Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
36 komentara

Sve je više mrtvih, a groblja su puna: Ovo su neka od rješenja

Do 2050. svaka četvrta osoba iz azijsko-pacifičkog dijela svijeta, bit će starija od 60 godina, procenjuje UN.Grobnih mjesta ima sve manje, a prostora za širenje groblja također

Foto: www.breadstudio.com
36 komentara

Do 2050. godine, svaka četvrta osoba iz azijsko-pacifičkog dijela svijeta bit će starija od 60 godina, procenjuju Ujedinjeni narodi. 

Grobnih mjesta ima sve manje, kao i prostora za širenje groblja. Zato arhitekti i urbanisti osmišljavaju nevjerojatna dizajnerske i građevinske ideje, kako bi riješili taj problem i svima omogućili da jednog dana imaju svoje posljednje počivalište.

Japan je u tom području doživio najdramatičnije promjene. U toj se zemlji već stoljećima grobnice nasljeđuju s koljena na koljeno. Cijene grobnih mjesta u posljednjih nekoliko godina drastično su porasle. Tako primjerice grobnica na prestižnom Aoyama groblju u Tokiju košta 100.000 dolara, dok pretinac za urnu s pepelom  tzv. nokotsudo u budističkom hramu košta i do 12.000 dolara, piše CNN.

Ruriden Byakurengedo, smješten u popularnoj šoping četvrti Shinjuku, primjer je modernizacije groblja. Izvana izgleda kao tradicionalan hram s drvenim vratima i zakrivljenim krovom, no u unutrašnjost se ulazi pomoću elektorničke kartice.

Foto: www.ruriden.jp Kroz vrata ulazite u prostoriju u kojoj se nalazi ogroman ekran s 2.045 svjetlećih statua Bude. Svaki svjetli drugom bojom, vodeći posjetioce do niše u kojoj je smješten pepeo njihovih voljenih. Nema spomen ploča, a 'ukupno mjesto' na ovom modernom groblju košta 7,379 dolara, zajedno s uslugama održavanja. Mjesto se kupuje na 30 godina, nakon čega se posmrtni ostaci premještaju ispod zgrade, kako bi se napravilo mjesta za nove.

Foto: www.ruriden.jp

- Populacija Japana opada zbog sve manjeg broja novorođenih. Sve je teže prenositi grobnice s jednog naraštaja na drugi - kaže Taijun Yajima, svećenik u budističkom hramu Kokokuji. 

- Tradicionalne vrijednosti i poštovanje prema mrtvima nije se smanjilo korištenjem modernih inovacija. Hramovi poput ovog jednostavno su odgovor na potrebe novog doba - dodaje.

Shinjuku Rurikoin Byakurengedo u Tokiju dizajnirao je Kiyoshi Takeyama. Ova moderna zgrada, nalik svemirskom brodu, koristi tehnologiju automatiziranih skladišta, koju je razvila Toyota. Funkcionira tako da prislonite elektorničku karticu pored 'grobnog mjesta', čija se vrata potom otvaraju. Pojavljuje se umjetno stvorena nadgrobna ploča s imenom i fotografijom pokojnika, unutar koje je smješten pepeo. U ovom modernom krematoriju moguće je smjestiti na desetke tisuća urni, a obitelji nisu dužne održavati grobna mjesta.

Foto: www.byakurengedo.net

U Hong Kongu nema dovoljno prostora ni za žive, a kamoli za mrtve. Grobna mesta su nepraktična i 90 posto stanovništva se opredjeljuje za kremaciju. A čak je i pepelu potreban dom, pa je dobiti i običnu nišu nalik zgoditku na lutriji, jer se prvo upisujete na listu čekanja.

S oko 50.000 umrlih godišnje, u Hong Kongu koji ima 8 milijuna stanovnika, procjenjuje se da će do 2023. nedostajati oko 400.000 grobnih niša za pepeo pokojnika.  Stoga je lokalna arhitektonska kompanija došla na ideju da stvori plutajuće groblje.

Foto: www.breadstudio.com

'Plutajuća vječnost', kako nazivaju ovo groblje na vodi, izgleda poput vellikog broda koji može primiti do 370.000 urni. Groblje prati feng shui pravila uređenja i ima ugodnu okolinu, naime, okruženo je vrtovima bambusa.

U Hong Kongu groblja se tradicionalno posjećuju dva puta godišnje, za Ching Ming festival u travnju i Chung Yeung festival u listopadu.

- Raditi tradicionalna groblja koja ćete posjetiti samo dvaput u godini je besmisleni trošak vrijednog zemljišta, kojeg je sve manje - kažu dizajneri.

Stoga bi ovo plutajuće groblje 'van sezone' bilo smještno na pučini, malo dalje od grada, dok bi za vrijeme spomenutih festivala pristajalo uz obalu kako bi se posjetioci mogli ukrcati i posjetiti svoje najmilije.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message