I-Gen studenti: Na američkim fakultetima su se počeli prilagođavati generaciji koja ne može živjeti bez društvenih mreža, sve manje čita knjige, ali želi spašavati svijet
U SAD-u profesori predavanja drže uz Twitter i Instagram
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak sve češće javno izgovara kako se profesori na sveučilištima moraju početi prilagođavati.
- Tek jedna trećina studenata kaže da ih profesori inspiriraju i za to ima velikog prostora za ulaganje u sebe. Mi mislimo da profesori ne trebaju učiti o poučavanju i iz osobnog iskustva znam da postoje veliki otpori u akademskoj zajednici - istaknula je na nedavnom okruglom stolu u Ministarstvu znanosti.
Kritičari joj odgovaraju kako to nije tako jednostavno.
- To je strašno kompleksno pitanje koje obuhvaća sve od toga na koji način privlačimo ljude u struku edukatora i profesora, kakvo im se obrazovanje nudi, koje je kvalitete studij i koliko je fleksibilan program - komentirao je za portal express.hr redoviti profesor na PMF-u i kandidat za rektora Zagrebačkog sveučilišta Damir Bakić.
No s potrebom promjene susreću se sva svjetska sveučilišta.
- Na fakultete su počeli dolaziti studenti koji rijetko čitaju knjige i mailove, žive kroz društvene mreže, osjećaju se izolirano, ali su itekako željni da rješavaju svjetske probleme, i to ne samo kao volonteri - kazala je u članku za američki magazin New York Time profesorica psihologije na državnom sveučilištu San Diego Jean M. Twenge.
Zbog generacije koju su i službeno počeli nazivati I-Gen, sve više američkih sveučilišta mijenjaju i prilagođavaju studijske programe, ali i kompletan pristup studentima. Primjerice, uvodi se sve više predmeta koji se bave psihologijom i samopomoći. Na Wellesley Collegeu, na programu ekologije studenti “udomljuju” insekte i stabla, a na sveučilištu na Ohiu, u sklopu kolegija o stres managementu, studenti proučavaju vlastito disanje i reakciju na stres priključeni na monitor.
Instagram i Twitter postaju platforme koje profesori redovno koriste ne samo za komunikaciju sa studentima, nego i tijekom obrade nastavnih sadržaja. Korištenje tehnologije je nešto što se podrazumijeva, a pitanje na koje se odgovara je kako je primijeniti.
- Koristiti komunikacijske kanale koje oni razumiju mi je logično. Sigurno se postižu bolji rezultati - kaže profesorica novinarstva Nicole Kraft sa sveučilišta u Ohiu, koja predavanja najavljuje na Twitteru, konzultacije drži video - vezom, a zadatke studentima dijeli preko aplikacije Slack.
- Iako su rođeni s tehnologijom, moraju je naučiti koristiti u akademske svrhe - zaključuje dr. Kraft.