Obavijesti

News

Komentari 10

'To je najveći prijevozni izazov ikada': Za isporuku cjepiva bit će potrebno 8000 Jumbo Jetova

'To je najveći prijevozni izazov ikada': Za isporuku cjepiva bit će potrebno 8000 Jumbo Jetova
1

Isporuka cjepiva protiv koronavirusa diljem svijeta bit će "najveći prijevozni izazov ikad", navela je udruga zračnih prijevoznika, a prenosi u četvrtak BBC.

VIDEO

Oko 8000 Boeinga 747 bit će potrebno za distribuciju cjepiva, objavila je Međunarodna udruga za zračni prijevoz (IATA). 

Iako nema još odobrenog cjepiva, IATA već radi na planu distribucije sa zračnim lukama, globalnim zdravstvenim organizacijama i farmaceutskim tvrtkama. 

Program isporuke predviđa jednu dozu cjepiva po osobi. 

"Sigurna isporuka cjepiva protiv covida-19 bit će misija stoljeća za globalnu zračnu industriju teretnog prijevoza. No neće se ostvariti bez pažljivog planiranja unaprijed. Vrijeme za to je sada", rekao je izvršni direktor IATA-e Alexandre de Juniac.

Prevoz lijekova na temperaturi između 2 i 8 Celzijevih stupnjeva

Zračne kompanije usmjerile su se na isporuku robe zbog ozbiljnog pada putničkog prijevoza u pandemiji koronavirusa. No isporuka cjepiva je puno kompliciranija. 

Nisu svi zrakoplovi prikladni za prijevoz cjepiva. Lijekovi se trebaju prevoziti na temperaturi između dva i osam Celzijevih stupnjeva, što bi trebalo isključiti iz igre više zrakoplova. 

Cjepivo bi moglo stajati 25 kn, ali zapelo je s testom: 'Volonter se razbolio, ne znamo zašto..'
Cjepivo bi moglo stajati 25 kn, ali zapelo je s testom: 'Volonter se razbolio, ne znamo zašto..'

"Dobro poznajemo procedure. Trebamo ih prilagoditi razmjerima koji će biti potrebni", doda je šef teretnog prijevoza u IATA-i Glyn Hughes. 

Letovi u neke dijelove svijeta, uključujući jugoistočnu Aziju, bit će kritični jer im manjka kapaciteta za proizvodnju cjepiva, rekao je Hughes. 

Oko 140 cjepiva je u ranoj fazi razvoja

Distribucija cjepiva u Afriku mogla bi biti "nemoguća" zbog nedovoljno skladišta za teret, veličine regije i složenosti graničnih prijelaza. 

Prijevoz cjepiva u Afriku zahtijevat će "gotovo vojnu preciznost" i hlađene prostore za čuvanje cjepiva. 

Oko 140 cjepiva je u ranoj fazi razvoja, a dvadesetak ih se trenutačno testira na ljudima. Cjepivo s Oxforda je u odmakloj fazi testiranja. 

IATA je pozvala vlade da počnu pomno planirati kako bi bili potpuno spremni jednom kad se cjepiva odobre i budu spremna za distribuciju. 

Ispitanik dobio 'neobjašnjivu bolest', Oxford stopirao cjepivo
Ispitanik  dobio 'neobjašnjivu bolest', Oxford stopirao cjepivo

Osim prijevoza cjepiva na kontroliranim temperaturama, drugi problem bit će sigurnost. 

"Cjepiva će biti vrlo vrijedna roba. Moraju se uspostaviti aranžmani kako bi se zajamčila sigurnost pošiljki od neovlaštenog ponašanje i pljačke", dodala je IATA. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 10
VIDEO

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"
Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!
ZARADILE 30 TISUĆA EURA

Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!

DETALJI OPTUŽNICE Spolne usluge oglašavale su pod naslovima 'Plava bomba 35 g.', 'Mazna37', 'Vatrena plavuša, grudi 4' i slično. Neki od muškaraca su odlazili kada bi vidjeli da žena ne odgovara opisu iz oglasa