Anur Hadžiomerspahić govori o svojim angažiranim radovima, suradnji s Edom Maajkom i Jasmilom Žbanić te zašto smatra da je kreativnost najjači BiH proizvod
Umjetnik koji se plakatima bori protiv primitivizma u regiji
Express: Što plakat za film Jasmila Žbanić ‘Otok ljubavi’ govori gledatelju?
Scene na njemu dolaze iz različitih filmskih žanrova. Kabaretska figura Flore u prvom planu budi erotske osjećaje i nagovještava aspekt mjuzikla, scena Grebe i Lili koji u pogledu preživljavaju ljubavnu dramu, scena sa sirenama koje kao da dolaze iz SF filma, izbor tipografije za naslov i tretman cjelokupnog plakata koji ironičnim pristupom upućuje na komediju.
Express: Koliko vaši klijenti (npr Edo Maajka ili Letu štuke) utječu na ono što će im završiti kao ‘cover’?
Edo Maajka je jedan od klijenata, iako mi je teško nazivati ga klijentom jer smo postali prijatelji, koji ima brzu, konkretnu i pravu sugestiju. To je vrsta sugestije koja obogaćuje vizualni projekt vrlo precizno. Divno je imati takvog ‘klijenta’.
Isto je s Dinom Šaranom iz grupe Letu štuke. Slično razmišljamo, slični su nam pogledi na svijet, ono što oni govore u pjesmama ja govorim u slikama. Sagledavamo slično ili jednako društvene probleme, upozoravamo na njih, kritiziramo i dajemo kroz kritiku eventualna rješenja. Uzdižemo i borimo se za jednake vrijednosti bilo da je riječ o kulturološkim tradicionalnim, lokalnim ili globalnim vrijednostima.
Pokušao sam jednom, samo jednom, raditi za turbo-folk produkciju jer, kao što znamo, tamo se mlate pare. Nije bilo šanse da uradim taj projekt. To nije suradnja, to je mučenje. To je unaprijed nesporazum koji ne dopušta kompromis.
>>> Cijeli intervju pročitajte u Expressu