju raditi i učiti, a to je zadatak i roditelja i škole. Uz to, mi koji smo se okupili oko ove inicijative smatramo da škole moraju zadržati visoke kriterije, iako su upisi i pritisak roditelja zbog dobrih ocjena velik problem - zaključuje Mario Grilc.
Ova konferencija prva je u nizu aktivnosti koje će inicijativa provoditi s OŠ “August Šenoa”, a spremni su na suradnju sa svim zainteresiranima.